וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבת: גמר ליגת הראגבי הישראלית

אמיר שהם, איגוד הראגבי הישראלי

25.2.2010 / 14:22

אס"א תל אביב תתמודד ב-12:00 בספורטק עם הפועל יזרעאל-גלבוע, אלופת חמש השנים האחרונות. האם הרצף ייקטע?

בשבת ב-12:00 יתקיים בספורטק תל אביב הגמר הגדול של ליגת הראגבי הישראלית. אס"א תל אביב, אשר סיימה את העונה הסדירה במאזן מושלם, תארח את הפועל יזרעאל-גלבוע, אלופת חמש השנים הקודמות. יזרעאל התאוששה מפתיחת העונה הגרועה בתולדותיה, עם שלושה הפסדים רצופים, על מנת להגיע אל הגמר דוקא כאנדרדוג.

תל אביב תחסר את כוכבה ג'וליאן מאפי, אשר הורחק בכרטיס אדום בחצי הגמר מול אשקלון. "אנחנו לא מתחבאים מאחורי זה", מסביר הקפטן סטס גורטובוי. "הוא אחד השחקנים הכי חשובים שלנו ולא נעים שהוא לא נמצא, אבל יש לנו סגל רחב וההרחקה הזאת היא היסטוריה".

איך התכוננתם למשחק?

"עבדנו בשבועיים האחרונים בעיקר על טקטיקה. גם כדי להתאים את עצמנו ליזרעאל וגם כדי לשחק בלי ג'וליאן בפעם הראשונה העונה ולתת לשחקנים אחרים לשחק בעמדה שלו. זה המשחק הכי חשוב השנה, אבל צריך לזכור שזה קודם כל משחק ראגבי ולנצח עם הראגבי שלנו. אנחנו סופרים את השעות עד המשחק. האליפות עוד לא שלנו ונצטרך להילחם חזק כדי לקחת אותה. נקווה שיהיה קהל למרות הגשם. אנחנו כבר נדאג שיהיה מעניין על המגרש".

קפטן יזרעאל, אמיר בויטלר, לא מתכון לותר על התואר בלי קרב. "אנחנו אנדרדוג רק על הנייר", הוא אומר. "אנחנו אלופי חמש השנים האחרונות, וחובת ההוכחה כולה על תל אביב. אם הם ינצחו – כל הכבוד, אבל לא ניתן להם. אנחנו באים לנצח".

בכל זאת, איך זה להגיע לגמר בתור אנדרדוג?

"בשבילנו זה בדיוק אותו הדבר, רק שאנחנו לא משחקים בבית. אני מקוה שהקהל יבוא איתנו גם לספורטק. אולי זה אפילו יותר פשוט לבוא כאנדרדוג".

אתה מרוצה ממצבה הנוכחי של הקבוצה?

"אני די מרוצה. יחסית לעונה הזאת ואיך שהיא התחילה מצבנו טוב. יש לנו סגל רחב וצעיר שעוד ישתפר הרבה. אני גאה בשחקנים שלנו שחזרו לגמר בפעם העשירית ברציפות".

שובו של סמיילי

"סמיילי הוא מניה בטוחה", ממשיך בויטלר. "הוא שחקן עם הרבה ידע וניסיון, ששיחק ברמות גבוהות כמו הליגה הראשונה בארצות הברית וליגה חצי-מקצוענית בניו-זילנד, וגם בנבחרת. אנחנו שמחים להחזיר אותו למשחקים החשובים ואיתו להמשיך לנצח".

סמיילי הוא גיא דותן, אשר זכה לכינויו עקב חיוכו הנצחי, פרש ממשחק בקיץ האחרון וחזר לשחק מול רעננה בחצי הגמר על מנת לעזור לקבוצתו לשמור על התואר. "לא צריך לעשות מזה או-אה", הוא אומר. "בסך הכל חזרתי לעזור לקבוצה שאני כל כך אוהב לזכות באליפות, ואז לתלות בחזרה את הנעלים. אני לא הסיבה שניצחנו בחצי הגמר. פרשתי כי הרגשתי מיצוי אחרי 20 שנה בענף. עכשיו יש לי משפחה ואני צריך את השבתות כדי לבלות איתה".

"טוב שסמיילי חזר", אומר גורטובוי. "אנחנו רוצים לנצח בגמר את יזרעאל החזקה והמלאה. סמיילי וג'וליאן הם שני מספרי שמונה הכי טובים בארץ בשנים האחרונות והיה יכול להיות מעניין לראות אותם אחד מול השני, אבל לא נורא. אנחנו מקווים שסמיילי יפרוש בלי תואר, ונתאמץ כדי שזה יקרה".

בשעה 10:00 יתקים בספורטק המשחק על המקום השלישי בליגה בין הפועל רעננה והפועל אשקלון. ב-14:00 יתמודדו מועדון ראגבי חיפה ו"האריות" ירושלים על המקום החמישי, ולאחר מכן יוענק גביע האליפות למנצחת בגמר. ההצבעה בסקרים לבחירת שחקן השנה ותגלית השנה באתר איגוד הראגבי הישראלי, rugby.org.il, תיסגר ביום שישי. מאות מצביעים השתתפו בסקרים עד כה.

נשים – ביום שישי בשעה 13:30 יתקיים בספורטק המחזור האחרון של הליגה. אס"א תל אביב הבטיחה את האליפות כבר במחזור הקודם, אבל הקרב על המקום השני עדין פתוח. הפער בין אס"א חיפה ו"הלביאות" ירושלים עומד על 4 נקודות, ותיקו בינהן יספיק לחיפה על מנת להבטיח את המקום השני.

נוער – בטורניר שנערך ביום שבת שוב זכתה יזרעאל במקום הראשון לגילאים עד 18 ועד 16. באחד משני משחקים עד גיל 14 ניצחה מגידו לראשונה את יזרעאל, אך הפסידה לה במשחק השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully