וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורגר: "מרגיש ראוי לאמן בליגת העל"

איתן נוח

8.2.2010 / 11:19

המאמן שהוליך את עירוני ר"ג לניצחון שני העונה מקווה לקבל מינוי קבוע ומוסיף: "ראו שרצינו את המשחק יותר מנתניה"

כשיו"ר עירוני רמת גן, בני ברנר, פיטר בתחילת השבוע שעבר את דני גוט, כנראה שגם הוא לא ממש ציפה ששבוע לאחר מכן תצליח הקבוצה להתאושש דווקא בנתניה, באולם שבשבועות האחרונים נחשב לקשה בליגה. אבל רמת גן ומאמנה הטרי, יניב בורגר, רשמו אמש (ראשון) סנסציה כשניצחו בנתניה את הקבוצה המקומית. ניצחו? שלחו את המשחק לגארבג' טיים עוד במחצית הראשונה.

"ציפיתי שנשחק טוב במשחק ונקבל ביטחון תוך כדי", אומר בורגר בבוקר שלאחר המשחק הראשון שלו כמאמן ראשי בליגת העל. "אחרי המשחק בשבוע שעבר ידעתי שנבוא חסרי ביטחון. במהלך כל השבוע עבדנו מנטאלית עם השחקנים בשביל להחזיר להם את הביטחון. תוך כדי המשחק צברנו ביטחון והתחלנו להאמין שאנחנו יכולים וצריכים לנצח את המשחק".

בורגר, לו מלאו לא מזמן 32 שנים, מגיע לעמדת המאמן הראשי ברמת אחרי שבשנתיים האחרונות תיפקד כעוזר מאמן וכמאמן מחלקת הנוער. בעבר שיחק בקבוצה, עבר בגבעתיים כמאמן במחלקות הנוער, וחזר לרמת גן בה עבר את כל הגילאים כמאמן. כשקיבל את התפקיד בשבוע האחרון הוא הוגדר כמאמן זמני, תואר שאולי ישתנה לקבוע אחרי הניצחון אתמול.

יחד עם זאת, ולמרות הניצחון, כרגע לא ברור האם בורגר ימשיך לשמש כמאמן הראשי עד לסיום העונה: "לא קיבלתי שום הודעה מיוחדת לגבי העתיד. אני מניח שגם אם הייתי מפסיד לא היו שופטים אותי נקודתית לגבי משחק אחד, וגם אחרי הניצחון לא שופטים אותי על פי משחק אחד. אם אתה שואל אם אני ראוי להיות מאמן בליגת העל, אז כן, אני בהחלט מרגיש ראוי. אני מאמין בעצמי, אבל אני יודע שאני בחור צעיר שיש לו מה ללמוד. צריך לצבור שעות מגרש. עם הצהרות לא הולכים למכולת".

"השחקנים הגיעו עם רצון להלחם"

הניצחון של רמת גן, גדול ככל שיהיה, מוכיח עוד הפעם את כוחו של שינוי. בעונה החולפת ניצח עמיר עוזי במשחקו הראשון כמאמנה של הקבוצה מזיסמן (במחזור החמישי את קרית אתא) וגם אריאל בית הלחמי, שמונה אחרי המחזור השני בעונה למאמנה של בני השרון, ניצח עם קבוצתו החדשה דאז את הפועל ירושלים מיד אחרי מיניו.

בורגר מצידו מכיר גם כן את הסטטיסטיקה: "קודם כל זו באמת הקבוצה שניצחה את המשחק, אבל יש איזשהו אפקט כי בכל זאת השחקנים קיבלו זעזוע כשראו שהמאמן איבד את הג'וב שלו. כל זה לא גורע מכך ששיחקנו כדורסל טוב רוב המשחק ושזה היה ניצחון היה מאוד קבוצתי".

מה עשה את ההבדל?

"באנו למשחק עם אנרגיות. ראו על השחקנים שיש להם רצון להלחם על כל כדור. כל מי שראה האת המשחק, ראה שאנחנו רוצים יותר מנתניה. בנוסף לזה ניצחנו בכמה פרמטרים. ניצחנו אותם בריבאונד והם קבוצת ריבאונד מצוינת, והאזורית ששמרנו שלבים גדולים מהמשחק עבדה מצוין".

איך לוקחים קבוצה במצב כזה קשה וגורמים לה לחזור לחיים?

"עשינו עבודה מאוד קשה במהלך השבוע. קודם כל עשינו הרבה עבודה מנטאלית. ניסינו להרים את השחקנים אחרי כל מה שעבר עליהם. בנוסף, לקראת המשחק הזה ספציפית העברנו את האימונים לאולמות קטנים ברמת גן כדי להתרגל לאולם בנתניה. בעיקר עשינו שינויים קטנים בשביל להתכונן למשחק הבא".

בנושא אחר, למרות שמחת הניצחון, ברמת גן נפרדו אמש מטאג' מקאלו, שתרם אתמול 16 נקודות והיה מדורג שני בקלעי רמת גן העונה עם 13.4 נקודות למשחק. מקאלו עזב את הארץ בדרכו לשחק בריגה בלטבית. לרמת גן נותר חילוף אחד בזרים, מה שגורם למאמן החדש לחפש ביתר דקדקנות עבור המחליף למקאלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully