וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרל גוטמן מול גנרל חורף

המערך שונה, הסגנון התהפך והביטחון נפגע. עמית גולדשטיין מסביר מקאזאן למה שחקני הפועל ת"א רועדים מהאתגר המוזר שמצפה להם

מוני הראל דווקא ניסה להתמודד עם הקור. אחד הבעלים של הפועל תל אביב נכנס לסיבוב קצר באצטדיון של רובין קאזאן, ניסה לשדר עסקים כרגיל כמו כל הפמליה, אבל מהר מאוד חזר על צעדיו וברח לתוך חדר ההלבשה, תוך שהוא פולט: "למשחקים בבלומפילד אני בקושי מגיע, אז למה הגעתי דווקא לכאן, לקור הזה?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוב, לא שזה היה אמור להיות קל גם ככה, אבל זה באמת מפחיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

זו רק דוגמה קטנה לאתגר שמצפה להפועל תל אביב הערב (16.00, נכון לעכשיו אין שידור) במגרשה של הקבוצה שניצחה את ברצלונה בליגת האלופות. לכל אלו, מצטרפים לא מעט מכשולים עליהם יצטרכו חניכיו של אלי גוטמן להתגבר, כפי שהתגברו על פרשת הנערה השבדית שפתחה את המסע האירופי של הקבוצה, מסע שהגיע עד לרוסיה הקפואה.

זה לא רק הקור. אלו גם התנאים הבלתי אפשריים, שמפחידים את האדומים יותר משהפחידו אותם התנאים מול לוקומוטיב מוסקבה. זה גם המערך ההגנתי שהכשיל בעבר את גוטמן. זו גם ההזדמנות שניתנה לשחקן הכי מבוזבז והכי נשכח בסגל של האדומים, זוראב מנטשאשוילי, ועוד שלל אתגרים שאם הפועל תל אביב תוכל להתגבר עליהם, היא תהיה חתומה על הישג יותר מרשים מהמשחק ההוא במוסקבה. נשמע לכם מוגזם? בואו נספר לכם כמה דברים על קאזאן, בלי קשר לכך שמדובר בקבוצה טובה יותר מזו של לוקומוטיב מוסקבה.

משל סלטיק

הערב הזה הוא קודם כל הערב של מנטשאשוילי, אולי הגיבור הטרגי של הפועל תל אביב. שחקן נפלא, מוערך, שפשוט לא מצליח לפלס את מקומו לסגל האיכותי של גוטמן. התפנית ההתקפית של הפועל העונה לא עשתה עימו חסד. אם בעבר גוטמן היה חסיד של שחקנים בעמדות של הגיאורגי, העונה הוא חושב יותר על קשרים קדמיים וחלוצים. הערב זו אולי ההזדמנות האחרונה שלו לזכות בתהילת עולם ולשנות מעט את גורלו.

גוטמן החל את השבוע באסיפה טקטית שנועדה לסקור את שחקני קאזאן, אבל שינה פאזה והחל להסביר את המערך ההגנתי איתו הוא מתכנן לעלות לקרב החפירות שמצפה לו על אדמת הטרשים באצטדיון הרוסי. תחילה, עמרי קנדה נשלף מההרכב לטובת דני בונדר, האיכותי יותר בצד ההגנתי, וערן זהבי, בלי קשר לבלגן במו"מ עימו על חוזה חדש, נשלח לספסל לטובת הקשר ההגנתי מגאורגיה. אם את ההישגים הגדולים שלה העונה הפועל עשתה בזכות התקפה איכותית, הפעם הולכים על הגנה. על לב במקום על סטייל.

הסיבה שגוטמן בכלל החתים את מנטשאשוילי היא הפיזיות האדירה שלו. כשהפועל תל אביב פגשה את אופולון לימסול במחנה האימון, החל מנטש לקצץ אחד אחרי השני את השחקנים הקפריסאים, דבר שצד מיד את עינו של גוטמן, שהחליט להחתימו עם סימן שאלה כשהוא מותיר להפועל את האפשרות לחתוך את השחקן בינואר.

מנטשאשוילי לא ידע כמה קשיים מצפים לו, ונדמה היה לא מעט פעמים העונה שהנה, עכשיו הוא עולה על מטוס חזרה. בשבועות הראשונים שלו בישראל הוא בקושי החליף מילה עם הסביבה, לא ידע בכלל מה גוטמן מחפש ממנו במגרש, אבל בכל פעם שנשלף מהבוידם הוכיח שהוא לא נותן לביש המזל הזה להשפיע עליו, במיוחד במשחק מול ראפיד וינה. עכשיו, תחת התנאים שאולי הוא רגיל אליהם יותר מכולם, האופי של מנטשאשוילי לשכוח את כל הצרות ולהנהיג את הפועל לסגנון שהיא לא רגילה אליו, יהיה משמעותי הרבה יותר.

הרבה יותר, בטח כשנזכרים מה גוטמן אמר בסיום המשחק הראשון מול סלטיק: "טעיתי כשעליתי עם חמישה קשרים". תנאי מזג האוויר החזירו אותו למערך הזה, כולל שלושה קשרים אחוריים, והפועל מתכוננת לקרב הרבה יותר ממשחק כדורגל. האם מה שלא עבד בחלקים מהמשחק מול סלטיק יגרוף את כל הקופה מול אלופת רוסיה?

משל מוסקבה

לא בטוח שגם בתנאי מזג אוויר אחרים ערן זהבי היה נשאר בהרכב. האופן שבו גבי קצרה בחר לנהל איתו מו"מ לא מלמד טובות על הפועל תל אביב - אם אלה הלכלוכים הלא מובנים בתקשורת ואם אלה האיומים להדיח אותו מהטיסה לקאזאן או מההרכב בעקבות משחקי המו"מ של הכישרון הצעיר. הגישה המאיימת ודאי לא נותנת תחושה טובה לשחקנים, גם אם הם מבטאים אותה בצחוק. במהלך הטיסה פנה ערן זהבי למורדי דדון, מנהל הקבוצה, ואמר לו: "אתה יודע מה, אני מוכן להתפשר על 180 אלף יורו לעונה". הדברים העלו חיוך על פני השחקנים, ושי אבוטבול פלט לעברו בצחוק: "אם גבי (קצרה – ע.ג) היה שומע אותך עכשיו, הוא מנחית את המטוס עכשיו וזורק אותך ממנו".

האם ככה מנהלים מועדון? ימים יגידו. אבל בינתיים הדבר שהכי מפחיד את שחקני הפועל תל אביב, כן מפחיד, הן לא שיטות העבודה של גבי קצרה, אלא הקור. כאמור, בהפועל מבינים שמדובר באתגר יותר קשה ממה שחיכה להם במוסקבה לפני כשבע שנים. "אז היה לנו קר, אבל לא בצורה כזו", השווה עוזר המאמן יוסי אבוקסיס. "הקור פה הוא גורם מכריע ואני מקווה שהוא לא ישפיע על השחקנים".

אם בתחילת הנסיעה שחקני הפועל ניסו לשדר ביטחון מול תנאי מזג האוויר, גנרל חורף קיפל אותם הרבה יותר מהר ממה שהם תכננו. עם היציאה מחדר ההלבשה של הפועל אמר זהבי "אני מרגיש כאילו הכניסו אותי למקרר של גלידות". גם כמויות הסיליקון שמרחו על פניהם במהלך האימון, כולל הביגוד הטרמי, לא החדירו ביטחון של ממש לקראת מה שצפוי הערב (חמישי).

השיחה בנושא נמשכה גם לתוך הלובי במלון. כשנפגשו השחקנים בלובי, לאחר שעה וחצי של מנוחה ומקלחת, השיחה מהאימון חזרה כאילו אף אחד לא ישן או נח. השחקנים העידו כי הפנים שלהם היו כמעט קפואות במהלך האימון, וינסנט אניימה אמר כי מזג האוויר קשה מדי בכדי לשחק ואבוטבול העיד כי לא משנה כמה כוח הכניס בבעיטה בכדור, הכדור פשוש סירב להתרומם בגלל הקור והשלג. השחקנים טענו כי הפעם לא יוכלו להשתמש בנשק ההגבהות האהוב על הפועל, גם לא להרחיק כדורים מהאזור המסוכן, וחתמו בכך שטראומת הקור לא עוברת להם גם אחרי המקלחת החמה.

גוטמן, כהרגלו, מצא בטקטיקה את הפתרון לבעיה, כמו בכל דבר. "יש לנו משחק מאוד קשה מחר במזג האויר קשה במיוחד, אתם חייבים לשמור על משמעת טקטית במגרש", אמר באסיפה המקצועית לקראת המשחק. מי שנמצא כאן, יודע שהפועל תצטרך הרבה יותר מזה. הרבה יותר מנטשאשוילי, הרבה יותר גליצ'ים, הרבה יותר לב, אולי כדי להגיד בסיום שהפעם הבאנו הישג הרבה יותר גדול מהניצחון בשלג של מוסקבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא נעים. כן נורא?/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully