וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: המשקולת כבר לא על הצוואר

אור שר

26.2.2010 / 20:08

פחות מחצי שנה לאחר תאונת המשקולת הטראגית, סטאפון ג'ונסון מוכן לקומביין. דאלאס תשמר את טריו הרצים

סטאפון ג'ונסון, רץ אחורי מאוניברסיטת דרום קלירפוניה, ינסה להוכיח את יכולתו בקומביין של הליגה. הניסיון שלו מלווה בטראומה פיזית נוראית שחווה ב-28 בספטמבר, במהלך אימון שיגרתי במכון המשקולות של האוניברסיטה. באחד הסטים הראשונים של האימון, דחק ג'ונסון 125 קילו, איבד את האחיזה בבאר המשקולת וזו נפלה על צווארו. הוא מיד החל להשתעל דם, לדמם מאף ולהתקשות בנשימה, והואץ לבית חולים, בו עבר ניתוח בהול לשחזור (איחוי) הגרון, הגרוגרת ושרירי צוואר קרועים. לטענת הרופא המטפל, חוסנו הפיזי ובעיקר שרירי הצוואר המאוד מסיביים שלו היו אלמנט מרכזי בשרידותו את האירוע, בכך שיצר נתיב אוויר מספק, והרגליו הספורטיביים עזרו לו לשמור על קור רוח ולמלא הוראות חיוניות.

"לא ידעתי כמה חמור זה היה", מספר סטאפון, רק ניסיתי להישאר מפוקס ולנשום". לאחר שבע שעות של ניתוח מצבו הוגדר קריטי אך יציב, ולמרבה התדהמה לאחר יומיים הוא כבר תקשר עם אימו ומבקריו דרך כתיבה. "הייתי חייב לחזור בשביל הבן שלי", הוסיף השחקן, והבהיר את הרגישות שלו למצב הנפוץ של ילדים הגדלים ללא אב בסביבתם. סטאפון היה מחובר למשך זמן מה לצינור הנשמה ולצינור תזונה שחובר ישירות לקיבתו.

תאונה של נפילת משקולת על דוחק אינה כזו נדירה לדברי מאמנים אחדים, אך מקרה בו הבאר ייפול ישירות על הצוואר הוא אכן חריג ביותר. ג'ונסון, 1.80 מטר ו-95 ק"ג, היה במקום השני בקבוצתו ביארדים על הקרקע והיה 'מומחה' מצבי "קו-השער" בעונת הסיניור שלו (בעונת הג'וניור הוא הוביל את הקבוצה ביארדים על הקרקע עם 705), עם חמישה טאצ'דאונים ו-157 יארדים על הקרקע בממוצע של 4.9 יארד לנשיאה, עד לפציעה. כיום, ג'ונסון מסוגל לדבר (בצרידות) וכאמור יעבור את הקומביין, כולל את המבחן שבו השחקנים הנבחנים נדרשים לדחוק באר במשקל של 101 ק"ג למספר הפעמים הרב ביותר שהם מסוגלים ללא עצירה.

סטיבן ג'קסון לראמס: עשו טרייד בדראפט (דוד רוזנטל)

חדשות נוספות מהליגה: לאחר שלא שמה את תג הפרנצ'ייז על מיילס אוסטין, הודיעה דאלאס כי תשאיר בקבוצה את שלושת הרצים - מריון בארבר, פליקס ג'ונס וטשארד צ'ויס. בכך מתכוונים הקאובויס לשמר את הטריו שהווה בעונה החולפת איום גדול על הקרקע.

ג'קסונוויל זכתה בבחירה העשירית בדראפט, לאחר הטלת מטבע בינה לבין שיקגו. מכיוון שלדנבר יש את בחירת הדראפט הראשונה של הברס, היא תהיה זו שתבחר במקום ה-11.

מינסוטה ממשיכה לקחת את הזמן עם ברט פארב. הווייקינגס שוב שלחו לקוורטרבק מסר לא למהר לגבי ההחלטה על עתידו. במקרה שיחליט פארב לפרוש, המאמן בראד צ'ילדרס נחוש ללכת עם אחד משני המחליפים בעונה החולפת, טרוואריס ג'קסון או סייג' רוזנפלס.

סטיבן ג'קסון, הרץ הכוכב של סט. לואיס, יודע מה טוב לקבוצתו, שאמורה לבחור במקום הראשון בדראפט. "עשו טרייד למטה", אמר השחקן, שמבטא רחשי לב רבים בקבוצה. בסט. לואיס נוטים לוותר על הבחירה מספר 1 בשל סכום הכסף הרב שצריכה הקבוצה להקצות לבחירה שכזו. "אני חושב שנוכל להיעזר בעוד בחירת סיבוב שני או סיבוב שלישי, כי יש לנו המון דברים לתקן", אמר ג'קסון ל-ESPN.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully