וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: אלה, לה בלו!

אמיר שהם, איגוד הראגבי הישראלי

13.2.2010 / 22:02

שש האומות: צרפת נתנה תצוגת תכלית ב-10:33 המהפנט על אירלנד, ווילס נמנעה מהפסד מביך וניצחה את סקוטלנד 24:31

מול סטאד דה פראנס מלא, במשחק המרכזי של המחזור השני בשש האומות אם לא בטורניר כולו, הביסה צרפת את האלופה אירלנד בתוצאה 10:33. החלוצים האירים המגודלים התקשו באופן מפתיע בסקראמים מול הצרפתים בעלי היתרון הטכני, שנוצר בין היתר בשל היותם נמוכים יותר. הקו האחורי הצרפתי ניפק תצוגת תכלית של ממש, והראה כי אינו מוכשר פחות ממקבילו האירי. מורגן פארה ופרדריק מישאלאק השחילו בעיטות, פרנסואה טרין-דו הפליא בפריצות, ומאתיו בסטארו הצטין שוב והיה גורם מפתח בטריים שהניחו יאניק יאוזיו וקלמנט פויטרנו.

בתחילת המשחק ניטרלו הקבוצות זו את זו באופן מושלם, והתוצאה היתה 0:3 לצרפת מבעיטת עונשין של פארה, עד שבדקה ה-26 הניח וויליאם סרבה הנחוש את הטריי הראשון. רונאן אוגארה צמצם ל-10:3, שתי דקות לפני שפריצה של בסטארו הביאה את המשחק ליד קו הטריי האירי, ויאוזיו היה זה שסיים את המהלך שהושלם על ידי בעיטה מוצלחת של פארה. בדקה ה-59 מהלך "קראש בול" (עמידה מול תיקול ומשיכת מגנים נוספים לעזרה) של בסטארו הותיר את פויטרנו פנוי להנחת הטריי השני. פארה הגדיל את היתרון בבעיטת הטלה יפהפיה לפני שטריי של דיויד וואלאס שהומר על ידי אוגארה הכניס את האירים לאשליות למשך מספר דקות. עונשין של פארה בדקה ה-71 סגר את הסיפור, והטלה של מישאלאק חתמה את התוצאה.

במשחק המוקדם של היום גברה ווילס על סקוטלנד 24:31 לאחר דרמה אדירה. עד הדקה ה-49 שלטו הסקוטים הנחותים ללא עוררין במגרש, והובילו בפער משפיל ממש של 9:21, גם לאחר שטריי משוגע שלהם נפסל. באותה הדקה עלה למגרש גתין ג'נקינס העוצמתי, שלא שיחק במחזור הראשון עקב פציעה. 7 דקות לאחר מכן פריצה של שיין וויליאמס איפשרה ללי ביירן להניח את הטריי הראשון של נבחרתו. הסקוטים עוד הגדילו את ההפרש על ידי הטלה של דן פארקס, אך בדקה ה-74 ספג סקוט לוסון כרטיס צהוב והורחק עד סוף המשחק. כעבור שלוש דקות הניח לי האף-פני את הטריי השני, ובדקה ה-80 השווה סטפן ג'ונס את התוצאה ל-24:24 בבעיטת עונשין. עמוק בתוספת הזמן הניח שיין וויליאמס טריי משל עצמו, ושניות לאחר מכן התקשה לעצור את הדמעות כאשר ווילס שמרה על סיכוי מעשי לזכות בטורניר לאחר ההפסד מול אנגליה.

מחר ב-16:30 (ישיר ב-France 2) ייערך המשחק השלישי של המחזור, כאשר אנגליה המעודדת מהמחזור הקודם תשחק באיטליה. הקפטן לשעבר מרקו בורטולאמי, אשר ישב על הספסל מול אירלנד, יחליף בהרכב את קרלו אנטוניו דל פאבה הפצוע. אנדראה מאסי, ששיחק כבר בנבחרת כרכז, קשר ומאסף, יפתח בכנף הימנית דוקא במקום קיין רוברטסון. זאת עקב כך שהוא שוקל כ-20 ק"ג יותר ממבקיע הטריי מול אירלנד ומסוגל להתמודד בצורה טובה יותר מול אוגו מוניה המאים. באנגליה יפתחו הקשר ריקי פלוטי שחזר מפציעה ושחקן הציר דן קול, שערך את הופעת הבכורה שלו כמחליף בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully