וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם, הגדולים כבר השתלטו על הביאתלון

17.2.2010 / 8:28

מגדלנה נויינר הגרמניה ניצחה בקטגוריית המרדף לנשים, בעוד שהשבדי הגבוה ביורן פרי ניצח בגברים. טורניר ההוקי יצא לדרך

היום החמישי של אולימפיאדת החורף בונקובר יצא לדרך, כאשר סופת שלגים דחתה שוב את תחרות הסקי האלפיני, הפעם זו הייתה התחרות המשולבת לגברים שהועברה למועד אחר. לעומת זאת, תנאי מזג האוויר לא ממש הפריעו למירוצי הביאתלון, שלאחר הזינוקים שלהם השמיים כבר התבהרו.

היום התחרו בקטגורייה השניה בביאתלון שהיא המרדף. כאן היה יתרון גדול למנצחי קטגוריית הספרינט, מכיוון שהם אלו שיצאו ראשונים, כאשר המתחרים שסיימו אחריהם, גם יצאו אחריהם בהפרשי זמנים הזהים לסיום תחרות הספרינט. תחילה התקיים המירוץ לעשרה קילומטרים לנשים, כשמגדלנה נויינר הגרמניה הצליחה למחוק פיגור של שניה וחצי מהסלובקית המפתיעה אנסטסיה קוזמינה, ולנצח בזמן של 30:16:00 דק'. קוזמינה, שנשואה למאמנה הישראלי דניאל קוזמין, סיימה שניה, כאשר גם היא וגם נויינר החטיאו שתיים מעשרים המטרות אליהן ירו לאורך כל המירוץ. גם הפעם מדליית הארד הלכה לצרפת, אלא שמי שקטפה אותה הייתה מארי לור ברונה.

התחרות לגברים הייתה הרבה יותר צמודה והפכפכה. וינסנט ג'יי הצרפתי יצא ראשון בהפרש של 12.2 שניות מסבנדסן הנורבגי, כאשר אולה איינר ביורנדאלן נותר הרחק מאחור בגלל הופעה נוראית במקצה הספרינט. ג'יי פתח מצויין ולא החטיא בשתי עמדות הירי הראשונות. כשההחטאות הראשונות שלו הגיע החל מהעמדה השלישית שהייתה בעמידה, הסדר בצמרת החל להשתנות ובשלב מסויים, ביורנדאלן דווקא ירה מצויין עד למטרה האחרונה, מצא את עצמו במקום השלישי - וזאת למרות שהחל את התחרות באיחור של יותר מדקה וחצי מהיוצא הראשון. לצערו של הנורבגי, שעדיין מחפש מדליה בונקובר, הוא רשם את ההחטאות הראשונות של בעמדת הירי הרביעית והכל כך חשובה. ביורן פרי השבדי, שנחשב אמנם לביאתלט בכיר בזירה הבינלאומית אבל לא משתייך ממש לצמרת הגבוהה, ניצל את ההחטאות של רוב מתחריו כדי לתפוס את המקום הראשון בתום עמדת הירי האחרונה. הוא ניצל את כישוריו כגולש קרוס קאנטרי מצויין כדי לשמור על המקום הראשון, בעוד שגם כריסטוף שומן האוסטרי עשה זאת כדי לעקוף את ג'יי בדרך למדליית הכסף. הצרפתי שכבר זכה בזהב הסתפק הפעם במדליית הארד, בעוד שביורנדאלן סיים את המירוץ במקום השביעי. לנורבגי הענק הזה יהיו עוד שלוש הזדמנויות להשיג מדליות בתחרויות הביאתלון.

ניצחון לאמריקאים בפתיחת טורניר ההוקי קרח

טורניר ההוקי קרח לגברים יצא היום לדרך, כאשר 12 נבחרות מחולקות לשלושה בתים, ובסיום ליגה בת סיבוב אחד יעלו ארבע הנבחרות הטובות ביותר לרבע הגמר, והשאר יתמודדו על עוד ארבעה כרטיסים בפלייאוף.

המשחק הראשון הפגיש בין ארצות הברית לשוויץ בבית א', והאמריקאים ניצחו 1:3. האמריקאים שלטו במשחק והובילו 0:3 כבר בשליש השני משערים של בובי ריאן (אנהיים דאקס), דייויד בקס (סנט לואיס בלוס) וריאן מאלון (טמפה ביי לייטנינג). השוויצרים הצליחו להשיג שער כבוד בשליש האחרון, כשהאחראי עליו היה רומן וויק. במשחק השני בבית הזה הביסה קנדה את נורבגיה 0:8 כשדני היטלי מסן חוזה שארקס כבש צמד.

מדליות: הגרמנים עברו להוליך

זכייתה של גרמניה בשתי מדליות הלילה העלתה אותה לראש טבלת הדירוג.

1. גרמניה - 3 מדליות זהב, 4 כסף, 2 ארד

2. ארצות הברית - 2, 2, 4

3. צרפת - 2, 1, 4

4. קנדה - 2, 2, 1

5. קוריאה - 3, 1, 0

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully