וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפתח פיליפס

לירן שבתאי

8.2.2010 / 14:50

קווין פיליפס הוכיח שאין דבר יותר רומנטי מחלוץ מזדקן שזוכה לחיים חדשים. לירן שבתאי מסכם מחזור אנגלי ומוסר ד"ש לביבי. סליחה, לגרנט

כוס התה שלי

קווין פיליפס. כי בכוכב הלכת כדורגל תמיד אוהבים וצמאים לרומנטיקה. ביום ראשון, בדרבי מול וולבס, בירמינגהאם הייתה קרובה להפסד ביתי ראשון אחרי עשרה משחקים. או אז, בדקה ה-63 יצא ממנהרת הזמן חלוץ נמוך ומוכר, בן 36, תמיד עם הספרה 9, הלא הוא קווין פיליפס, חלוץ ניינטיז קלאסי באנגליה, בפרמיירליג ובצ'מפיונשיפ, זריז, אגרסיבי, כובש, מחמיץ ובעיקר צבעוני. סוג של רובי קין רק ססגוני ואלגנטי יותר.

בינואר בירמינגהאם הוציאה מכרז לחלוצים. לבסוף מקליש זימן את פיליפס, ואמר לזוכה מגף הזהב באירופה בשנת 2000 שיקבל יותר הזדמנויות. "הוא יקריח, הוא יאבד את כושרו, רגליו כבר נגמרות, אבל הוא לעולם לא יאבד את הטכניקה שלו, את היכולת לחמוק לבלמים. זה סימן לגאונות", סיכם מקליש בסוף המשחק. שעה לפני כן, בפיגור של 1:0 ביתי מול וולבס, מקליש הכניס את החמקן הקטן בפעם השמינית שלו העונה. "וולבס יהיו חולים כאשר יסתכלו עלי", אמר פיליפס אחרי המשחק, והתכוון למיק מקארתי שבעבר זרק אותו מסנדרלנד אהובתו.

בדקה ה-80 הגיע הרגע. פיליפס היה במקום הנכון בזמן הנכון, ובוולה כבש בשבריר שנייה אחרי הגבהה מאלוהים. חמש דקות אחרי, מהפך. קווין עצר כדור על החזה ברחבה, ובעט בטיל מהאוויר לרשת סטייל טורס, כאילו הוקפא בסוף שנות ה-90. שער המחזור, והקהל בסנט אנדרוז בוכה. "היום הוכחתי שעדיין נשאר קצת דלק במיכל", הצהיר החלוץ שכבש את שערו ה-252 בקריירה, "בשנות ה-30 לחייך אנשים כותבים עליך שאתה גמור, לכן אתה חייב להיות חזק מנטלית. ימים כאלה גורמים לי לרצות לשחק ברמות הגבוהות כמה שרק אוכל". לכמה שעות קווין פיליפס שם את דרוגבה הכביר בצד, משכיח את רוני הפנומן ואת טובי החלוצים. לכמה רגעים ובעזרת שערים קסומים קווין פיליפס מסב עושר, גורם לצמרמורת, ומחזיר את שוחרי הפרמיירליג למקום שבני האדם הכי אוהבים – לנוסטלגיה.

מייבש שיער

לאברהם גרנט, הביבי של המאמנים, שמתחיל להזכיר את כבוד ראש הממשלה. כמו נתניהו, כך גם שום רבב אינו דבק בטפלון גרנט, והשבוע נוסף לאמתחתו של המאמן סקנדל מין. כמו נתניהו, בדרכי דיפלומה ודמגוגיה, גרנט מצליח לחמוק מכל כישלונותיו הודות לכושר התבטאות משובח וממולח: בצ'לסי טרי החליק על השכל ואברמוביץ' בגד בו, בנבחרת הוא בכלל לא הפסיד בקמפיין האחרון שלו, בפומפי הוא לא ידע כלום. ידו בכל וכלום לא בו.

כולם רואים את הבעיות של פורטסמות, שבשבת עברה פוגרום באולד טראפורד. הבעיה העיקרית בקבוצה מנטלית, ולאחר ספיגת השער הראשון, פומפי נוהגת להתפרק. אבל במקום להתחזק בינואר, פומפי נחלשה קשות. קאבול, כמו גם שוער העתיד אסמיר בגוביץ', עזבו. מי אשם? גרנט מאשים את הפרמיירליג, אשר התנכלה עם סנקציות, וזאת למרות שגרנט והמנכ"ל, פיטר סטורי, הודו לאחרונה שאין להם שמץ מי מנהל את העסק.

גרנט הוא המנג'ר, ראש הפירמידה, אבל הוא אף פעם לא לוקח אחריות מלאה. תמיד האליבים דרוכים, גם אם הם נכונים. מתחילת העונה פורטסמות החליפה ארבעה בעלים, בקצב הנשים של טייגר וודס, אבל גרנט מיתמם וטוען שלא ידע על התסבוכת הכספית בהנהלה. הוא בכלל נשאר בפורטסמות כי באנגליה לא מפקירים, ומסורת היא מסורת. "בקלות יכולתי לעזוב ואף אחד לא היה מאשים אותי, אבל זו אינה דרכי", קנה גרנט את לב האוהדים בתום המשחק, "מחשבה חיובית תמיד עדיפה על מחשבה שלילית, כל עוד יש לנו את הצ'אנס, נילחם". ושמישהו ינסה לעצור אותו.

סקאוט

ב-26 לספטמבר 2009, כשהתוצאה 0:5 לטובת טוטנהאם מול בארנלי, הכניס הארי רדנאפ את המגן השמאלי גארת' בייל בדקה ה-85. עד אז הוולשי היה בתול ניצחונות בטוטנהאם, עם שיא שלילי של 24 הופעות במדי התרנגולים ללא ניצחון. הילד בן ה-20 בקלות היה יכול להיכנס לדיפרסיה, במיוחד, כשאסו אקוטו הקמרוני קיבל קביעות באגף שמאל. עד פה הנרטיב של בייל זהה לעוד "ילד פלא כוזב", אבל הטוויסט הגיע מאליפות אפריקה.

"אני לא מחפש מגן שמאלי כי לא תמצא מישהו טוב יותר מגארת' בייל, זה הצ'אנס שלו", אמר רדנאפ, שיודע גם הוא שלפעמים מהלך פסיכולוגי של מאמן יותר קריטי משינוי טקטי. התוצאות הגיעו מהר מהצפוי: בשבוע שעבר בייל בישל לקראוץ', בשבת מול אסטון וילה בייל נטרל את שחקני הכנף אשלי יאנג ודאונינג. גם הפעם רוב ההתקפות של התרנגולים התחילו דרכו בצד שמאל, וההרמות המדויקות שלו היו ערערו את ההגנה של וילה ב-0:0 המשמים.

נחישותו מחוץ למגרש מורגשת גם בתוכו. בייל אינו נופל במהירות, באגרסיביות וביכולת טכנית משאר המגנים בליגה, והוא רק בן 20. בילדותו בייל שיחק רוגבי והוקי, ענפי ספורט על טהרת המכות והמהירות, שדורשים זריזות, פיזיות, כוח ואתלטיות. לא בכדי המגנים המובילים באירופה הם אפריקאים – אברה, קול, מייקון, אבידל ולטעמו של רדנאפ, גם גלן ג'ונסון. "אני חושב שהילד מתפתח בצורה דומה כמו של ג'ונסון שאימנתי אותו בפורטסמות, וכעת לטעמי גלן נהפך למגן הימני הטוב בסביבה", אמר רדנאפ. עם ההשקעה של בייל והמאמן הנכון, בייל עשוי לגבור גם על ג'ונסון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מספרים

19 – כרטיסים אדומים בדרבי הליברפולי, יותר מכל התמודדות אחרת בפרמיירליג. השניים האחרונים היו בשבת, לקירגיאקוס ופינאר, אחד בכל קבוצה. העיר ליברפול אלימה וקשת יום. לעתים הכדורגל הוא השתקפות המקום.

50 – שערים כבש דרק קויט לזכות ליברפול. בזמן האחרון הנגר האישי של בניטז מייצר אחלה רהיטים.

12 – שערים מתוך 12 משחקים כבש דידייה דרוגבה מול ארסנל, אפשר להאשים אותו בפדופיליה. הוא ורוני, שהשווה את שיאו עם 23 שערים בעונה, יחרטו את שם האלופה על הגביע.

0 – שערים ספגה צ'לסי בארבעת הניצחונות שלה מול קובצות הטופ פור. חלוצים מנצחים משחקים, שחקני הגנה זוכים בתארים.

במחזור הבא

ה"משחק המסיבי" האחרון של ארסנל, מול ליברפול. ממשחק עם השלכות לאליפות, ארסנל נוחתת להתמודדות על מקום רביעי. ארסנל תסיים את רצף המפגשים הרצחני שלה, כשכרגע התותחנים מדממים עם 1מ-9. ליברפול, מנגד, תוכל לסטור לגורים המשתוקקים לתפוס את מקומה. השבוע צפינו בטוענות לטופ-פור, טוטנהאם ואסטון וילה, במשחק שאפילו הפח היה מכניס אצבע לפה (ולא מפני שהוא בולמי).

ארסנל וליברפול זה קרב של "הכלבים הגדולים". ליברפול במומנטום אחרי ניצחון מורלי בדרבי 0:1, עם עשרה שחקנים ומשחק מלחמתי, כשהגאווה עושה קולות של רטרו. ארסנל שרויה במערבולת מוכרת של תבוסתנות במאני טיים, אחרי לינץ' של יונייטד בביתה ומעשה סדום של צ'לסי, שבו חולשותיה והיעדר קילר אינסטינקט שוב צפו על המגרש. ונגר מנסה בכוח להשתייך לנישה חסרת התכלית של בניטז. בשונה מהספרדי, ונגר באמת גאון כדורגל ופילוסוף מאלף, שזכה באליפויות אולם כושל בניהול משחק טקטי. בניטז מאמין ברכישת שחקנים תמהוניים, אינו מצמיח שחקנים צעירים, אך טקטית, מול הגדולות לספרדי יש מה למכור. בסיבוב הקודם ארשבין ניצח את המשחק לארסנל באנפילד, כמו שור שרואה אדום, הרוסי ינסה לעשות זאת שוב. אולם בכושרו ובכושר של התקפת ארסנל, תותחנים זה סתם עוד כינוי שגוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully