וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי ישראל: רק תיקו בין אשקלון לחיפה

אמיר שהם, איגוד הראגבי הישראלי

8.2.2010 / 19:19

השתיים סיימו את משחקן ב-20:20, ולמרות שאשקלון אמורה לסיים במקום ה-4 המוביל לפלייאוף, בחיפה אומרים: "נערער"

את המשחק המותח שלשום (שבת) על המקום האחרון בפליאוף בליגת הראגבי הישראלית לגברים סיימו הפועל אשקלון ומועדון ראגבי חיפה, שהיו צמודות במקום הרביעי בטבלה, בשוויון 20:20. שתי הקבוצות הציגו משחק ברמה גבוהה, והדקות האחרונות, שכללו שלושה סקראמים לטובת אשקלון סמוך לקו הטריי של חיפה, היו מורטות עצבים.

על פי הפרשנות לתקנון הליגה, אשקלון היא זו שאמורה לזכות במקום הרביעי בליגה, המוביל לפליאוף, עקב הפרש הנקודות הכללי הטוב יותר שלה, אך אנשי חיפה טוענים כי אשקלון הטתה את ההפרש על ידי אי התייצבות למשחקים בהם היתה צפויה להפסיד. לשני משחקי הסיבוב השני, מול אס"א תל אביב והפועל יזרעאל-גלבוע, שסיימו בשני המקומות הראשונים בטבלה, החליטה אשקלון לא להופיע בטענה כי רבים משחקניה פצועים וכי לא תוכל להציג משחק מכובד. העונש על אי התיצבות למשחק בליגה הוא הפסד טכני בהפרש קטן יחסית: 7:0.

"בהחלט נערער על ההחלטה", אמר רביד רון, מנהל חיפה. "זאת פשוט שערוריה שקבוצה שלא באה למשחקים עולה לפליאוף על חשבון קבוצה שהראגבי בארץ כן חשוב לה ושבאה לכל משחק, גם כדי להפסיד. צריך לדעת להפסיד בכבוד".

"תקנון הליגה חסר ואינו חד משמעי, והפרשנות שלו שנויה במחלוקת", הוסיף מנחם בן מנחם, יו"ר חיפה ואיגוד הראגבי הישראלי. "בכל מצב אחר, אם לא היתי שחקן של חיפה, היתי שם את כל כובד משקלי על מנת לתקן את העוול". לזכותה של חיפה נזקפת העובדה שהפרש הנקודות של אשקלון טוב בהרבה גם מזה של הפועל רעננה, שסיימה מעל אשקלון בטבלה.

חנן גמבורג, מנהל אשקלון, הגיב לטענות: "למה סיימנו מעל חיפה? כי ככה כתוב בתקנון. אין לי מה להוסיף מעבר לזה".

בקיבוץ יזרעאל ניצחה יזרעאל את רעננה בתוצאה 11:34, סיימה במקום השני בליגה, ודאגה שבשבוע הבא המשחק ישוחזר באותו המגרש במסגרת חצי הגמר. הקפטן אמיר בויטלר היה אחראי ללא פחות מ-19 נקודות, עם צמד טריים, שלוש בעיטות המרה ובעיטת עונשין. למרות זאת, למצטין המשחק נבחר דוקא החלוץ המתולתל שפי פרידמן, שהיה אחראי לעבודה השחורה שאיפשרה לחבריו להניח את הטריים. המגרש הבוצי גרם למשחק להיות קשה מבחינה פיזית, וכוחותיה של רעננה, המתבססת על החלוצים גדולי הגוף שלה, אזלו במחצית השניה, אליה עלתה דוקא ביתרון 10:11.

"האריות" ירושלים, אשר סבלה במשך כל העונה ממחסור בשחקנים, החליטה לותר על המשחק האחרון של העונה מול תל אביב. בעוד ירושלים סיימה עונה עגומה ללא אף נקודת ליגה, תל אביב סיימה לראשונה בתולדותיה את העונה הסדירה במאזן מושלם. "המאזן לא משנה אם לא ניקח אליפות", אמר רענן פן. "המשחקים נהיו קשים יותר ככל שהעונה התקדמה, ונשאר לנו עוד חצי גמר ואני מקוה שגם גמר", הוסיף המאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully