וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנבחרת שגם דונאדוני יצליח איתה

15.2.2010 / 14:50

נבחרת המחזור של אירופה עתירה בכוכבים, מגובה בפועלים שחורים, מלאה בשחקנים מרגשים כמו ואן ניסטלרוי ורובן, אך לא שוכחת לחזור להגנה כשצריך. עם שחקנים כאלה לא צריך מאמן ב-2.5 מיליון יורו

ריאל מדריד ומילאן, שתי אימפריות אירופאיות, מריחות את רגעי ההכרעה של העונה. ליגת האלופות חוזרת מהפגרה עם המנה הראשונה של משחקי שמינית הגמר, ובעונה שעברה ריאל מדריד זוכרת כיצד הודחה בסיבוב הזה על ידי ליברפול, בעוד מילאן הובכה מול ברמן בגביע אופ"א. השנה, שני מועדוני הפאר מקווים ללכת רחוק במפעל האירופי הבכיר, והחזרה הגנרלית התבררה כמוצלחת. ריאל לא נפלה למלכודת של חרז, מילאן חזרה לנצח במשחק הבית מול אודינזה והשתיים שולחות את הנציגים הבכירים לנבחרת המחזור של וואלה! ספורט יחד עם שאר המצטיינים מספרד, גרמניה, איטליה, צרפת ומשחקי שמינית גמר הגביע האנגלי. לנבחרת המחזור שלנו אין 2.5 מיליון יורו למאמן זר, אבל כשכוכבים כמו רובן, רונאלדו ורונאלדיניו עולים בהרכב, אפשר להסתדר גם בפחות. הכוכב האורח מגיע השבוע מגרוסטו הקטנטנה, מצמרת הסרייה B האיטלקית.

שוער

פרנק רוסט – המבורג

שלושה משחקים רצופים ללא ניצחון הרחיקו את המבורג ממאבק האליפות. מעטים חשבו שדווקא במרצדס בנז ארנה, מגרשה הביתי של שטוטגארט, הקבוצה החמה בבונדסליגה, המבורג תחזור לנצח. לרוסט היו תוכניות אחרות. שטוטגארט טיווחה את השער מכל מצב ונתקלה ביום ענק של השוער בן ה-36. רוסט הציל את חבריו פעם אחר פעם, אך את הכותרות איבד לטובת רוד ואן ניסטלרוי שנכנס וכבש צמד שניצח את המשחק (1:3). זה המקום להעניק לרוסט את הכבוד הראוי.

הגנה

מגן ימני: קמילו זוניגה – נאפולי

פער של 200 אלף יורו בעניין דמי ההשאלה פוצץ את העברתו של הקולומביאני מנאפולי ללאציו לפני סגירת חלון ההעברות. זוניגה לא מרוצה ממעמדו בקבוצה, אבל כרטיס אדום שספג כריסטיאנו מאג'ו החזיר אותו להרכב למשחק החשוב נגד אינטר. זוניגה פתח בפעם השישית העונה ולא הפסיק להטריד את הגנת הנראזורי, כשאינטר התקשתה מאוד להסתדר עם המהירות והמסירות הנפלאות של הקולומביאני. גם כשאינטר השתחררה והחלה לתקוף, היא לא הצליחה לחדור את ההגנה העיקשת של המארחים. הבעיה היא שמול צ'לסי בשבוע הבא, זה לא יהיה קל יותר.

בלם: ליאם רידג'וול – בירמינגהאם

הבלוז של אלכס מקליש הם כבר מזמן לא הפתעה. 26 שערים בלבד ספגה הגנת הקבוצה, כאשר רק וילה, יונייטד וצ'לסי ספגו פחות בליגה. לצד התוצאות הנהדרות בפרמיירליג, הבלוז העפילו גם לרבע גמר הגביע עם טיפת מזל. רידג'וול, האיש שכבש שער שוויון דרמטי לרשת טוטנהאם לפני מספר שבועות, עשה זאת שוב עם שער בדקה ה-90 ב-1:2 על דרבי קאונטי. רידג'וול בן ה-26, כמו גם חבריו להגנה רוג'ר ג'ונסון וסקוט דאן, הפכו בשבועות האחרונים למועמדים לגיטימיים לסגל המורחב של הנבחרת הסובל מפציעות ושערוריות מין כאלה או אחרות.

בלם: סמי היפיה – באייר לברקוזן

סמי היפיה כבר לא חשב שזה יקרה לו, אבל בגיל 36, בניגוד לכל הציפיות, יש לו סיכוי לאליפות ראשונה בקריירה. זה לא קרה לו בקבוצת נעוריו בפינלנד, לא בווילם 2 ההולנדית, ובטח לא בליברפול, שם בילה בעשר השנים האחרונות. להיפיה יש כמעט כל תואר אפשרי, חוץ מאליפות. לא מעט גבות הורמו כשיופ היינקס החליט לשים את המפתחות להגנה בידי הבלם הוותיק, אבל הפיני משתיק את כולם. לברקוזן סגרה 22 מחזורים ללא הפסד, כשהיפיה אחראי לספק את השקט והניסיון. ובינתיים באנפילד, ממשיך רפא בניטז לתמרן בין קיריגאקוס לדניאל אגר.

מגן שמאלי: גארת בייל – טוטנהאם

ארבעה מתוך שמונת משחקי שמינית גמר הגביע האנגלי לא הוכרעו וישוחקו שוב, כשאחת המאוכזבות הגדולות היא טוטנהאם, שהחמיצה פנדל ושוב נקלעה למשחק חוזר, הפעם מול בולטון. הספרס נהנו ממחצית שנייה נהדרת בראשותו של המגן הוולשי בן ה-20. בייל תמך שוב ושוב בהתקפה, יצר מצבים מסוכנים לחברים, ואילץ את בולטון להדביק לו שני שחקנים. "העליות שלו להתקפה היוו את נקודת המפנה, בייל התיש את לי צ'ונג יונג", הסביר דייויד פליט ב"גרדיאן", כשהמשחק האחרון היה המשך ישיר לשיפור ביכולתו של בייל. המגן הגיע מסאות’המפטון בגיל 18 וכבר נחשב לדבר הבא, פציעות מנעו ממנו את הפריצה, אבל בשבועות האחרונים בייל נראה נהדר ושמו שוב נקשר למעברים גדולים בקיץ.

קישור

מתיאו בריגי – רומא

הג'יאלורוסי רשמו בשבת ניצחון שישי ברציפות (1:4 על פאלרמו) וקרוב לארבעה חודשים ללא הפסד ליגה. קלאודיו ראניירי יושב בביתו ומתפוצץ מצחוק, במיוחד על רקע הפיאסקו ביובנטוס. לוזר? מיושן? רומא משחקת כדורגל מושלם, ובאולימפיקו יש המפנטזים על סגירת הפער מאינטר. בריגי, עוד אחד שהשם יובנטוס גורם לו לחולשה, כבש צמד והוסיף בישול והמשיך לחגיגות יום ההולדת ה-29. פעם הוא נחשב לאחת ההבטחות של הכדורגל האיטלקי, פצצת כישרון שמשום מה לא התממש. לוצ'יאנו ספאלטי האמין ובשנתיים האחרונות בריגי סופסוף פורח. עכשיו הוא נאבק על מקום בסגל האזורי אצל האיש שלא נתן לו את הצ'אנס בצעירותו – מרצ'לו ליפי.

אריאן רובן – באיירן מינכן

אי שם בשלהי חודש נובמבר הגיעה מכבי חיפה לאליאנץ ארנה עם שלל ציפיות. ביציע ישבו מועמדים פוטנציאלים שחיכו להפתעה שהייתה מביאה לפיטוריו של לואיס ואן חאל. זה לא קרה. באיירן ניצחה 0:1 ומאז היא לא מביטה לאחור. הבווארים נמצאים בדהירה ודורסים כל יריבה הנקרית בדרכם בדיוק לפני המפגש עם פיורנטינה, שנמצאת בכושר מחריד, ברביעי. דורטמונד הייתה הקורבן האחרון כשרובן שוב משמש כאיש המרכזי. ההולנדי הנהדר כבש שער חמישי ברציפות והוסיף בישול בדרך לניצחון 1:3. רובן, שלא מפסיק לככב במדור זה, נמצא בכושר הטוב בקריירה. קראנו לנו אגואיסט, מאוהב בכדור, כישרון מבוזבז. ניפגש בנבחרת העונה.

וונדל – בורדו

ימים לא קלים עוברים על אלופת צרפת. שרשרת תוצאות לא טובות מחקו את הפער בפסגה, הדחה מהגביע וכל זה שבוע לפני שמינית גמר ליגת האלופות בפיראוס. למזלו של לורן בלאן, סנט אטיין באה לו בדיוק בזמן. וונדל, אמן המצבים הנייחים, שם כדור אחד על הראש של מרואן שמאק והדביק עוד כדור חופשי לרשת בדרך לניצחון ביתי 1:3. "בורדו הטובה חזרה. נניע מחדש את המכונה", אמר הברזילאי לאחר המשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

התקפה

רונאלדיניו – מילאן

ההפסד בדרבי הכניס את הרוסונרי לסחרור של תוצאות רעות ושוב צצו להם הדיווחים על הבילויים הליליים המרובים של רונאלדיניו. ארבעה ימים לפני שמנצ'סטר יונייטד מגיעה העירה, החליט הפנומן לספק שלוש תשובות. ריקוד קטן והקפצה לראש של הונטלאר, מסירה בעין עקומה לפאטו ועוד כדור חופשי שהוביל לשני של הצייד. מילאן התעוררה בדיוק בזמן לניצחון 2:3 על אודינזה. לאונרדו נשם לרווחה, בקהאם מתמרק לקראת האקסית, פאטו חזר מפציעה אבל כולם יודעים – מילאן תלויה באיש אחד. קוסם שלידו גם הונטלאר נראה כמו חלוץ.

חוזה אנטוניו רייס – אתלטיקו מדריד

בריאל מדריד סימנו את המחזור הזה כנקודת מפנה והם ידעו בדיוק על מה הם מדברים. לצד ניצחון קל בחרז, היריבה העירונית עשתה את העבודה והנחילה הפסד ראשון לברצלונה. האמת, זה היה באוויר. הבלאוגרנה גמגמו לאחרונה והקלדרון לא האיר להם פנים בשנים האחרונות (הפסד שלישי ברציפות במשחק ליגה). השלישייה הקדמית של הקולצ'נרוס הרשימה מאוד, אבל הטוב מכולם היה רייס. עוד ילד אבוד. יהלום שגדל בסביליה, פרח בארסנל, אבל התמוגג בשנים האחרונות והגיע עד בנפיקה. בסדרה של הברקות טכניות יוצאות דופן, רייס הביך את הגנת ברצלונה המבולבלת והזכיר נשכחות. כמה התגעגענו.

כריסטיאנו רונאלדו – ריאל מדריד

במשך שבועיים נלחמו בריאל מדריד, ללא הצלחה, בעונש ההרחקה שספג הפורטוגלי, אבל הסתדרו היטב בלעדיו. בשבת הוא חזר להרכב במשחק החוץ נגד האחרונה חרז (0:3) ונהנה ממשחק נפלא. הפורטוגלי כבש צמד מבישולים של קאקה והוכיח כמה הוא חשוב ומרכזי. נכון, זו רק חרז ונכון, ריאל ניצחה גם בלעדיו, אבל כשרונאלדו על המגרש ריאל שקטה יותר, משחק ההתקפה זורם יותר והכל נראה קל יותר. ובכל זאת, רונאלדו חייב קצת דרמה ולכן החליט לחגוג את הצמד עם ההצהרה המוזרה: "אולי בעתיד אחזור למנצ'סטר יונייטד". לך תבין.

כוכב אורח

מאוריסיו פינייה – גרוסטו

גרוסטו היא עיר לא גדולה במיוחד בטוסקנה הקרובה לחוף הים התיכון. קבוצת הכדורגל המקומית עלתה לפני שנתיים לראשונה לסריה B, אשתקד פספסה את העלייה בפלייאוף והשנה היא מנסה שוב לעשות עוד היסטוריה. לכוכב המפתיע של גרוסטו קוראים מאוריסיו פינייה, הילד הרע של הכדורגל הצ'יליאני. פינייה היה מעורב באינספור שערוריות, פציעות ובעיות משמעת, לא מצא את מקומו באינטר ובילה תקופות השאלה לא מוצלחות ברחבי אירופה. בעונה שעברה נחת באפולון לימסול במה שנראה כתחילת הסוף. עד שבאה גרוסטו. 17 שערים יש לצ'יליאני ב-17 משחקים כולל צמד ב-0:3 על צ'יטדלה במחזור האחרון. יכולתו של פינייה לא נעלמה מעיניו של מרסלו ביילסה והחלוץ עשוי להשלים קאמבק מופלא עם זימון למונדיאל.

שווים אזכור:

דויד דה חאה (אתלטיקו מדריד) – נמצא יורש לקסיאס

גוליילמו סטנדארדו (לאציו) – משנה מאמן, משנה מזל

קווינסי (פורטסמות) – הסופר סאב של גרנט

קאקה (ריאל מדריד) – נגמר שלב ההתאקלמות

אלסנדרו דל פיירו (יובנטוס) – שבר עוד שיא

דידייה דרוגבה (צ'לסי) – קרדיף קטנה עליו

רוד ואן ניסטלרוי (המבורג) – ברוך הבא לבונדסליגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully