וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת מעבר

20.2.2010 / 12:00

מי הפכה לפייבוריטית? מי הרוויחה לקראת הקיץ? ומה וויד אומר על כל זה? אסף רביץ מסכם את העסקאות האחרונות ב-NBA

לאחר סופ"ש האולסטאר המסורתי מגיעה מסורת מעניינת לא פחות - שבוע הטרייד דד-ליין. השבוע האחרון בו מותר לבצע טריידים עמוס כל שנה במעברי שחקנים רבים בזכות השילוש הקדוש של קבוצות שרוצות להתחזק עכשיו, קבוצות שרוצות לפנות מקום בתקרת השכר כדי להתחזק בעתיד, וקבוצות שסתם רוצות לחסוך כסף. השנה, עם משבר כלכלי וקיץ עמוס כוכבים, הציפיות היו לשבוע סוער במיוחד. הן התגשמו רק באופן חלקי. ובכל זאת, זמן לנתח את הדברים שלא קרו תמיד יהיה לנו. במקום, בואו נדבר על העסקאות שכן יצאו לפועל.

קארון באטלר בדאלאס

הטרייד עם ההשפעה המשמעותית ביותר על מאבקי הצמרת במערב הוא זה שבו קארון באטלר הגיע יחד עם ברנדון הייווד לדאלאס תמורת ג'וש הווארד ודרו גודן (ועוד כמה מעורבים פחות מעניינים). בעוד שוושינגטון ממשיכה לנקות אורוות כחלק מההתמודדות עם הוריקן ארינאס, דאלאס עושה מה שהיא כל הזמן עושה: מוסיפה עוד שני שחקנים טובים-אבל-לא-מצוינים לרוטציה.

מארק קיובן הפך למומחה עולמי לטריידים שמחזקים את הקבוצה שלו בדיוק במידה שלא תספיק לה כדי לעשות צעד נוסף. כן, באטלר טוב יותר מהווארד של השנתיים האחרונות, אבל גם הוא כבר לא האולסטאר של לפני שנתיים, ומגיע אחרי כמה פציעות. וכן, הייווד הוא גרסה מעט משופרת של אריק דמפיר – אבל לא הרבה יותר. שניהם, בסופו של דבר, יעזרו לדאלאס להתבסס כקבוצה השלישית במערב ובעיקר יעזרו לה לתת פייט מעט טוב יותר לדנבר או ללייקרס בסיבוב השני של הפלייאוף.

מצד שני, אני לוקח בחשבון גם את האופציה, בה אני מעט מזלזל במאבס. ביחס לקבוצה שהגיעה בשנה שעברה לסיבוב השני, דאלאס הוסיפה סטופר הגנתי נהדר (שון מריון), שחקן כנף מגוון ויעיל (באטלר) וכנראה את הסנטר הכי טוב ששיחק ליד נוביצקי (הייווד). ביכולת של הגרמני מפתיחת העונה, דאלאס בהחלט יכולה להתברר כסוס שחור. הבעיה היא שכבר חודשיים זה לא אותו הדירק והגיע הזמן לתהות אם לעובדה שהוא מתקרב לגיל 32 ותיכף סוגר אלף משחקי NBA יש קשר לכך.

קווין מרטין ביוסטון, טרייסי מקגריידי בניו יורק

הטרייד עם ההשפעה המשמעותית ביותר על עומרי כספי הוא הסמטוחה שבסופה יוסטון נשארה עם קוו-מארט, הניקס הביאו את טי-מאק וסקרמנטו קיבלה קופסא עם איברים שאם יתחשק לה להרכיב אותם ייצא לארי יוז. באופן מעניין וקצת יוצא דופן, כל שלוש הקבוצות בטרייד הזה מרוויחות.

הקינגס הרוויחו קודם כל בכך שנפטרו ממרטין, שרק הפריע לטייריק אוואנס להתפתח ועצר את ההתקדמות של שחקנים אחרים. הם קיבלו עבורו חבילה יפה של חוזה גמור (יוז) ושני שחקני פנים שמאוד יעזרו להם- ג'ואי דורסי ובעיקר קרל לאנדרי, אחד המחליפים הטובים בליגה. עכשיו יש להם סגל צעיר, עמוק ומבטיח עם פרנצ'ייז פלייר עתידי ומקום להחתמה משמעותית בקיץ. וכן, נו - גם יותר דקות ויותר נגיעות בכדור לבחור ההוא, מיבנה.

יוסטון קיבלה סקורר אמיתי. מזמן לא היה לה אחד כזה חי. המחשבה של הרוקטס היא לעתיד ולאופציה שיאו מינג יחזור להיות שחקן כדורסל בשנה הבאה. במקרה הזה מרטין יוכל להשתלב טוב כסקורר המרכזי בקבוצה גדולה.

הניקס ריירו על החוזה הגמור של טי-מאק וקיבלו אותו תוך כדי שהם נפטרים מאחד החוזים המעיקים שלהם (ג'ארד ג'פריס, שעכשיו יעיק על יוסטון). לניו יורקרים יש עכשיו מספיק מקום כדי להחתים שני שחקנים גדולים בקיץ, וזו בדיוק נקודת המוצא שהם רצו להיות בה לקראת החודשים הגורליים שתיכף יגיעו.

אנטואן ג'יימיסון בקליבלנד

הטרייד עם ההשפעה המשמעותית ביותר על מאבק האליפות היה המעבר של הפורוורד של וושינגטון לקאבס תמורת החוזה הנגמר של זידרונאס אילגאוסקאס (שכנראה יקבל ביי-אאוט מהוויזארדס ויחזור לחיקו של לברון). טרייד קלאסי של חיזוק מיידי תמורת חסכון כספי, מזכיר במשהו את הטרייד שהביא את פאו גאסול ללייקרס וזכה לביקורת על חוסר השוויוניות ועל התחזקות הגדולות על חשבון הקטנות (הפעם, אגב, אין אפילו פרס ניחומים בדמות מארק גאסול). השאלה המעניינת ביותר היא האם קליבלנד באמת צריכה את ג'יימיסון. הם נראו טוב לאחרונה, רוטציית הגבוהים עבדה כמו שצריך, כאשר הפעם גם מול הגדולות העניינים תקתקו. גם לפני הטרייד קליבלנד נראתה כמו הפייבוריטית לזכות באליפות העונה ותוספת של שחקן משמעותי יכולה דווקא להפר את האיזון העדין הזה.

אבל הסיכון הזה הרבה יותר קטן מהסיכוי שמביא איתו ג'יימיסון - עוד סקורר נהדר שמייצר אופציה של ריווח המשחק של הקאבס. דני פרי לא התכוון לחזור על הטעות של שנה שעברה, אז הוא האמין שמה שיש לו ביד מספיק טוב ונפל בפלייאוף. לא הפעם, לא כשקליבלנד כל כך לחוצה על אליפות השנה. לא היה ספק שהוא הולך לשים סביב לברון את הצוות המסייע המוכשר ביותר שהוא מסוגל. לאחר שלא השיג את אמארה סטודומאייר, פרי חזר לאופציית ג'יימיסון שהדיבורים עליה נמשכו חודשים ארוכים. נצטרך לחכות ולוודא שזה עובד, אבל האינסטינקט הראשוני אומר שעכשיו קליבלנד כבר פייבוריטית מאוד ברורה השנה. כך או כך, דבר אחד כבר בטוח: אלא אם כן תהיה פציעה משמעותית, ללברון נגמרו כל התירוצים. יש לו צוות מסייע איכותי לא פחות מאף אחד אחר, וכל דבר זולת אליפות ייחשב אכזבה ענקית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

נייט רובינסון בבוסטון

הטרייד עם ההשפעה המשמעותית ביותר על מאבקי הצמרת במזרח היה המעבר של הגמד המטביע מניו יורק לבוסטון תמורת אדי האוס ושני עציצים. רובינסון הוא גרסה משופרת של האוס ויכול להיות שחקן שישי נפלא בקונטנדרית בזכות היכולת לייצר נקודות בעצמו. השאלה העיקרית היא אם הוא אכן מגיע לקונטנדרית. כל עוד קווין גארנט נראה כמו שחקן שגמר את הסוס, לא ממש חשוב מה בוסטון עושה מסביבו. אולי בסלטיקס מקווים שליל'-נייט ישאיל לביג-טיקט קצת מהכוח המתפרץ שלו.

בקטנה

1. מילה טובה מגיעה לקבוצות שהחליטו להתחזק כאן ועכשיו רק כדי לשפר עמדות במאבק על אחד הכרטיסים האחרונים לפלייאוף. פורטלנד הביאה את מרקוס קמבי שיתפקד לראשונה בחייו על תקן הסנטר הבריא, ייכנס לואקום עצום ואמור להפוך את הבלייזרס לקבוצה מעט מסוכנת בפלייאוף אם ברנדון רוי יחיה עד אז. מילווקי הפתיעה לטובה והביאה את ג'ון סלמונס תמורת חוזים גמורים, גם הוא נכנס לואקום ואולי יעזור לבאקס להתגנב לפוסט סיזן על תקן זאת שקליבלנד מנפנפת בסיבוב הראשון. גם שארלוט במשקיעות. החתולים הביאו את טיירוס תומאס - אתלט הגנתי עם שריטה בדיוק כמו שלארי בראון משום מה אוהב. נראה איך LB יעבוד עם המטורף החדש שלו. עם הקודמים הוא הצליח.

2. מילה טובה גם לקבוצות שויתרו על אופציית מכירת החיסול. פיניקס דרשה תמורה הולמת על אמארה סטודומאייר וכשלא קיבלה כזו השאירה אותו. יוטה חסכה רק בקטן כשויתרה על רוני ברואר והשאירה את קרלוס בוזר שנמצא בתקופה טובה. ניו אורלינס עמדה בפיתוי של להיפטר מחוזים ארוכים למרות שכריס פול פצוע והיא לא הולכת לשום מקום.

3. ואם כבר השמות החמים של הקיץ, מה יגיד דווין וויד? מיאמי היא המאכזבת והמאוכזבת הגדולה של השבוע האחרון. היא לא הצליחה לבצע שום מהלך שיעזור לוויד לרצות להישאר אצלה, ובקיץ, אם וכאשר וויד יעזוב, ניתן יהיה להצביע על השבוע הנוכחי כסיבה העיקרית לכך.

4. ומעניין לעניין באותו עניין, שתי הקבוצות שעשו לעצמן את השירות הטוב ביותר לקראת הקיץ הן שיקאגו והקליפרס. הבולס נפטרו מהחוזה של סלמונס ויש להם עכשיו מספיק מקום בשביל להחתים כוכב וחצי. דרק רוז דואג בשבועות האחרונים להזכיר שכדאי מאוד לקפוץ על העגלה שלו בזמן, שיקאגו הולכת להיות יעד אטרקטיבי בקיץ הקרוב. הקליפרס יהיו יעד אטרקטיבי למי שלא מאמין בקללות. גם הם נפטרו מכמה חוזים ויש להם מספיק מקום מתחת לתקרה וסגל איכותי שרק זקוק לפיסה החסרה. במקרה שלהם אפילו ג'ו ג'ונסון יכול להפוך אותם לקבוצה מאוד מעניינת. ואולי זה האלמנט המשמעותי והנחמד מכולם, כשמסכמים את חלון ההעברות שנסגר לו ביום חמישי: סימני קריאה רבים לא היו בו, אבל כעת יש לנו מספיק סימני שאלה להשתעשע בהם עד הקיץ. יהיה מעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully