וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבק: "אני יודע שלכולם כואב מה שעברנו בקיץ האחרון"

איתן נוח

22.2.2010 / 15:31

מאמן הנבחרת כינס מפגש עיתונאי ראשון: "כספי נלהב לחזור". קטש: "כדי להיות מאמן הנבחרת לאו דווקא צריך להיות אהוד"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן


מאמנה החדש של נבחרת ישראל בכדורסל, אריק שיבק, כינס היום (שני) מפגש ראשון עם כלי התקשורת. כזכור, לפני כחודשיים מונה שיבק לנבחרת, כשלא מכבר אושרו המינויים של עודד קטש ודן שמיר לעוזריו. שיבק וקטש נכחו במפגש, כאשר שמיר נפקד ממנו.

"אין בכלל ספק שהאקס פקטור צריך להיות הקהל"

"אני לא מתכוון לדבר על מטרות ויריבות וכו', לכן ביקשתי שזו לא תהיה מסיבת עיתונאים אלא משהו יותר א-פורמלי", אמר שיבק בתחילת דבריו. "הצוות שלי יהיה דן שמיר, עודד קטש ויורם מנחם. עודד זה שחקן הנבחרת הראשון אחרי רלף קליין שהופך להיות מאמן נבחרת. נעשה הכול בשביל להביא את כל השחקנים כדי שיהיו בסגל.

"אני לא מכיר מאמן נבחרת שיגיד שהוא יפתח שחקנים צעירים על חשבון הצלחות הנבחרת", אמר שיבק. "צריך ליצור שביל זהב של הצערת הנבחרת בשילוב עם הישגים. נבחרת זה שפיץ שנמצא למעלה, שאליו מגיעים כל השחקנים הצעירים שאנחנו מפתחים במשך שנים. כולנו רוצים לעשות הכול בשביל לקדם את השחקן הישראלי. אני יודע שלכולם כואב מה שעברנו בקיץ האחרון, וכולם רוצים שהקיץ הזה יהיה יותר טוב בנבחרות הצעירות.

"בנבחרת זו מסגרת שונה מקבוצה. גם כשהייתי עוזר של צביקה שרף, הרגשתי שאני מאמן בנבחרת. לא הייתה לי בעיה עם זה. כשהחלטתי שזה יהיה הצוות, בניתי לעצמי פרופיל, איך אני רואה את הצוות שלי. כל אחד יכול לתרום את חלקו ואישיותו.

"כשקיבלתי את התפקיד", הוסיף שיבק, "אשתי אמרה לי שהיא נורא גאה, אבל נורא חוששת. אמרתי לה שעברנו הרבה דברים, וכבר למדתי שאם ננצח יהיה טוב ואם נפסיד אז יחתכו אותי. אני לא חושש מזה. זה טבעו של עולם, וככה דברים נעשים.

"זה חשוב שיהיה תפקיד של מנהל מקצועי באיגוד. התפקידים האלה הם לא סתם, הם נועדו שמי שיקבל את ההחלטות וייתן את הכיוון והתכנים יהיו אנשים מקצוע ולא עסקנים. אני חושב שזה תפקיד שצריך לעשות אותו".

לגבי ההגרלה של מוקדמות אליפות אירופה אמר שיבק: "אני חושב שנקודת הפתיחה שלנו היא קשה. ההגרלה שלנו היא הגרלה קשה. אין בכלל ספק שהאקס פקטור צריך להיות קהל, אם נצליח ליצור אווירה של יד אליהו בימי חמישי, זה יהיה אקס פקטור".

"אין לנו תחליף ליניב גרין"

שיבק התייחס כמובן אחר כך לגבי השאלה האם השחקן הישראלי הראשון ב-NBA, עמרי כספי, יהיה בנבחרת, וענה: "אני בקשר עם עמרי פעמיים-שלוש בשבוע, הוא נלהב ורוצה להגיע. הוא יגיע לאפריל לארץ, יחזור להתאמן אחרי זה, ויחזור לאימוני הנבחרת".

אחר כך התפנה שיבק גם לדבר על השחקנים שיזומנו לסגל והתייחס בפרטניות לשחקנים באופן ספציפי. "נפרסם את רשימת המוזמנים ונעשה הכול בשביל להביא את מי שאנחנו חושבים שיכול לעזור לנבחרת, כולל דייויד בלות'נטאל ויניב גרין. המטרה שלנו היא שיהיה לנו את הצוות הטוב ביותר לקראת אחד הקמפיינים הקשים ביותר בשנים האחרונות. אנחנו צריכים את מיטב הכוחות בשביל לעשות את הכול בשביל לעלות לאליפות אירופה.

"הייתה לי שיחה עם יניב גרין, סיכמנו שנדבר שוב לקראת סוף העונה. כולנו יודעים שיש לו בעיה. אני מקווה שבתחילת אפריל תהיה לנו שוב שיחה. אנחנו צריכים אותו ואין לנו תחליף ליניב גרין. בכל עמדה כמעט יש לנו שחקנים בעמדות כאלה ואחרות, אני אומר את זה בצער, אבל אין לנו תחליף לו. אנחנו מאוד רוצים אותו. זה בחור שאנחנו מאוד אוהבים אותו, ואני יודע שגם הוא רוצה, אבל יש איזושהי בעיה.

"פעלתי בדרכים מקובלות ומכובדת שזה יגיע לבלות'נטאל שאני רוצה אותו. אני מאמין שאנחנו נדע בזמן הקרוב מה קורה איתו. אני חושב ששחקן שהוא ישראלי, צריך לשחק בנבחרת ישראל. אני לא חושב שזה יהיה חכם ללכת כמה צעדים קדימה וליצור בעיה שכרגע אין".

לגבי רוברט רות'בארט אמר המאמן: "הוא בהחלט רלוונטי, אני מכיר אותו מספר שנים מאז שהוא בארץ. אני עוקב אחריו ואני נמצא בקשר עם המאמן העכשווי שלו. איגוד הכדורסל הקציב משאבים לטובת רות'בארט ולטובת כל מה שצריך בשביל להפוך אותו לטוב יותר. הוא צריך להיות איזשהו פרוייקט, כי אין לנו הרבה כאלה, מעבר לזה שהוא מוכשר. לא הכול תלוי בנו, הרוב תלוי בו. כולנו נשמח אם הוא יתפתח להיות שחקן".

קטש: "רוצה שהגאווה תחזור לשחקנים"

עודד קטש, שכאמור, גם נכח בפגישה, אמר: "אני מאוד שמח להיות פה. זו זכות גדולה בשבילי להיכנס לכל הדבר הזה של נבחרות ישראל, אני אפילו מתרגש. כמו שאריק אמר, הולכת להיות משימה קשה מאוד לפנינו. כל אחד יביא את היתרונות שלו, ואריק ידע לכוון את זה למקומות שצריך. אני הייתי רוצה שגם מבחינת השחקנים תחזור הגאווה לחזור לשחק בנבחרת, ששחקנים ירגישו שזו זכות בשבילם. אני חושב שזה לא ראוי כששחקנים לא רוצים לשחק בנבחרת.

"אני מאוד שמח לשמש כעוזר מאמן של אריק, אני חייב להודות שלא רציתי להיות מאמן נבחרת, אז אני שמח להיות במצב שבו אני נמצא", הוסיף קטש, המשמש גם כמאמנה של הפועל גלבוע/גליל. "אני חושב שלהיות מאמן נבחרת, ובכלל בתפקיד של מאמן, צריך מידה מסוימת של קונצנזוס, ולאו דווקא של מישהו אהוד. זה מבוסס על הרבה שנים של מקצועיות. ככה היה במכבי תל אביב, אולי קפצנו מהר מידי. צריך להיות קונצנזוס לגבי הזמן שיתנו לך לטעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully