וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקנדים שולטים בונקובר

27.2.2010 / 8:43

נבחרת ההוקי קרח המקומית עלתה לגמר, שם תפגוש את האמריקאים. המחליקים הקנדים השפילו את הקוריאנים

יומיים בלבד נותרו עד לסיום משחקי החורף האולימפיים בונקובר, והמארחת קנדה עלתה לפנות בוקר (שבת) למקום הראשון בטבלת המדליות, עם עשרה תארים אולימפיים. מצד שני, הקנדים פספסו את מדליית הזהב ה-11 שלהם, כשנבחרת הנשים בקרלינג הפסידה במשחק הגמר לשבדיה 7:6.

מי שתוכל להוסיף עוד מדליית זהב אולימפית ביום המשחקים האחרון תהיה נבחרת ההוקי קרח לגברים, שתתמודד במשחק הגמר נגד ארצות הברית. הקנדים גברו על סלובקיה 2:3 במשחק חצי הגמר, כאשר הם סגרו למעשה עניין בשליש השני כשעלו ליתרון 0:3. שני שערים של הסלובקים בשליש האחרון לא ממש עזרו להם. הנבחרת ששכנעה יותר בשלב חצי הגמר הייתה ארצות הברית, שהביסה את פינלנד 1:6 ונהנתה מצמד של פטריק קיין משיקגו בלקהוקס. האמריקאים נקמו בפינים על ההפסד ברבע גמר משחקי טורינו 2006.

ביאתלון: זהב אולימפי שישי לביורנדאלן

תחרויות הביאתלון הסתיימו עם מקצה השליחים לגברים (ארבע פעמים 7.5 קילומטרים), כשאקורד הסיום היה שייך באופן טבעי לאולה איינאר ביורנדאלן הנורבגי, שאמנם לא זכה במדליית זהב אישית במשחקים הנוכחיים, אבל הוביל את נבחרת השליחים הנורבגית לניצחון מוחץ, וזכה באופן אישי במדליית הזהב האולימפית השישית בקריירה. כזכור, ביורנדאלן זכה בארבע מדליות זהב בסולט לייק סיטי 2002, ובעוד אחת בנגאנו 1998. ביורנדאלן צבר בסך הכל 11 מדליות אולימפיות, והוא שני רק לגולש הקרוס קאנטרי הנורבגי ביורן דאהלי. מאחר והוא לא הצליח להשוות את ההישג הזה בונקובר, ביורנדאלן כבר הצהיר שיחזור בגיל 40 למשחקי סוצ'י 2014 כדי לעשות את זה.

הנורבגים, שהשתלטו על המירוץ אחרי החילוף השני, ניצחו בזמן של 1:21:38 שעות, והקדימו את אוסטריה ואת רוסיה שזכתה במדליית הכסף. בן ארצו של ביורנדאלן, אמיל הגלה סבנדסן, זכה במדליית הזהב השניה שלו במשחקים, אחרי שקטף את התואר במירוץ האישי ל-20 קילומטרים.

שורט טראק: קנדה עצרה את קוריאה

הגאווה הגדולה של הקנדים ביום המשחקים הזה הייתה בתחרויות השורט-טראק לגברים (החלקה מהירה במסלול קצר). במקצה הגמר ל-500 מטרים, אלוף העולם המקומי צ'ארלס האמלין נאבק על התואר מול אפולו אונו האמריקאי וסונג סי באק הקוריאני. בסופו של דבר, לקראת סיום המירוץ אונו דחף קנדי אחר, פרנסואה לואיס טרמבליי, שגרם גם להחלקתו של הקוריאני. המלין נהנה מהתאונה ודהר לעבר מדליית הזהב, בעוד שהקוריאני סיים שני וטרמבליי שלישי. אונו עצמו נפסל.

מאוחר יותר התקיים גמר השליחים ל-5,000 מטרים, כאשר גם הפעם האמלין הוביל את הקנדים לניצחון על הקוריאנים, שאיבדו את התואר מטורינו. ארצות הברית סיימה במקום השלישי, ועבור אפולו אונו מדליית הארד הזאת הייתה המדליה האולימפית השמינית בקריירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

סקי אלפיני: עם כל הכבוד לווהן, מריה ריש היא המלכה

תחרויות הסקי האלפיני הסתיימו, ומי שהוכתרה כמלכת ההחלקה במורד הייתה דווקא מריה ריש הגרמניה, שזכתה בתואר הסלאלום. זו הייתה מדליית הזהב השניה של ריש במשחקים, אחרי שזכתה גם בתחרות המשולבת. ריש, שהיא גם אלופת העולם בסלאלום ויריבתה הגדולה של לידזי ווהן האמריקאית, התגברה על הקשיים בתנאי מזג האוויר הנוראיים בהר וויסלר, והייתה מהירה בכמעט חצי שניה מהמקום השני. בונקובר 2010, ריש בלטה יותר מווהן, שזכתה במדליית הזהב בקטגוריית הדאונהיל ובמדליית הארד בסופר ג'יאנט סלאלום.

מרליס שילד האוסטרית הייתה איטית מריש ב-43 מאיות וזכתה במדליית הכסף, בעוד ששרקה זרובסקה הצ'כית, אלופת העולם לשעבר בסלאלום, זכתה במדליית הארד.

תחרות נוספת שהתקיימה בהרים הייתה הג'יאנט סלאלום לנשים בסנואובורד. כאן נרשמה היסטוריה קטנה, כשניקוליין סאוורבריי הביאה להולנד מדליה אולימפית ראשונה בתחרות סנואובורד. מי שהשלימו את תמונת הפודיום היו אקתרינה איליוחינה מרוסיה (כסף) ומריון קריינר מאוסטריה (ארד).

צמרת טבלת המדליות

1. קנדה 10 זהב, 7 כסף, 4 ארד

2. גרמניה 9, 11, 7

3. ארצות הברית 8, 13, 13

4. נורבגיה 8, 6, 6

5. דרום קוריאה 6, 6, 2

  • עוד באותו נושא:
  • ונקובר 2010

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully