וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורים שיש רק באולימפיאדה

24.2.2010 / 8:35

יום מרגש בוונקובר: מחליקה מתייפחת אחרי מות אמה, פייבוריט ששגה בגלל טעות מאמנו, וישראלי שהקדים את האלוף בסלאלום

מיכאל רנז'ין, הנציג השלישי והאחרון במשחקי החורף האולימפיים בונקובר, סיים לפנות בוקר (רביעי) במקום ה-55 בתחרות הסלאלום הענק, שהיא אחת משתי קטגוריות שבהן הוא מתחרה. 103 גולשים השתתפו בתחרות הסלאלום הענק, כש-81 מהם הצליחו לסיים את המסלול בן שני הקטעים. רנז'ין, שדורג 73 בתום הקטע הראשון, הצליח לשפר עמדות בקטע השני, כאשר בכל אחד מהם הוא היה רחוק בסביבות ה-8 שניות מהזמן המהיר ביותר.

רנז'ין יכל לפחות להתנחם בעובדה שהוא הקדים את בודי מילר האמריקאי, שאחרי שלוש קטגוריות מוצלחות במיוחד, לא זכה במדליה בסלאלום הענק אחרי שפסל כבר בקטע הראשון ויצא מהתחרות. מי שניצח והביא מדליית זהב שנייה לשוויץ בתחרויות הסקי האלפיני היה קרלו יאנקה, שהיה מהיר כמעט ב-40 מאיות ממתחריו האחרים. נורבגיה השלימה את תמונת הפודיום, כשקייטיל יאנגסרוד זכה במדליית הכסף ואקסל לונד סבינדאל במדליית הארד. עבור סבינדאל, זו הייתה המדליה האולימפית השלישית בתחרות ובדיוק כמו בודי מילר הוא השיג עד עכשיו זהב, כסף וארד.

מיכאל רנז'ין עדיין לא סיים את חלקו במשחקים, וביום שבת הוא יתחרה בקטגוריית הסלאלום.

לא תמיד צריך להקשיב למאמן

מקרה מעניין מאוד התרחש בתחרויות ההחלקה המהירה, כשהפייבוריט הברור במקצה ה-10,000 מטרים לגברים, סוון קרמר ההולנדי, נפסל ונותר מחוץ לתמונת המדליות אחרי תקרית דרמטית. קרמר הוא שיאן ואלוף העולם במרחק הזה, ואחרי שכבר זכה זהב בונקובר בחצי המרחק, לא הרבה האמינו שמישהו יוכל לסכן אותו. ולא שבאמת סיכנו, קרמר היה זה שסיכן את עצמו כשעבר ממסלול למסלול בצורה לא חוקית (בהחלקה מהירה מתחרים שניים, האחד נגד השני), אחרי הוראה שגויה של לא אחר מאשר מאמנו.

כשהוא סיים את המסלול הוא מיהר לחגוג את הדאבל שלו, אלא שאז החליק לעברו המאמן שלו כדי לבשר את החדשות הכל כך מאכזבות. לטענתו של קרמר, הוא הקשיב יותר מדי למאמן שלו. בסיום התחרות, קרמר המאוכזב ניסה למשוך בחזרה את האחריות שהפיל על המאמן ואמר: "בסופו של יום, זו האחריות שלי, אני המחליק על הקרח". לפני כן הוא הסביר: "אני הייתי בדרך לבצע את ההחלטה הנכונה, וקצת לפני הפנייה שיניתי אותה בגלל עצת המאמן". מאמן ג'רארד קמקרס אמר: "הכל קרה בשבריר שניה. זו הייתה טעות נוראית, וזה היה הרגע המאכזב ביותר שלי אי פעם. עולמי פשוט חרב עליי".

מי שניצל את הטעות הזאת כדי לזכות במדליית הזהב הכי פחות צפויה בתחרויות ההחלקה המהירה היה סאונג הון לי הקוריאני, שגם קבע שיא אולימפי חדש. איבן סקוברייב הרוסי זכה במדליית הכסף, בעוד שבוב דה יונג ההולנדי זכה במדליית הארד.

ביאתלון: השליחות הרוסיות ניצלו את ההברזה של נויינר

המשלחת הרוסית לוונקובר חגגה מדליית זהב שלישית במשחקים, אחרי ניצחונה של נבחרת השליחות לביאתלון (4 פעמים לשישה קילומטרים). כל אחד היה מהמר על הרביעייה הגרמנית לקראת התחרות הזאת, אלא שהכוכבת הגדולה שלה מגדלה נויינר הודיעה עוד לפני תחרות השליחות כי היא מסתפקת בשתי מדליות זהב מונקובר וחוזרת הביתה בגלל שהיא מותשת נפשית.

הרביעייה הרוסית, שכללה את בוגאלי, טיטובץ, זייצבה וסלפצובה ניצחה בצורה די משכנעת, והקדימה ביותר בחצי דקה את הצרפתיות, שניצלו לקראת סיום את נסיונה של סנדרין באיי הוותיקה כדי לחלוף על פני הגרמניות, שהסתפקו במדליית הארד.

סקי קרוס: המאבק של מקלבור השתלם

לפני כמה שנים, אשלי מקלבור הקנדית כתבה מכתב לוועד האולימפי הבינלאומי בבקשה לכניס את תחרויות הסקי קרוס למתכונת האולימפית. מדובר בתחרות שבה ארבעה גולשים או גולשות יוצאים בו זמנית מפסגת מורד, ומתחרים בינהם כל הדרך למטה תוך כדי גלישה מהירה וקפיצות באוויר בעזרת רמפות.

לפנות בוקר המאבק של אשלי מקלבור הסתיים בצורה מושלמת, אחרי שזכתה במדליית הזהב בתחרות הסקי קרוס לנשים, למעשה, מקלבור הייתה הפייבוריטית הברורה לניצחון בענף הזה, והיא הביאה למארחת קנדה את מדליית הזהב השישית שלה במשחקים. קלבור הקדימה את הדה ברנסטן הנורבגית ואת מריון ג'וסראן הצרפתיה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

החלקה אומנותית: הקוריאנית מובילה, הקנדית ריגשה

קים יו-נה מדרום קוריאה עמדה בציפיות בחלקה הראשון של תחרות היחידות בהחלקה אומנותית לנשים. הקוריאנית בת ה-19, שזכתה בשנה שעברה באליפות העולם, השיגה ניקוד של 78.50 בתום החלק הקצר ופתחה פער משמעותי על פני מאו אסאדה היפנית.

עם כל הכבוד לקוריאנית הצעירה, שככל הנראה תחגוג בקרוב מדליית זהב היסטורית לארצה, מי שריגשה את הקהל בונקובר ביום הזה הייתה הנציגה המקומית, גו'אני רושט, שהחליטה להתחרות למרות מוות בלתי צפי של אמא שלה רק לפני יומיים. כמו ספורטאית אולימפית אמיתי ובדומה למקרים אחרים שהכרנו בשנים האחרונות, רושט החליטה להתחרות למרות הכל, כנראה בגלל הידיעה שזה מה שהיקרה לה מכל הייתה רוצה בשבילה. היא החזיקה מעמד במשך שלוש דקות בצורה פנומנלית, ומיד בתום התרגיל שלה פרצה בבכי בלתי נשלט.

  • עוד באותו נושא:
  • ונקובר 2010

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully