וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל מוכן, משחקי החורף יוצאים לדרך

12.2.2010 / 11:36

בונקובר לא מתכוונים להתחרות מול הגרנדיוזיות של בייג'ינג, אבל מבטיחים טקס פתיחה מרגש (שבת, 04:00, יורוספורט)

הכנות של שבע שנים יגיעו לקיצן בלילה שבין שישי לשבת (04:00 שעון ישראל, שידור ישיר ביורוספורט), כשמשחקי החורף האולימפיים ייצאו לדרך בונקובר שבקנדה. טקס הפתיחה יהיה הראשון בהיסטוריה של המשחקים שמתקיים בתוך אולם סגור, אבל לפחות לפי הדיווחים וההערכות, זה לא משהו שאמור לפגוע בגודל המעמד, אולי אפילו להיפך. 55,000 צופים ישבו ביציעים במעמד טקס הפתיחה, כאשר במצעד המשלחות ייצעדו ספורטאים מ-80 מדינות.

שנה וחצי אחרי הטקס הגרנדיוזי במשחקי הקיץ בבייג'ינג, מפיקי הטקס בונקובר ביקשו להנמיך ציפיות בגלל חוסר היכולת להתחרות מול התקציבים של הסינים. דייויד אטקינס האוסטרלי, המפיק הראשי שהיה אחראי גם לטקס הפתיחה בסידני 2000, אמר לקראת הטקס כי הצופים יכולים להתכונן אמנם למופע מרהיב בן שעתיים, אבל הם צריכים לדעת מראש להתכונן למשהו רגשי יותר. בטקס עצמו אמורים לבוא לידי ביטוי הזיקה בין קנדה לספורט החורף, הקור הקנדי, ובנוסף יש שמועות שאת חלק מהשואו יעביר קירקס סוליי הקנדי, שידוע בפעלולי אקרובטיקה באוויר.

זהותו של מדליק הלפיד האולימפי נשמרת בסוד עד למעמד הדלקת הלפיד, כאשר ההערכות הן שזה יהיה כוכב ההוקי קרח הקנדי האגדי, ווין גרצקי. הלפיד עצמו ייראה בשני מקומות במהלך המשחקים: בתוך האצטדיון, ועל שפת הנהר בעיר.

בכל מקרה, ערב פתיחת המשחקים ישנן עדיין כמה שאלות בלתי פתורות בהן מתעסקים גם המארגנים וגם ראשי המשלחות הגדולות. בכל מה שקשור לארגון, עדיין חסר שלג בכמה מאתרי הסקי שבהם ייצאו התחרויות לדרך כבר ביום שבת, אבל למזלם של הקנדים המצב הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני יומיים, היות ומזג האוויר עשה את העבודה. מבחינת המשלחת האמריקאית, מצבה של גולשת הסקי האלפיני, לינדזי ווהן, עדיין לא ברור מאחר והיא סוחבת פציעה. ווהן היא הכוכבת הגדולה ביותר של נבחרת הסקי האמריקאית, ומועמדת ללא מעט מדליות במשחקים.

  • עוד באותו נושא:
  • ונקובר 2010

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully