וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "כשהחל המפעל לא הרבה האמינו שנגיע לאן שהגענו"

הפועל ת"א רוצה להמשיך את המסע המופלא גם מול קאזאן, אך מאמנה לא שוכח להזהיר: "המשטח מדאיג" (ה', 16:00, ספורט1)

יח"צ - חד פעמי

צילום: עמית גולדשטיין, קאזאן, עריכת וידאו: דורון שטיין

הפועל תל אביב כבר רגילה למעמדים האלה, ועם השנים האדומים מתל אביב עברו לא מעט חוויות ברחבי היבשת וחלפו על פני לא מעט משוכות מאתגרות במסגרת המפעלים האירופיים, אך נדמה שמחר (חמישי, 16:00, ספורט1) מצפה לה אתגר גדול נוסף, וממש לא פשוט: משחק מול רובין קאזאן במסגרת 1/32 הגמר של הליגה האירופית, בתנאי מזג אוויר כמעט בלתי אפשריים בסטנדרטים ישראליים. כל הזה, כמובן, לא מפחיד את אנשי הפועל תל אביב, לפחות לא על פני השטח, ומאמן הקבוצה אלי גוטמן מקפיד להזכיר: "גם כשהחל המפעל לא הרבה האמינו שנגיע לאן שהגענו".

הקבוצה נחתה אמש בקאזאן למזג אוויר קר יחסית, שעמד במהלך היום על מינוס שבע מעלות, אבל הטמפרטורה ירדה בהמשך היום והגיעה עד מינוס 12. כמו כן, כזכור, המשחק נגד אלופת רוסיה הוקדם ל-16:00 אחר הצהריים שעון ישראל (17:00 שעון רוסיה, עדיין אין שידור), ובשורות הקבוצה לא אוהבים במיוחד את הבלבול וחוסר הוודאות ששררו סביב הנושא. המשחק היה אמור להיערך ב-20:00, אך אחרי התייעצות עם נציגי אופ"א הנמצאים בעיר, הוחלט להגיע לפתרון ביניים בתקווה שהקדמת המשחק תאפשר את קיומו בשלג הרוסי.

בינתיים, במועדון טיפלו במהלך היום בבעיה מוזרה. אופ"א הודיעה לאנשי הקבוצה שאין להם אישור לשחק עם בגדים תרמיים בצבע שחור מכיוון שקאזאן תשחק באותם צבעים. לאחר מאמצים הצליחו בקבוצה לארגן בגדים תרמיים בצבע לבן ובכך נמנעו מקנס.

אימון ראשון לאדומים בקאזאן

אחרי שהחלו להתאקלם למזג האוויר, התנהלה מסיבת העיתונאים של האדומים, שהתייחסו מן הסתם ברוב הזמן לשאלות בנושאי הטמפרטורה שהולכת ויורדת. "עשינו דרך ארוכה ומכובדת ואנחנו רוצים להמשיך אותה", אמר אלי גוטמן בפתח מסיבת העיתונאים. "זה כבוד גדול עבורנו, להגיע למעמד כזה בליגה האירופית. כשהחל המפעל אני בטוח שלא היו הרבה שהאמינו שנגיע לאן שהגענו".

"יותר גרוע ממזג האוויר הוא המשטח שיפגע מאוד בטכניקה שלנו. מזג האוויר מעניין אותנו רק עד המשחק", הוסיף גוטמן, שהתייחס לסיכויים להכריע את ההתמודדות לטובת הפועל, ואמר: "נצטרך להיערך בהתאם על המגרש. בתנאים כאלה קשה לדבר על סיכויים כי כל החלקה לכאן או לכאן יכולה להכריע את המשחק".

לבסוף התייחס גוטמן ליריבתו החזקה מחר, ואמר: "אנחנו יודעים מול מי אנחנו מתמודדים, זו קבוצה שניצחה בקאמפ נואו וזה מדבר בעד עצמו. יש להם כדורגל שמשלב יכולת אישית וקבוצתית, ואנחנו נותנים לזה הרבה כבוד".

דגלאס דה סילבה, שהשתתף גם הוא במסיבת העיתונאים, הנמיך משמעותית ציפיות, ואמר: "באנו לפה מוכנים כדי לעשות את התוצאה הכי טובה שאפשר. אני אהיה מרוצה מתוצאה שבה לא נפסיד, ואנחנו נסתפק בתיקו. אם נצטרך להעיף כדורים למעלה, אז נעיף. אנחנו לא רגילים לקור כזה".

גוטמן תרגל שוב את מהראן לאלה בהרכב לצידו של איתי שכטר. המשמעות היא שערן זהבי יירד לספסל בעוד זוראב מנטשאשווילי יפתח בקישור עם אביחי ידין וביברס נאתכו.

הרכב משוער: וינסנט אניימה, דני בונדר, דגלאס דה סילבה, וואליד באדיר, גל שיש, זוראב מנטשאשווילי, אביחי ידין, ביברס נאתכו, גיל ורמוט, מהראן לאלה, איתי שכטר.

"הפועל טובה כקבוצה"

רובין קאזאן ערכה את האימון המסכם שלה, כשניכר שהמקומיים לא מתרגשים כל כך מתנאי מזג האויר ואומרים כי אותם תנאים לא אמורים לשחק תפקיד מרכזי במשחק. עוד בטרם עלו שחקני הקבוצה לאימון, ערכה הקבוצה מסיבת עיתונאים שבה המאמן, קורבן ברדייב, התייחס לאפשרות של אי קיום המשחק: "ביום חמישי נדע מה קורה לגבי המשחק. מבחינתנו הוא מתקיים כרגיל ב-17:00 (שעון רוסיה). יש לנו ניסיון בינלאומי והאווירה במועדון טובה לקראת המשחק".

כנשאל על היריבה, השיב מאמן קאזאן: "הפועל קבוצה מאורגנת עם התקפה טובה מאוד ויש לה שחקנים מובילים שמסביבם נבנה המשחק. אין מישהו ספציפי שאנחנו שמים דגש עליו. הם טובים כקבוצה". גם לשינויים ברובין לעומת העונה שעברה התייחס ברדייב, ואמר: "אין מה להשוות בין העונה הקודמת לעכשיו. עזבו מספר שחקנים משמעותיים את המועדון", הוא אמר כשהוא מתכוון לאלחנדו דומינגז שעבר לולנסיה בינואר.

"הבדלי הטמפרטורות בין רוסיה לישראל לא ישפיעו על היכולת של הפועל", המשיך המאמן להתייחס לאקלים. "דווקא להם יש יתרון בזירה הבינלאומית והסיכויים הם 50:50". מאמן קאזאן סיים את מסיבת העיתונאים כשהוא לא שוכח לדבר על מי שעשוי להיות שחקנו, ביברס נאתכו: "אנחנו מאוד רוצים את נאתכו ואנחנו מתייחסים לשחקן במלוא הרצינות. הוא שחקן טוב מאוד שיכול לשחק גם כקשר התקפי וגם כקשר הגנתי". לגבי וינסנט אניימה ודגלאס דה סילבה, אמר: "הדברים שפורסמו לא רלוונטים ואנחנו לא מעוניינים בהם".

המגן, ויטלי קאלשין, שאף הוא היה נוכח במסיבת העיתונאים, הוסיף: "הטמפרטורה לא תשפיע עלינו. כמו שנוכל לשחק בפלוס 35 מעלות בישראל, גם פה אנחנו יכולים לשחק. אנחנו לא חושבים על זה ונשחק בכל מזג אוויר. יש להפועל יתרון שהם משחקים בליגה ואנחנו פה בפגרה". המגן רומן שארונוב ייעדר עקב פציעה. כמוהו גם רפאל מוראבסקי הפצוע שייחסר בסגל קאזאן.

הרכב משוער: סרגיי ריז'יקוב, כריסטיאן אנסלדי, סזאר נבאס, לאשה סלוקבדזה, סרגיי סמאק, ויטלי קאלשין, אלכסנדר ריאזנצב, כריסטיאן נובואה, מקבת' סיבאייה, גוקדניז קראדניז, אלכסנדר בוחארוב.

עדכון ראשון: 11:02
עדכון אחרון: 14:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully