וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורנג' טיים

27.2.2010 / 9:00

עם מאמן מבריק, ליגה מפרה וקבוצה שעובדת בשבילו, רובן של באיירן מינכן מוציא את הגאון שהסתתר בתוכו ומבטא את התקווה הגדולה של נבחרת הולנד לקראת המונדיאל

היה זה אימון שגרתי במתחם האימונים של באיירן מינכן לפני כחודש. שחקני ההרכב הראשון שיחקו משחקון רגוע של שש על שש, לפני שהאווירה התחממה בשניות. פיליפ להאם גלש בפראות לרגלי אריאן רובן. ההולנדי נפל לקרקע, קם והתנפל על המגן, אחז בצווארו ודחף אותו בחוזקה: "מה זה היה? תיזהר". הצלמים שהיו במקום קיבלו פרס ותמונות מהתקרית עיטרו את עיתוני גרמניה, אבל האירוע הסתיים בסולחה כבר בחדר ההלבשה לאחר האימון. כשזה מגיע לרגליים שלו, רובן הוא בחור רגיש. רק חסר לו לגמור עונה כזאת עם עוד פציעה. רגע לפני המונדיאל.

קשר באיירן מינכן אריאן רובן מקבל טיפול. Lars Baron, GettyImages
פוזה מוכרת ולא אהובה. רובן שוב נפצע/GettyImages, Lars Baron

אחרי שנים של תסכול וכשנראה שהוא בדרך הנכונה להצטרף לרשימה ארוכה של גאונים הולנדים שלא מימשו את הפוטנציאל, רובן מצא בית אמיתי. הוא אמנם לא ממש רצה להגיע לבאיירן מינכן, אבל התחבר בצורה מושלמת. לואן חאל (שמשחק בשבילו). לריברי (שיעזוב בקיץ ולא מאיים על מעמדו). לסגנון המשחק המהיר בבונדסליגה ולעובדה שסופסוף הוא הכוכב האמיתי. רובן של באיירן הוא שחקן משודרג. אותם מהלכים גאוניים עם הכדור, לצד ת'כלס שבא לידי ביטוי בסטטיסטיקה. ההולנדי נמצא בכושר הטוב בקריירה, אבל ברקע יישאר תמיד אותו חשש, אותו צל תמידי – שלא ייגמר בפציעה.

גאון מתוסכל ופצוע

שתי המילים שמגדירות את רובן בצורה הטובה ביותר הן 'גאון מתוסכל'. בגיל 26, רובן הספיק להיות שותף לשלושה מעברי ענק לצ'לסי, ריאל מדריד ובאיירן. מדובר בווירטואוז אמיתי, שחקן כנף מחונן שעושה מה שהוא רוצה עם הכדור. הכישרון שיש לו ברגליים מעולם לא הוטל בספק. גם הנטייה להיפצע. זה קורה לו כל מספר חודשים. ברוב המקרים מדובר בפציעות לא חמורות אך טורדניות שגרמו לו להחמיץ מספר שבועות ולאבד מומנטום.

מאז עונת 2002/3, עת שיחק בפ.ס.וו, רובן לא פתח ביותר מ-25 משחקי ליגה בעונה אחת. המשמעות היא, שהקשר מחמיץ בממוצע קרוב לחודשיים של משחק כל עונה בשבע השנים האחרונות. הנתון הזה הפך אותו לרגיש מאוד בכל הקשור לענייני בריאות ואולי גם יכול להסביר את הבחירה בבונדסליגה, שם הכדורגל פחות פיזי ונוקשה מאנגליה או ספרד. רובן מפחד מאוד להיפצע ועושה הכל על מנת לשבור את הרוטינה הקבועה.

ההרגשה כאילו רובן מועד לפציעה בכל רגע נתון מתסכלת את השחקן ומאמניו. ז'וז'ה מוריניו, האיש שהביא את רובן לצ'לסי, סיפר בעבר כיצד הוא מתמודד עם הפציעות הרבות של ההולנדי: "אני לא רוצה לחשוב עליו. הדרך היחידה להתמודד עם פציעה של שחקן חשוב היא לשכוח ממנו. אנחנו לא מדברים, הוא עובר טיפולים וכשיגידו לי שהוא כשיר לחזור להתאמן, אחזור לדבר איתו".

לאחרונה, רובן הצליח להסתבך עם הנהלת הבונדסליגה בגלל פרשת "גרביוני המזל". על פי חוקי הליגה, שחקן לא יכול ללבוש פריט לבוש בצבע שונה מצבע החולצה, אבל רובן התעקש ללבוש את הגרביונים התרמיים בצבע אפור בהיר. הסיבה, אגב, לא קשורה כלל לאמונות תפלות. הגרביונים מגנים על השרירים בקור המקפיא של גרמניה ורובן, כאמור, לא מוכן לקחת שום סיכון. "גם אשתי לא חושבת שזה נראה טוב, אבל זה עושה את העבודה. אני צריך להישאר חם", הסביר ההולנדי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

במקום הנכון, בזמן הנכון

גם העונה רובן כבר לא יעבור את מחסום 25 משחקי הליגה. לשמחתו, את מנת הפציעות העונתית הוא עבר בחלק הראשון של העונה. אלא שלמרות שהחמיץ למעלה מ-10 משחקים, רובן של העונה לא נתן לפציעות לפגוע בו. הוא נמצא העונה בכושר מדהים, מציג את היכולת הטובה בקריירה שלו ואחראי באופן ישיר לריצה המדהימה של באיירן שנעצרה בשבוע שעבר לאחר 13 ניצחונות רצופים בכל המסגרות. הסיבה המרכזית לשיפור נעוצה בבחירה נכונה של מועדון. רובן הגיע סופסוף למקום הנכון בזמן הנכון. את התוצאות, רואים מדי שבוע.

בקיץ, ניהלה ריאל מדריד מלחמת התשה נגד הקשר. רובן הוצע לקבוצות באנגליה וסירב לעזוב. שמע כי יישב כל העונה ביציע, אבל התעקש להישאר. גם יכולת טובה שלו במשחקי המבחן בקיץ לא שכנעה אף אחד. ההולנדי נלחם עד ימים ספורים לפני תום מועד ההעברות באוגוסט. המו"מ עם בווארים היה קצר ותכליתי. 25 מיליון יורו הועברו למדריד, שיש הטוענים כי קיבלה גם זכות ראשונים על פרנק ריברי לקראת הקיץ הקרוב. "לא רציתי לעזוב, אבל המועדון החליט למכור אותי. שיקרו לי, אבל אני צריך להחליט מה טוב בשבילי. אני צריך להוכיח איזה כדורגלן אני", אמר ל"מארקה" לפני שהמריא למינכן.

רובן חזה את העתיד בצורה מושלמת. הבונדסליגה תפורה עליו – ליגה עם כדורגל לא טקטי במיוחד, אבל קצבי. "החוזק שלי הוא במהירות ובפעולה האישית עם הכדור. זה הנשק שלי", העיד רובן בעבר. ההולנדי זקוק לקבוצה שמשחקת מהר ובנויה עליו. כך הוא משלב את היכולות הווירטואוזיות שלו במטווה הקבוצתי. לא אחת הוא שמע ביקורת על משחק סוליסטי, אבל כשהקבוצה משחקת בשבילו, רובן מדבר גם במספרים. העונה יש לו כבר 10 שערים ושישה בישולים. "המשחק שלי מורכב מ-100 אחוז אינטואיציה ולכן אני הולך אחרי האינסטינקטים שלי. אני מניח שזה טבע החיה", אמר ההולנדי והודה כי מאס בהערות על סגנון משחקו.

ואן חאל, מצידו, ממש לא מתעסק בלחנך את הקשר שלו. במשך כל הקיץ חיפש המאמן קשר יצירתי שיאפשר לו לתמרן בין שיטת ה-4-3-3 החביבה עליו ל-4-4-2 המסורתי שנכפה עליו על ידי נשא באיירן, אולי הנס. רובן פותח לא אחת באגף הימני, שם הוא משתף פעולה עם להאם, עוד שחקן שמאלי שהוסט ימינה. אלא שבפועל, ואן חאל מעניק לו חופש פעולה לעשות ככל העולה על רוחו. רובן נע, מחליף צדדים ולוקח פיקוד מוחלט כשבאיירן מציגה את הכדורגל השוטף ביבשת. אחרי שסבל מטקטיקנים זהירים כמו מוריניו וברנד שוסטר, שיתוף הפעולה עם הרפתקן כואן חאל מושלם עבור רובן. מערכת היחסים בין השניים חמה ודביקה במיוחד.

רוברי

סיבה נוספת לעונה המדהימה שעוברת על רובן היא שלראשונה מאז עזב את הולנד, נהנה הקשר ממעמד ה-כוכב. בצ'לסי ובמדריד, רובן היה עוד שחקן בקבוצות עמוסות סטארים, במינכן הוא נכנס מיידית למשבצת של המנהיג. תוך פחות מחצי שנה, באיירן הפכה מהקבוצה של פרנק ריברי לקבוצה של רובן. הצרפתי נאבק בפציעות וממעט לשחק, אבל חסרונו כלל אינו מורגש. רובן ממלא היטב את החסר. על המגרש, שיתוף הפעולה בין השניים קטלני, אבל המעמד של ההולנדי חזק הרבה יותר. רובן יודע שריברי יעזוב בקיץ ויודע כי הוא הבן המועדף על ואן חאל. "לריברי היו בעיות עם המאמן בתחילת העונה. רובן יותר מקצוען ממנו", גילה איביצ'ה אוליץ'.

רובן כבש את גרמניה במשחק הבכורה שלו כשכבש צמד ב-0:3 הקסום על וולפסבורג. התקשורת הגרמנית נדהמה משיתוף הפעולה עם ריברי: "לא עמדתי בקצב שלהם", הודה מריו גומז בסיום. סיד לאו מ"גרדיאן" קרא להם: "ביילקטיקוס" ועיתוני גרמניה היללו את הצמד שכונה 'רוברי' או 'ריב/רוב'. ביציע הכבוד ישב קרל היינץ רומיניגה ומלמל לעבר הסובבים: "כסף כן מבקיע שערים".

"ריברי לא צריך לעבור לריאל. כאן הוא כוכב ענק, שם הוא יהיה אחד מכמה", ייעץ ההולנדי בראיון ל"מארקה", אבל באליאנץ ארנה כבר השלימו עם העזיבה של הצרפתי. רובן יקבל בעונה הבאה תפקיד מרכזי עוד יותר. הוא יצטרך להיות המבוגר האחראי בקבוצה צעירה שתגשים את החזון של אולי הנס. בבאיירן כבר מדברים בגלוי על חזרתו של ילד הפלא, טוני קרוס, מהשאלה בלברקוזן. רובן יקבל אחריות על רביעייה קדמית מפחידה שתכלול גם את תומאס מולר הנהדר ומריו גומז. שיתוף הפעולה עם קרוס, שחקן בית שאמור להיות הדבר הבא בבאיירן ובגרמניה, ייבחן בקפידה. מעניין יהיה לראות כיצד יגיב ההולנדי למישהו שיאיים על כס המלכות החדש שלו.

עד העונה הבאה, עומדת בפני רובן משימה גדולה הרבה יותר – גביע העולם. הולנד תמיד משופעת בכישרון, אבל פרשנים רבים טוענים כי מדובר בסגל הטוב ביותר מאז יורו 1988. הגרעין ההתקפי שכולל את רובן, סניידר, ואן דר וארט, הונטלאר, ואן פרסי (אם יהיה כשיר) וקאוט, כולם בגילאי 26-29, נראה הפעם בשל יותר לעשות דברים גדולים. רובן יקבל את תפקיד הקיצוני השמאלי ב-4-3-3 של ברט ואן מארוויק. "התקומה של רובן מעלה כמה שאלות מעניינות לגבי נבחרת הולנד במונדיאל. בשיטה של ואן מארוויק, יש מקום לשני שחקני כנף שישלימו את ווסלי סניידר במרכז המגרש. בכושרו הנוכחי, רובן יהיה אחד מכלי הנשק הקטלנים של האורנג'", כתב הפרשן ג'ון קרטר ב-ESPN. עד יוני, מדינה שלמה תחזיק לו אצבעות. שיישאר בריא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully