וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל ניצחון הופך את המשחק הבא לחשוב"

איתן נוח

11.2.2010 / 23:10

מאמן מכבי ת"א כבר מסתכל קדימה, והוסיף: "זו רק מחצית ראשונה". עתאמן: "ההפרש לא יספיק למכבי במשחק הבא"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

זה לא היה פשוט, זה לא היה יפה במיוחד, אבל המטרה ללא ספק הושגה: מכבי תל אביב שמרה על הבית, השיגה ניצחון שני ברציפות בשלב הטופ 16 (62:72 על אפס פילזן), וקירבה את עצמה אל 8 האחרונות. שחקניו של פיני גרשון, שהגיעו אחרי שניצחו את ריאל מדריד ואטורה מסינה המשיכו את המומנטום, ובעיקר קיבלו עוד הופעה נהדרת של אלן אנדרסון, ששוב החזיק את הצהובים חזק בתמונה, והביא את הניצחון המיוחל לאוהדים שביציע. במחזור הבא ייפגשו שתי הקבוצות פעם נוספת, הפעם בטורקיה, כשעתה גרשון יודע שניצחון חוץ הוא בהחלט בגדר משימה אפשרית.

"לא נהיה חזירים"

מאמן מכבי תל אביב, פיני גרשון אמר לאחר הניצחון: "תמיד אני אומר שביום שאתה קולע 72 נקודות ומאבד 18 כדורים, טוב שתהיה לך הגנה. עשינו הגנה טובה וזה ניצחון חשוב, למרות שזו רק מחצית ראשונה". כשנשאל מה הוא לוקח מהמשחק, אמר המאמן: "מהמשחק לוקחים את זה שצריך לשמור יותר על הכדור בזמנים ובשלבים כאלו וגם להכריח את הקבוצה השנייה לאבד יותר".

גרשון המשיך ואמר: "שמרנו שחקנים טובים מאוד על מעט מאוד נקודות, אם בכלל, אבל יכול להיות שהיינו יכולים לשמור יותר טוב את הגבוהים שלהם". למרות הניצחון, גרשון יודע שהמשימה לא הושלמה: "לא עשינו את כל העבודה והמשחק בטורקיה יהיה משחק חשוב מאוד. כל ניצחון כזה הופך את המשחק הבא ליותר חשוב. אם היו שואלים אותי מראש אם אני רוצה שהמשחק יסתיים ב-10 הפרש, הייתי שמח, אז עכשיו אני שמח. זו קבוצה טובה, אבל אני לא יודע איך יתפתח המשחק שם".

על העובדה כי אחד מכוכבי פילזן, איגור ראקוצ'ביץ' רשם משחק חלש מאוד, ואף התעמת עם עתאמן, אמר גרשון: "ראקוצ'ביץ' יכול בשקט לעשות במשחק הבא 25 נקודות". על הכוכב שלו עצמו, אלן אנדרסון, אמר גרשון: "לא הרבה שחקנים יכולים לשמור על אנדרסון 1 על 1, יש לו צעד ראשון מאוד מהיר. הקליעה שלו השתפרה. הוא עשה שני משחקים עם ראנקינג גבוה, זו מוכיח שהוא הגיע לשלב הזה ואני מאוד מקווה שהוא גם ימשיך לפחות ברמה הזאת".

גיבור המשחק, אלן אנדרסון, שקלע 23 נקודות, אמר לאחר הניצחון: "שיחקנו חזק, שיחקנו קבוצתי והיינו אגרסיביים בהגנה. ברגע שעשינו את זה, המצב שלנו היה טוב". על היכולת האישית שלו, שהובילה את הקבוצה גם במשחק הקודם מול ריאל מדריד, אמר אנדרסון: "אני מנסה לתרום בין אם זה לקלוע, לקחת ריבאונדים או למסור. בשני המשחקים האחרונים הראנו שאנחנו רוצים לנצח ושאנחנו מאמינים. אם נמשיך ככה, יהיה טוב".

גיא פניני, שפתח מצויין את המשחק, וקלע 10 נקודות עד למחצית, אמר בסיום: "היה ערב ארוך עם הרבה לחץ. שמרנו מצוין ובהתקפה לא הלך לנו כל כך. אבל בכל זאת, שיחקנו נגד קבוצה חזקה עם סגל שלא נגמר וזה ניצחון גדול". כשנשאל האם משהו בערב איכזב אותו, אמר השחקן: "אולי ההפרש היה צריך להיות קצת יותר גדול, אבל לא נהיה חזירים".

דייויד בלות'נטל, שסייע לאנדרסון במחצית השניה, אמר: "לקח לי זמן להיכנס למשחק. החטאתי כמה זריקות שבדרך כלל נכנסות והיום זה לא עבד, אבל החברים שלי האמינו בי ולא הפסיקו להגיד לי את זה על המגרש ועל הספסל. הם חיפשו אותי על המגרש ואז הזריקות גם נכנסו. ידענו שיהיה משחק קשה עם תוצאה נמוכה, ידענו שהם יגיעו עם הגנה אגרסיבית, אבל ידענו ללחץ על הדוושה לקראת הסיום, לקחת את המומנטום ולהמשיך אותו עד לניצחון. אני כל הזמן אמרתי שמכבי מסוגלת להגיע מעבר לטופ 16, ואפילו מעבר לזה. זה רק עניין של להישאר בריאים ללא פציעות ולהמשיך באותה היכולת שאפיינה אותנו עד עכשיו".

"מכבי תמצא אוהדים אגרסיבים באיסטנבול"

בצד הטורקי היו לא מעט רוחות רעות. מאמן פילזן, עתאמן זעם על השיפוט, המזיכורת וכל מה שמסביבו. במהלך הרבע האחרון נמנעה תקרית לא נעימה על הספסל הטורקי, כשאיגור ראקוצ'ביץ' זעם על עתמאן שהחליף אותו, קם לעברו ונראה כאילו הוא הולך להכותו, אלא שמריו קאסון מנע פיזית מהגארד מלהגיע את המאמן והרוחות נרגעו. עתאמן הכעוס אמר בסיום: "היה יום רע עבורנו בהתקפה. החטאנו הרבה זריקות חופשיות, החטאנו 16 זריקות מהשלוש, שחצי מהן היו פנויות".

הטורקי המשיך ואמר: "בחלק מהמשחק השתמשנו טוב בגבוהים שלנו. אני חושב שברבע האחרון מכבי שיפרה את ההגנה שלה. שלטנו במשחק עד סוף הרבע האחרון, אבל היו לנו הרבה איבודים בדקות האחרונות" על ההפרש בו נגמר המשחק, אמר עתאמן: "אני לא חושב ש-10 נקודות ההפרש הן הפרש גבוה מידי. אני חושב שבעוד שבועיים באיסטנבול תהיה לנו הזדמנות לנצח ביותר. 10 הפרש, זה לא מספיק למכבי למשחק הבא נגדנו".

המאמן אף התייחס לבית בהן נמצאות הקבוצות, ואמר: "אני לא יודע אם הבית יכול להסתיים בשוויון. זה אפשרי, אבל כל קבוצה יכולה לנצח גם בחוץ. אני חושב שיש סיכוי גבוה שמה שיכריע את הבית הזה יהיה הפרשי סלים. היה קשה לשחק פה, אבל מכבי תמצא אוהדים אגרסיבים באיסטנבול ולא יהיה לה קל שם". על הכוכב הבעייתי של הקבוצה, איגור ראקוצ'ביץ', אמר המאמן: "הוא לא שיחק בצורה שבה הוא משחק בדרך בכלל. הוא החטיא הרבה ואיבד". על התקרית ביניהם, אמר עתאמן: "יש דברים שהם לחץ של משחק וזה בסדר, אבל אנחנו נמצאים ברמות הגבוהות ואנחנו מצפים מהשחקנים שלנו להתנהג בהתאם ואנחנו נראה איך נטפל בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully