וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבוד עשתונות

15.2.2010 / 14:36

אם מחפשים הסבר להפסד של בארסה, מוצאים אותו במספר איבודי הכדור, בעיקר אלו של צ'אבי. תומר יצחק מסכם מחזור

מדד הפנטסטיקוס

83. זה המספר שגרם להפסד הראשון של ברצלונה העונה, 2:1 לאתלטיקו מדריד בוויסנטה קלדרון. 83 איבודי כדור רשמו לחובתם שחקני האלופה, כשמעל כולם "בלט" בקטגוריה השלילית צ'אבי. הקשר המחונן, אולי האיש המרכזי בשיטה של פפ גווארדיולה, לא נכנס למשחק מהרגע הראשון ולא התאקלם לשינויים בפתיחה, עם החלפתו המאולצת של סידו קייטה בגלל פציעה והסטתו לאחור של אנדרס אינייסטה. ההרכב המאולתר, ההגנה חסרת התיאום וניהול המשחק הלא מוצלח הפעם של המאמן הקטלאני, הביאו לכך שלראשונה העונה ברצלונה לא הייתה זו שהכתיבה את הקצב.

כאשר צ'אבי מציג את אחד ממשחקיו הגרועים בשנים האחרונות, מה לעשות, ברצלונה תקועה. יותר מאשר היא תלויה בהברקות של ליאונל מסי, ברצלונה קודם כל זקוקה למהנדסים הקטנים שלה, וכשאינייסטה עסוק בעיקר בעבודות הגנה, נותר צ'אבי בודד במערכה והמשחק הבנוי על תנועה בלתי פוסקת פשוט מתבטל. היכולת שלו מול אתלטיקו, כשגרם להגנת הקולצ'ונרוס להיראות באופן שהפתיע אפילו את אוהדיה בטוחה כלפי חוץ, צריכה להדאיג מאוד את גווארדיולה לקראת ההמשך. הפער מריאל מדריד עומד כרגע על שתי נקודות בלבד ורשימת הפצועים רק הולכת ומתארכת. ברצלונה לא יכולה להרשות לעצמה להיות כעת בלי צ'אבי.

מדד הגלקטיקוס

אחרי יותר משעה של משחק די מאכזב וחסר מעוף שהציגה ריאל מדריד במגרשה של חרז, נמצא האיש שסלל את הדרך לניצחון 0:3, שבדיעבד נראה משכנע. לא היו אלה קאקה וכריסטיאנו רונאלדו ששיתפו פעולה בהמשך בשני השערים האחרים, כי אם המגן אלברו ארבלואה, ככל הנראה השחקן הכי אפור בהרכב של הבלאנקוס. היה זה שערו הראשון של הרכש מליברפול במדי ריאל, וזה בונוס ראוי ליכולת היציבה שהוא מציג מאז החודש הראשון שהיווה עבורו תקופת התאקלמות.

בעיקרון, ארבלואה הובא למדריד כגיבוי לעמדות המגינים ובזכות הוורסטיליות שלו, אך בעקבות הפציעה של פפה והצבתו של סרחיו ראמוס במרכז ההגנה, הוא משחק לאחרונה באופן קבוע בעמדתו הטבעית, כמגן ימני. אצל רפא בניטז בליגה האנגלית שיפר ארבלואה בצורה ניכרת את ההבנה הטקטית במשחק שלו, ובעיקר את אופי הסגירה והתיאום עם הבלמים. בריאל מתאפשר לו להציג גם כישורים התקפיים, ובעזרת הביטחון הגואה הוא עושה זאת לא מעט לאחרונה. ארבלואה הסולידי אמנם לא נוצץ כמו רבים מחבריו לקבוצה, אך בהחלט מהווה מרכיב חשוב בהתקדמות העקבית של ריאל מדריד.

קו העוני

הפעם בקו העוני אנחנו קופצים לביקור בליגה השנייה, אצל המדורגת שנייה בטבלה, ריאל סוסיאדד. הבאסקים עשו השבוע צעד נוסף בדרך חזרה לליגה הבכירה, כשגברו 0:1 על נאסטיק. גיבור המשחק היה השוער קלאודיו בראבו, ולאו דווקא בשל יכולת מזהירה בין הקורות. הצ'יליאני, אשר בשבועות האחרונים מדווח על כך שברצלונה וריאל מדריד מתחרות על שירותיו לעונה הבאה בתור שוער משנה, הדהים את יושבי האנואטה בדקה ה-44 כשהתחפש לחוסה לואיס צ'ילאברט וכבש בבעיטה חופשית את שער הניצחון שהיה גם הראשון שלו בקריירה. אחרי שעלה לקבוצה בלא מעט נקודות קריטיות בעונת הירידה, בראבו מחזיר העונה את כל חובותיו לריאל סוסיאדד ועושה זאת בריבית, בדרך לספסל של אחת משתי הגדולות בעונה הבאה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully