וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרם של מוטי אבוקסיס וינאי דרעי הוארך ב-8 ימים

רמי שני

25.2.2010 / 13:06

יו"ר מכבי ב"ש ושחקן בת ים, ששיחק בשנה שעברה בנגב, חשודים שהיטו משחקים. גם חיים בן שאנן וחגי ממן בין העצורים

דאבל פס

צילום: שי מכלוף
עריכת וידאו: עידן גוראל

הפרשה החדשה שנחשפה אמש (רביעי) לחשד להטיית משחקים בדרום ממשיכה לעורר הדים רבים, והיום הובאו להארכת מעצר המעורבים בפרשה, מה שמאפשר גם את פרסום חלק משמותיהם. בין השאר מדובר ביושב ראש מכבי באר שבע, מוטי אבוקסיס, מאמן הכדורגל, חיים בן שאנן, שאימן בשנה שעברה את הפועל ערד, כשגם בלם עירוני בת ים, ינאי דרעי, ששיחק בשנה שעברה בבאר שבע, הוא בין העצורים. מעצרם של דרעי ואבוקסיס הוארך בשמונה ימים.

שם רביעי שנחשף הוא חגי ממן, שוער הפועל קטמון בעונה שעברה. על פי החשד, ממן היה אמור לקבל מאבוקסיס 32 אלף שקל במזומן במטרה למכור את המשחק. התביעה טענה כי הכסף לא הועבר בסופו של דבר במלואו. מעצרו של ממן הוארך בחמישה ימים כמו גם מעצרו של בן שאנן, מאמן הפועל ערד בעונה שעברה, שעל פי חשד גם הוא היה אמור לגרום להטיית משחק לטובת מכבי באר שבע.

התגלגלות הפרשה מגיעה בעקבות חקירה שבוצעה לגורמים בעולם הפשע, המרצים בימים אלה עונש מאסר בגין עבירות שונות שביצעו. ככל הידוע, עדות שמסר עד מדינה בפרשת "חוט השני" היא שהביאה למעצרם של השניים. על פי החשד קיבלו חלק מהחשודים שוחד בתמורה להטיית תוצאות משחקים במספר הזדמנויות. השניים הובאו היום כאמור להארכת מעצרם בבית משפט השלום בבאר שבע.

המשטרה טענה היום בבית משפט השלום בבאר שבע כי יש לה ראיות מפלילות כנגד המעורבים בפרשה וכי היא מחזיקה בקלטות שמוכיחות כי ניתן שוחד לכאורה תמורת הטיית ארבעה משחקים בעונה שעברה, שהביאו בסופו של דבר לעלייתה של מכבי באר שבע מליגה א' לליגה הלאומית. במשטרה בודקים אפשרות אם גם משחקים נוספים היו לא כשרים.

דרעי (35) הצטרף השנה לעירוני בת ים, שנמצאת במקום השלישי בליגה, ושיחק שם 18 משחקים העונה. את העונה שעברה הוא כאמור בילה במכבי באר שבע, ששיחקה אז בליגה א' והיה שותף ל-23 משחקים של הקבוצה. תחנות נוספות שלו בקריירה היו הפועל עכו, כשזו שיחקה בלאומית, והפועל באר שבע, גם היא הייתה אז קבוצת לאומית. אגב, לדרעי הייתה קדנציה נוספת במכבי באר שבע במהלך עונת 2006/7, אך היא הסתיימה בתום אותה עונה. ממן בן ה-37, שכאמור שיחק בשנה שעברה בהפועל קטמון, משחק העונה בבית"ר עירוני מעלה אדומים. אל קטמון הוא עבר במהלך העונה שעברה אחרי שעבר אליה מהפועל כפר שלם כחודש לאחר שנפתחה העונה.

אגב, בשני משחקיה האחרונים של באר שבע בתום העונה שעברה, היא שיחקה מול הפועל קטמון והפועל ערד. בשניהם היא גם ניצחה, כאשר במחזור ה-25 היא גברה 0:2 על הפועל ערד ובמחזור ה-26 היא ניצחה 0:1 בחוץ את קטמון, מה שהבטיח לה את העלייה מהמקום הראשון.

כזכור, בדצמבר 2006 נעצרו מספר שחקנים של הפועל באר שבע בחשד להטיית משחקים ולקשר עם גורמים בעולם התחתון, בפרשה שכונתה "חוקי המשחק". שלושה מהם הודו אז כי קיבלו כסף כדי להטות את תוצאת המשחק של קבוצתם נגד הפועל רעננה בליגה הלאומית. במסגרת אותה פרשה נעצרו גם מספר עבריינים המוכרים למשטרה.

בהקשר הזה יש לציין גם את השלכת רימון הרסס לעבר חצר ביתו של אבוקסיס בסוף חודש ספטמבר בשנה שעברה. בעקבות זריקת הרימון, נגרם לביתו של אבוקסיס נזק רב, אך איש לא נפגע. במשטרה בוחנים האם יש קשר בין האירועים.

"אבוקסיס טוען שעד הראייה הוזה הזיות"

פרקליטו של מוטי אבוקסיס, עידו פורת, אמר לגלי צה"ל: "העצורים חשודים שלמעשה שולמו כספים לשחקנים בקבוצות אחרות והוטו כדי שמכבי באר שבע תעלה ללאומית. מוטי אבוקסיס מכחיש את כל החדשות וטוען שזו המצאה של עד המדינה, שאמור לספק סחורה כלשהי למשטרה והוזה הזיות".

פורת התייחס לרימון שנזרק לעבר ביתו של אבוקסיס, ואמר: "מה הקשר בין זריקת הרימון לעלייה של מכבי באר שבע? מה הקשר להטיית תוצאות המשחקים? האמת שציפינו שהוא ישתחרר כבר היום. בית המשפט ציין שמדובר בפרשיה גדולה עם המון חומר ונתן למשטרה להמשיך ולחקור".

הפרקליט השווה בין הפרשה הנוכחית לזו בה היה מעורבים לכאורה שחקני הפועל באר שבע ב-2006: "היום אנחנו מדברים על דברים אחרים. המטרה כאן לא הייתה לצורך הטייה למטרת ווינר או טוטו, אלא לצורך עלייה של הקבוצה ליגה".

מוטי אבוקסיס עצמו אמר בתגובה לחשדות: "בולשיט אחד גדול. החשדות הם חמורים אבל אני לא חושב שהם נכונים, זה שקר אחד מוחלט ובסופו של דבר הצדק ייצא לאור. אני מאמין שלא אני ולא האנשים שנעצרו אתמול קשורים לעניין הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully