וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבוקסיס: "שינינו את ההיסטוריה"

האדומים באופוריה, אבוקסיס טען: "לא זוכר כזו הפועל התקפית". קצרה: "המטרה אליפות". לוורמוט ודה סילבה יוצעו חוזי ענק

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

"מי שלא קופץ צהוב"

זר לו היה נקלע לבלומפילד אמש (שני) אחרי שריקת הסיום של מאיר לוי לדרבי הגדול (2:4), היה בטוח שמדובר בחגיגות האליפות של הפועל תל אביב או לפחות בגביע. מהאחרון השחקנים ועד לבעלי הקבוצה מוני הראל ואלי טביב, כולם חגגו את הרביעייה לרשת מכבי. "אין מאושר ממני בעולם", אמר הראל והצביע על השחקנים, "היום הם שיחקו אותה בגדול". היו"ר אמיר לובין היה עוד פחות מאופק, וכמעט ועלה ליציע לחגוג עם אוהדים בעודו מפזר נשיקות וחיבוקים לכל הנקלע לדרכו.

אפילו המנכ"ל, גבי קצרה, למרות שנראה קצת המום מגודל השמחה, לא התבייש להראות את שביעות רצונו, אבל לא שכח להזכיר: "אל תתבלבלו, אנחנו מאוד שמחים עם הדרבי, אבל האליפות היא המטרה שלנו". אחרי החגיגה על הדשא המשיכה מקהלת השחקנים האדומים לחדר ההלבשה וגם שם לא שכחו לרקוד ולקפוץ לצלילי: "מי שלא קופץ צהוב".

"זה היה משחק מאוד מעניין ואיכותי", אמר בסיום וינסנט אניימה. "שיחקנו טוב מאוד. היו למכבי מצבים, אבל הם לא ניצלו אותם, ואנחנו ידענו לנצל את הטעויות שלהם. אני שמח בשביל האוהדים, הם היו מופלאים. לדעתי לא היה מגיע למכבי הגול השני כי הכדור לא עבר את הקו וזה הרגיז אותי מאוד ולכן קיבלתי את הצהוב".

על הפנדל שעצר אמר אניימה: "בוזגלו היה בלחץ גדול וראיתי את זה. כולם אמרו מה לעשות ומה לא לעשות, וזה אחד הדברים הכי גרועים שיכולים לעשות לשחקן. לפעמים המזל מגיע אליך והיום זה מה שהיה". על המאבק מול מכבי חיפה ועל המפגש ביום חמישי עם רובין קאזאן הוסיף השוער: "אני חושב שמכבי חיפה עדיין בטוחה. תשע נקודות זה הרבה מאוד. כל דבר יכול לקרות מול קאזאן. אנחנו יכולים להפסיד או אפילו לנצח ולעבור, זה הכדורגל, אף פעם אתה לא יודע מה יכול להיות".

אבוקסיס: "הפועל היא קבוצה שפשוט כיף לראות אותה"

עוזר המאמן יוסי אבוקסיס, שגם הוא היה שותף ללא מעט הישגים עם הקבוצה, התקשה גם הוא להסתיר את השמחה בסיום המשחק. "אני לא זוכר בהפועל קבוצה כזו התקפית כמו שיש לנו העונה", אמר אבוקסיס, "פעם הדרבים היו נגמרים 0:1 או מקסימום 0:2 ואפילו אני זוכר אחד שניצחנו 0:3, אבל זה עדיין לא היה בתצוגה כזו התקפית. זה נגמר עם ארבעה שערים, אבל היו לנו עוד איזה חמישה מצבים להבקיע. הפועל היא קבוצה טובה שפשוט כיף לראות אותה העונה".

לגבי ההיסטוריה שעשו האדומים אתמול, כשעברו בניצחונות את מכבי לראשונה מאז החלו משחקי הדרבי, אמר אבוקסיס: "האוהדים כבר אתמול באימון אמרו לנו שאנחנו יכולים להפוך את המאזן, שזה משהו באמת מדהים, והדרבי הזה בשבילם בעיקר. היום שינינו את ההיסטוריה. לקחנו את הדרבי הזה קודם כל בזכות היכולת. הקבוצה שלנו יותר טובה ויותר מאורגנת, זה לא שאנחנו מנצחים במזל. כל הניצחונות שלנו בשנתיים האחרונות, זה ניצחון של משחק מסודר ודרך".

למרות הניצחון המדהים אבוקסיס עדיין סקפטי לגבי הפתעה ביום חמישי: "קאזאן היא קבוצה מאורגנת ומסודרת, עם הגנה חזקה מאוד, שיהיה לנו קשה מאוד לפצח אותה, אבל הייתי כבר בסרטים בכדורגל שקרו בהם דברים מדהימים, אני מאמין שהכל אפשרי". לסיום דיבר עוזר המאמן על קיזוז הפער ממכבי חיפה: "9 נקודות זה לפני הקיזוז. ננסה לסיים את העונה הזו עם כמה שפחות הפרש נקודות, ואז בפלייאוף אני מאמין שהכל אפשרי, כי אלה יהיו קרבות של ראש בראש וכל קבוצה יכולה להפסיד נקודות בו, אבל לפחות יהיה ערך לפלייאוף אם נצמצם עוד קצת".

אחרי החגיגות שנמשכו לאורך הלילה, הפועל תחזור היום להתאמן לקראת המשחק מול קאזאן ביום חמישי, שוב ללא דדי בן דיין שאמור לחזור לאחר המשחק מול בני סכנין ביום ראשון. גם שכטר צפוי לעבור מחר בדיקת MRI, אך יהיה כשיר למשחק מול הרוסים.

אם הקבוצה תמשיך בהצלחותיה כפי שעשתה אמש, לגוטמן יוצע חוזה לשנתיים נוספות, אך כרגע אלי טביב מתנה זאת באליפות, למרות שאתמול בסיום אף הוא התרצה והסכים כי גוטמן הוא זה שאמור להמשיך במועדון.

בהפועל גם הוחלט להציע חוזים שמנים במיוחד לדגלאס דה סילבה ולגילי ורמוט, כ-350 אלף דולר לעונה לשלוש שנים, אך השניים ככל הנראה יסרבו ויעדיפו לנסות את מזלם באירופה, שם שניהם מאוד מבוקשים: ורמוט בהולנד ובספרד, ואילו דה סילבה בגרמניה ובבלגיה ואפילו במולדתו ברזיל.

איתי שכטר, שחגג אתמול יום הולדת, פרק את כתפו באופן קל והיום יתברר אם יוכל לשחק נגד קאזאן או יקבל מנוחה. בקבוצה אגב החמיאו מאוד למהראן לאלה בסיום המשחק ואמרו: "הוא רואה מכבי, ונפתח לו התיאבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully