וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אמריקאי בוונקובר

18.2.2010 / 8:21

שון וויט שמר על התואר בסנואובורד לגברים, שאני דייויס ניצח בהחלקה מהירה ולינדזי ווהן חגגה זהב ראשון בסקי אלפיני

עד היום, ללינדזי ווהן האמריקאית היה כמעט את הכל. היא הייתה גולשת הסקי האלפיני הטובה בעולם בשנתיים האחרונות, היו לה תארים באליפויות העולם, היא תמיד נראית מצוין וכל זה הפך אותה לספורטאית החורף הפופולרית ביותר בארצות הברית ובעלת מעמד של סלבריטאית על. אבל עד היום לא הייתה לה מדליית זהב אולימפית, אפילו לא מדליה מכסף או מארד.

בגיל 25, ווהן השלימה היום (רביעי) את המשימה הזאת כשזכתה בתואר האולימפי בקטגוריית הדאונהיל לנשים. ווהן הצליחה להתגבר על פציעה שהיא סוחבת מההכנות למשחקים האולימפיים, וגם הצליחה להתמודד מול זמן קשה במיוחד שקבעה לפניה בת ארצה ג'וליה מנקוסו. בסופו של דבר, תוך כדי גלישת דאונהיל מושלמת, האמריקאית עצרה את השעון בזמן של 1:44:19 דק', ופרט למנקוסו שהייתה רחוקה ממנה ב-56 מאיות, אף גולשת אחרת לא התקרבה אפילו בשניה וחצי לזמן הזה, מה שרק ממחיש את השליטה של ווהן בענף.

אליזבת גאורגל האוסטרית זכתה במדליית הארד והשלימה את תמונת הפודיום. בהמשך המשחקים, ווהן תתחרה בארבע הקטגוריות הנוספות של הסקי האלפיני, אבל חשוב לציין כי הדאונהיל שבו כבר זכתה זה הנקודה החזקה שלה.

1260 מעלות בדרך למדליית הזהב

שון וויט האמריקאי הוא אחד הספורטאים הבולטים בתחום ענפי האקסטרים החורפיים, היות ואף אחד לא מתקרב אליו בכל מה שקשור בתרגילי סנואובורד וירטואוזיים. אחרי שזכה במדליית הזהב בטורינו 2006 בבכורה של הענף במתכונת האולימפית, ושלט בין לבין במשחקי האקסטרים, הוא שמר על התואר שלו לפנות בוקר בתחרות ההאפ-פייפ, שמזכירה למעשה את הרמפה הידועה בתחרויות הסקייטבורד.

בתחרות הזאת כל מתחרה מבצע שני תרגילים, שהניקוד שלהם מתחבר אחד לשני. למעשה, תרגיל סולידי של וויט כבר בנסיון הראשון שלו הבטיח לו את מדליית הזהב. הוא היה יכול ללכת על בטוח בנסיון השני שלו, אבל צריך לזכור שספורטאי אקסטרים חושבים על השואו ועל התמונות שיצאו מהם לא פחות מעל הניצחון. זו בדיוק הסיבה שוויט הלך על כל הקופה, ואפילו סיכן את מדליית הזהב כדי לבצע את הדאבל מק-טוויסט 1260, שכולל שלושה וחצי סיבובים באוויר בגובה מרשים עם הסנואובורד. כמה שעות אחרי מדליית הזהב הגדולה של לינדזי ווהן, וויט הפך לגיבור אמריקאי לא פחות מרשים. בן ארצו סקוטי לאגו השלים את החגיגה כשזכה במדליית הארד, כאשר פיטו פירויינן הפיני ניצב בינהם בפודיום עם מדליית הכסף.

וויט המאושר אמר בסיום התחרות: "פשוט הרגשתי שלא הגעתי עד לונקובר כדי לא לשלוף את התרגילים הטובים ביותר שלי". פירויינן הפיני הוסיף: "אי אפשר לנצח את שון וויט אלא אם כן הוא נופל".

לבנים לא יודעים לקפוץ? שחורים יודעים להחליק

לפני ארבע שנים בטורינו, שאני דייויס הפך לספורטאי האפרו-אמריקאי הראשון שזכה במדליית זהב אולימפית בענף יחידים במשחקי החורף. הלילה הוא כבר רשם היסטוריה אחרת, כשהפך לספורטאי האולימפי הראשון שזוכה פעמיים ברציפות בהחלקה מהירה למרחק של 1,000 מטרים.

בסך הכל ארצות הברית עלתה למאזן של חמש מדליות זהב במשחקים, כאשר צ'אד הדריק זכה במדליית הארד באותו מירוץ וטאה בום מו הדרום קוריאני זכה במדליית הכסף. "כשאתה אלוף עולם או אלוף אולימפי אתה יודע מה זה לכוון מטרה, ולבוא ולהגן על התואר כאן היה מדהים", סיכם דייויס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

צמרת טבלת המדליות

1. ארצות הברית 5 זהב, 3 כסף, 6 ארד

2. גרמניה 3, 4, 3

3. צרפת 2, 1 , 4

4. קנדה 2, 3, 1

5. דרום קוריאה 3, 2, 0

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully