וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השארם האירופי של ריאל

8.2.2010 / 14:30

פלגריני מצליח במשימתו להביא את ריאל לשיא במרץ, לקראת המשימות האירופיות וגמר האלופות בברנבאו. תומר יצחק מסכם מחזור בספרד

מדד הגלקטיקוס

שבוע לפני חזרתה של ליגת האלופות, וכבר אפשר להגיד שהמהלך של מנואל פלגריני הצליח. ריאל מדריד אמנם עדיין נמצאת בפיגור חמש נקודות מברצלונה גם אחרי ה-0:3 הביתי על אספניול, אך היא הולכת ומתגבשת, נעשית מהוקצעת ומרשימה יותר ויותר מדי שבוע. המאמן הצ'יליאני קיווה להביא את שחקניו לשיא כושרם עם הכניסה לחודש מרץ, וכעת נדמה כי הוא בעמדה מצוינת לעשות זאת. ההגנה התייצבה, צ'אבי אלונסו מתחיל להיות הדבק בין חלקי הקבוצה וגם קאקה, בצעדי צב אמנם, נותן את התמורה שלו בהמתנה לפריצה המיוחלת שתגיע במאני טיים.

מעל כל אלה בולטת טביעת האצבע של המאמן בכל הקשור להתקדמות במשחק הקבוצתי של הבלאנקוס. בתחילת העונה דיברנו על התלות במהלכים אישיים, בעיקר של כריסטיאנו רונאלדו, והנה עכשיו מוכיחה ריאל כי היא מסוגלת לשחק כדורגל שובה עין עם מסירות מרגל לרגל, ולבצע זאת בצורה נהדרת במיוחד כשהסטאר הפורטוגלי לא נמצא על המגרש. בשני המשחקים האחרונים הקישור של ריאל כלל את צ'אבי אלונסו, גוטי, קאקה ואסטבן גראנרו – שחקנים שתמיד יעדיפו מסירה על פני ניסיון כיבוש. לא פלא שהיו אלה שני המשחקים הראשונים העונה שהזכירו את ריאל האסתטית עליה האוהדים בסנטיאגו ברנבאו מפנטזים. ריאל קבוצתית כזו שתוכל להשתלב עם היכולות הנדירות של רונאלדו, תוכל להגיע לשיאה לא רק במרץ אלא גם בגמר ליגת האלופות ב-22 במאי.

מדד הפנטסטיקוס

מי אמר שברצלונה לא התחזקה בחלון ההעברות של חודש ינואר? כמעט שנתיים עברו מאז הפעם האחרונה בה פתח גבריאל מיליטו בהרכבה של האלופה, עד שהגיע הניצחון 1:2 על חטאפה ואיפשר לבלם הארגנטינאי לרשום קאמבק מרגש בו היה המצטיין בחלק האחורי. לפני מספר חודשים סיטואציה כזו נראתה חסרת סיכוי לחלוטין, אך מיליטו לא אמר נואש למרות ההמלצות להכריז על פרישה, והתעקש לנסות לשוב אל המגרשים. אחרי תקופת שיקום ארוכה בעקבות הקרע ברצועות הברך ולאחר שחזה מהצד בחבריו קוטפים תארים בסיטונות, מיליטו יכול סוף סוף להיות שותף מלא להצלחות ולהחזיר לברצלונה על ההשקעה.

את המהירות מיליטו כבר מתחיל להרוויח מחדש, על החשש מתיקולים נראה כי התגבר בעזרת דקות המשחק שקיבל בקבוצת המילואים וקריאת המשחק הנפלאה מעולם לא נעלמה. במיוחד עכשיו, כשברצלונה סובלת (ועוד תסבול) מפציעות והרחקות בעורף, מיליטו מהווה עוד אופציה נהדרת עבור פפ גווארדיולה שגם כך לא נהנה מסגל עמוק למדי, ודאי לעומת היריבה הגדולה ממדריד. גם דייגו מראדונה עוקב בעניין. אם יש מישהו שמסוגל להיכנס לנעליו של רוברטו אז'אלה ולעשות סדר בתחנת הרכבת המכונה גם הגנת נבחרת ארגנטינה, זהו אך ורק גבי מיליטו. כולם מחכים ל'מרשל'.

קו העוני

הקבוצה החמה כרגע בליגה הספרדית שמתחת לשתי הגדולות, היא אוסאסונה של חוסה אנטוניו קמאצ'ו. לראשונה מאז 2006 רשמו האדומים מפמפלונה ארבעה ניצחונות רצופים, ואחרי פתיחת עונה רעה הם כבר במקום התשיעי. עם כל הכבוד לוולטר פנדיאני הבלתי נגמר ולקרלוס ארנדה שהבקיע את שער הניצחון ב-0:1 על טנריפה, הסיפור באוסאסונה הוא בהגנה ובמיוחד בצמד המגינים הצעירים, סזאר אזפיליקואטה הימני ונאצ'ו מונריאל השמאלי.

הראשון נחשב לאחד השחקנים הבכירים בנבחרת ספרד הצעירה ומבוקש בליגה האנגלית, ואילו השני מבוגר ממנו בשלוש שנים וכבר הספיק לערוך הופעת בכורה בנבחרת הבוגרת. העונה הם מהווים חלק מההגנה הרביעית בטיבה בליגה, ואף אחד לא יופתע לראות אותם מתקדמים לקבוצות טובות יותר בעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully