וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים זרצקי מדורגים 10 באולימפיאדת החורף

20.2.2010 / 7:03

בתום השלב הראשון מבין שלושה, עמד הצמד הישראלי במטרה שלו בתחרות הריקוד על הקרח. זהב לסבינדאל בסקי אלפיני

המשלחת הישראלית למשחקי החורף האולימפיים בונקובר נכנסה לפנות בוקר (שבת) לפעולה, עם פתיחתה של תחרות הריקוד על הקרח בהחלקה אומנותית. אלכסנדרה ורומן זרצקי, שהם שניים מבין שלושה נציגים ישראלים, מדורגים בינתיים במקום העשירי מתוך 23 צמדים, אחרי החלק הראשון מבין שלושה של התחרות.

החלק הראשון היה ריקוד החובה, כאשר הזרצקים היו מהצמדים האחרונים שהתחרו. בסופו של דבר הם עשו זאת בצורה נקיה וללא טעויות קריטיות, בדרך לניקוד של 34.38 נק'. זה לא היה שיא אישי שלהם, שכן באליפות אירופה האחרונה הם השיגו יותר, אבל זה הספיק להם כדי להתברג במקום העשירי, כאשר זו הייתה המטרה עליה הצהירו במשלחת הישראלית ערב פתיחת המשחקים.

הצמד הרוסי הטוב בעולם כיום, אוקסנה דומנינה ומקסים שבאלים, השיג 43.76 נק' בדרך למקום הראשון הזמני. טסה וירטו וסקוט מואר הקנדים מדורגים במקום השני, בעוד שמריל דייויס וצ'ארלי וויט האמריקאים במקום השלישי.

חלקה השני של תחרות הריקוד על הקרח, הריקוד המקורי, יתקיים בלילה שבין ראשון לשני לפי שעון ישראל.

סקי אלפיני: סינבדאל ומילר התקדמו בפודיום

תחרות הסקי האלפיני לגברים נמשכו הלילה, כאשר הקטגורייה השניה הייתה הסופר ג'יאנט סלאלום, שמשלבת בקטע הררי אחד את המהירות של הדאונהיל והפניות החדות יותר של הג'יאנט סלאלום. הגולשים ירדו במורד של 2,076 מטרים, כאשר כמו בתחרות הדאונהיל, גם הפעם בודי מילר האמריקאי היה אחד הראשונים בתחרות. עוד גלישה מצויינת של מילר הציבה רף קשה מאוד לגולשים האחרים, ומיקמה אותו במקום הראשון.

לצערו של מילר, בדיוק כמו בתחרות הדאונהיל הגיע בסופו של דבר תורו של אקסל לונד סבינדאל, מי שנחשב כיום לגולש הסקי האלפיני הטוב בעולם. הנורבגי טען לאחר מכן שהגלישה שלו הייתה רחוקה מהליות מושלמת, אבל הוא זה שקרא את המסלול המבלבל בצורה הטובה ביותר, וקיצץ בסופו של דבר 28 מאיות מזמנו של מילר, כדי לנצח בצורה משכנעת. מילר הסתפק במדליית הכסף, בעוד שבן ארצו האמריקאי אנדרו וייברכט הפתיע וזכה במדליית הארד.

קרוס קאנטרי: ביורגן השלימה דאבל

גולשת הקרוס קאנטרי הנורבגית, מאריט ביורגן, השלימה דאבל כשזכתה במירוץ ל-7.5 קילומטרים כפול 2. מדובר למעשה במירוץ סיבולת בן 15 קילומטרים, שחצי ממנו מתבצע בסגנון גלישת סקי חופשית וחצי ממנו בסגנון קלאסי (בו הגולשים מניעים את המגלשיים קדימה ואחורה בלבד).

אחרי שזכתה במדליית הזהב בקטגוריית הספרינט לנשים וגם במדלןיית הארד במירוץ ל-10 קילומטרים, ביורגן השלימה דאבל אחרי שהייתה היחידה שסיימה את הזמן בפחות מ-40 דקות. זו הייתה מדליית הזהב החמישית של נורבגיה במשחקים, כאשר ביורגן הקדימה הפעם את אנה האג השבדית (כסף) ואת ג'סטינה קובלצ'יק הגרמניה, שזכתה במדליה האולימפית השניה שלה בונקובר. שארלוט קאלה השבדית, שניצחה בתחרות ל-10 קילומטרים, דווקא נראתה מצויין באמצע הדרך שלה, אבל נפילה לא מתוכננת גרמה לה לאבד זמן יקר, וגם את הסיכוי לדאבל. קריסטינה סמיגון האסטונית לא הצליחה לסיים את המירוץ הפעם.

דוברי האנגלית שלטו בתחרות הסקלטון

במשלחת הגרמנית, שסיימה ראשונה בטבלת המדליות בטורינו 2006, קיוו שאחרי תחרויות הסקלטון (מזחלת יחיד על הבטן) לגברים ולנשים הם יוכלו לפחותך להשתוות לכמות מדליות הזהב של ארצות הברית, אבל היו דוברי אנגלית אחרים ששירתו את האמריקאים ועשו את העבודה.

בתחרות לנשים, שכללה ארבעה קטעים של החלקה, לא הייתה הפתעה מיוחדת אבל בהחלט נרשמה היסטוריה לא קטנה. אמי וויליאמס הבריטית, שהיא המחליקה הבולטת בעולם כיום, הקדימה את שאר המתחרות שלה ביותר מחצי שניה בזמן המשוקלל, והביאה לבריטניה את מדליית הזהב. וויליאמס המאושרת אמרה בסיום: "זה רק מוכיח שאם יש נחישות, ספורטאים מכל מדינה יכולים לנצח במשחקי החורף. כרסטין שצ'ימקוביאק ואניה הובר הגרמניות זכו במדליית הכסף, כאשר מליסה הולינגסוורת הקנדית אכזבה בגדול כשירדה מהמקום השני לחמישי בקטע האחרון של התחרות.

הקנדים יכלו להתנחם לפחות בתחרות לגברים, כשסגן אלוף העולם לשעבר, ג'ון מונטגומרי, עשה מהפך מדהים בקטע הרביעי והאחרון, והחלקה אדירה שלו הובילה אותו אל מדליית הזהב, כשהוא מוריד למקום השני את מרטינס דוקורס הלטבי. אלכסנדר טרטיאקוב הרוסי סיים במקום השלישי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן

טבלת המדליות

1. ארצות הברית 6 זהב, 6 זהב, 8 ארד

2. גרמניה 4, 5, 4

3. נורבגיה 5, 3, 2

4. קנדה 4, 3, 1

5. צרפת 2, 1, 4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully