וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזרצקים סיימו במקום העשירי באולימפיאדה

23.2.2010 / 7:06

צמד המחליקים האמנותיים רשם את הישג השיא שלו. ראש המשלחת בוריס חייט: "עבודה נהדרת של המחליקים והמאמנת"

צמד המחליקים הישראלי, אלכסנדרה ורומן זרצקי, סיים לפנות בוקר (שלישי) במקום העשירי המכובד בריקוד על הקרח במשחקי החורף האולימפיים בונקובר. השניים התחרו בריקוד החופשי, שהיה החלק השלישי והאחרון של התחרות, וכמו בשלביה הקודמים של התחרות הציגו תרגיל נקי ומרשים, כדי לשמור על המקום בו התמקמו אחרי שלב ריקוד החובה. הזרצקים רקדו לצלילי מוסיקה מהסרט "רשימת שינדלר", במטרה לשלב בתרגיל שלהם את ההיסטוריה של העם היהודי.

בוריס חייט, ראש המשלחת הישראלית למשחקי ונקובר (ואביה של המאמנת גלית חייט), סיכם את הופעתו של הזוג הישראלי ואמר: "כולם עשו עבודה נהדרת, המחליקים וגם המאמנת. זה לא הישג כל כך רע בשביל מדינה שאומרים עליה שהיא לא מדינת ספורט חורף. המטרה העיקרית שלנו הייתה לסיים במקום העשירי, אבל ידענו בדיוק מי נמצא בתחרות הזאת וכמה קשה זה יהיה".

כבר בעוד שלושה שבועות יתחרו הזרצקים באליפות העולם שתתקיים בטורינו, ורק לאחר מכן יתחילו לתכנן את הקמפיינים הבאים, בהם הם יצטרכו מן הסתם לנצל את הניסיון שצברו כדי לבנות תרגילים מסובכים יותר. על עתידו של הצמד אמר בוריס חייט: "אין כרגע יותר מדי זמן לנוח, הם ייצאו למחנה אימונים בניו ג'רזי וימשיכו משם לטורינו. עכשיו עדיין מוקדם לדבר על מה שיקרה איתם אחר כך, הם יצטרכו להחליט על כך ביד בסיום העונה".

טסה וירטו וסקוט מואר הקנדים, שעלו למקום הראשון בתום חלקה השני של התחרות, שמרו עליו גם אחרי הריקוד החופשי בדרך למדליית הזהב, שהייתה הראשונה שהושגה על ידי צמד לא אירופי ב-34 השנים האחרונות. מריל דייויס וצ'רלי וויט האמריקאים זכו במדליית הכסף, בעוד שהפייבוריטים הרוסים אוקסנה דומנינה ומקסים שבאלין נאלצו להסתפק במדליית הארד בלבד.

קפיצות סקי: אוסטריה זכתה בתחרות הקבוצתית

אחרי שסימון אמאן השוויצרי זכה בדאבל בקפיצות הסקי משתי הגבעות, הוא פינה את מקומו לקופצים ממדינות שבהן הספורט הזה מסורתי יותר, לטובת התחרות הקבוצתית. בתחרות הזאת מתחרים ארבעה קופצים עבור כל מדינה, כאשר שקלול הקפיצות של כולם קובע את התוצאה הסופית.

במקרה הזה, אוסטריה הגיעה לתחרות כפייבוריטית הגדולה ביותר, וקופציה לא איכזבו כשזכו במקום הראשון ובהפרש משכנע מאוד על פני שאר הנבחרות. למעשה, הקופץ הבכיר שלהם גרגור שלירנזאוור כבר ידע שמדליית הזהב מובטחת עוד לפני הקפיצה האחרונה שהייתה שלו, אבל זה לא הפריע לו לרחף ל-146.5 מטרים, הקפיצה הארוכה ביותר בתחרות. אוסטריה למעשה שמרה על התואר בו זכתה במשחקי טורינו 2006, והקרב החם יותר היה על שני המקומות הנוספים בפודיום. נורבגיה הצליחה לצמצם פערים מגרמניה לקראת סיום, אבל זה לא הספיק לה ליותר ממדליית ארד, כאשר הגרמנים זכו בסגנות. הפינים, שבדרך כלל מצטיינים בתחרויות האלו, סיימו הפעם במקום הרביעי בלבד.

נחמה נורבגית בסקי קרוס קאנטרי

בתחרויות הסקי קרוס קאנטרי התקיימו לפנות בוקר מירוצי השליחים בספרינטים לגברים ולנשים. במירוץ הזה, כל קבוצה מורכבת משני גולשים, שכל אחד מהם מבצע שלוש הקפות, ובסך הכל השניים מבצעים שש הקפות מהירות ומתחלפים בינהם.

במירוץ לגברים הצליח פיטר נורטוג הנורבגי למחוק פער של 2.6 שניות מאקסל טייכמן הגרמני בהקפה האחרונה, ולהביא למדינתו של מדליית הזהב. נורטוג היה הגולש הבולט באליפות העולם האחרונה עם שלוש מדליות זהב, אבל גם הוא עצמו הודה שהמדליה הזאת היא החשובה מכולן. כל זה קרה יומיים אחרי שנורטוג פספס הזדמנות לזכות במדליה במירוץ ל-30 קילומטרים, שם הוא נפל קילומטר וחצי לפני הסיום. הצמד הרוסי, ניקולאי מורילוב ואלכסיי פטוחוב, זכה במדליית הארד.

בתחרות לנשים, הצמד השבדי שארלוט קאלה והאנה האג הובילו כמעט לאורך כל המירוץ, אבל נעקפו בהקפה האחרונה על ידי קלאודיה ניסטאד הגרמניה, שיחד עם סטלה סאחנבאכר הביאו מדליית זהב שביעית לארצן במשחקים. חזובה וקורוסטלייבה הרוסיות זכו במדליית הארד.

הערב: הנציג הישראלי האחרון בונקובר

גולש הסקי האלפיני, מיכאל רנז'ין, ייכנס הערב (שלישי) למעגל התחרויות בונקובר ויהיה הנציג הישראלי השלישי והאחרון במשחקים. רנז'ין יתרה בקטגוריית הסלאלום הענק (ג'יאנט סלאלום), כאשר המטרה העיקרית שלו היא לסיים בין 30 הראשונים. התחרות תצא לדרך ב-19:30 (שידור ישיר בספורט 1 ויורוספורט) ותורכב למעשה משני קטעים, כאשר בעל הזמן המשוקלל המהיר ביותר יהיה המנצח.

רנז'ין, שסיים במקום ה-32 במשחקי טורינו 2006, יהיה הגולש ה-73 מבין 103 גולשים בתחרות שצפוייה להיות ארוכה במיוחד. בנוסף אליו, יתחרו בסלאלום הענק עוד כמה נציגים ממדינות שאין להן יותר מדי קשר לסקי כמו פקיסטן, סנגל, מרוקו, לבנון, איראן, הודו ואיי קיימן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

צמרת טבלת המדליות

1. ארצות הברית 7 זהב, 8 כסף, 10 ארד

2. גרמניה 7, 9 , 5

3. נורבגיה 6, 3, 5

4. קנדה 5, 4, 1

5. שוויץ 5, 0, 2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully