וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עניין של אחריות

זאב אברהמי

7.2.2010 / 13:55

הקולטס תלויים בפריני הרבה פחות משנדמה, והשאלה אם ישחק לא כזו מהותית. האם זה אומר שהם ינצחו? זאב אברהמי מהמר

קודם כל, התנצלות: בחמשת הימים הראשונים של השבוע האחרון לא יכולתי להתפנות לבלוג. ביומיים האחרונים ניסיתי להתאושש מההלם מהשמועה שהקליפרס רוצים להביא לקבוצה את אייזאה תומאס.

הלילה יש סופרבול, וכמובן שיהיה פוסט חי במהלך הקרקס הגדול ביקום (שהפעם גם מארח להקת דינוזוארים בהפסקה). כמה שאני מתעמק במשחק הזה, כמה שאני קורא על שתי הקבוצות, ככה יותר קשה לי לצאת במסקנה ברורה לגבי מה הולך להיות ולגבי זהות המנצחת. ההתעסקות בדווייט פריני שולית בעיניי: פריני הוא שחקן על בתפקיד שלו והוא משחק בדיוק בתפקיד שיכול להפריע לניו אורלינס לפתח את המשחק שלה. פריני הוא לא דיון משתי סיבות: הוא לא הולך להיות אפקטיבי גם אם ישחק. הוא לא הולך להיות אפילו שישים אחוז, והפציעה שלו לא תיתן לו להיות שחקן ההגנה שהוא באמת (אל תצפו ממנו לערוך סבסובים על השומר). הסיבה השנייה היא שאני חושב שההגנה של הקולטס לא בנויה על פריני, מאתיס או בראקט. זוהי הגנה שמתמקדת במטרות, והמטרות הללו נפגעות כתוצאה מאחריות הגנתית של הקולטס. זה מסביר לי איך אינדיאנפוליס כמעט ולא הרגישה את הפציעה של בוב סנדרס, וזה מסביר לי איך ההגנה הזו, אחת מהגרועות בליגה נגד הריצה, עצרה שתי מפלצות ריצה בפלייאוף.

נקודת התורפה של ההגנה הזו היא בעיקר במה שהיא לא יכולה להתכונן אליו בחדר הוידיאו. ככה הג'טס קפצו ליתרון נגד הקולטס בגמר האזורי. אני מאמין שלשון פייטון יש שק גדול יותר של הפתעות מאשר לג'טס ואני מאמין שיש לו שק אשכים גדול יותר כדי להמשיך ולנסות ולהפתיע את ההגנה הזו.

אחרי שבועיים שבהם הגנה של הקולטס היתה אמורה להתרכז בריצה, היא אמורה עכשיו לנסות ולעצור את המופע האווירי של דרו בריס. אני חושב שבאותה מידה שלניו אורלינס אין שום תשובה למאנינג, גם לקולטס אין תשובה מוחלטת לבריס. לדעתי המשחק הזה יוכרע בשני מקומות: בהחלטות הפיצפוניות - לא רק עמדת שדה, הימנעות מאיבודים ועבירות והרחקות טובות – בניהול נכון של פסקי זמן, שעון המשחק ומתי לאתגר החלטה של השיפוט. אבל אני חושב שהנקודה המרכזית תהיה במרחקים של 7-12 יארד מקו המסירה. שם מאנינג ובריס יעשו את הנזקים שלהם. ג'וזף אדאי יצטרך לתת עוד משחק תפיסות סולידי והרבה דאלאס קלארק. מנגד, הנשקים של בריס יהיו ג'רמי שוקי ורג'י בוש, שחקנים עם טונה של "טעון הוכחה" על הכתפיים שלהם, שיצטרכו לשחק כאילו שזה הסופרבול או משהו כזה. אני מאמין שבדו קרב הזה יוכרע המשחק, אבל לטעמי כדאי להסתכל על זה מהצד השני של המטבע. המנצחת של המשחק הזה תיקבע על הדו קרב בין בראקט לג'ונתן וילמה.

נכון לראשון בבוקר, יש לי הרגשה שדרו בריס ייתן משחק גדול עם המון נקודות על הלוח והיצמדות עיקשת לקולטס. אבל מאנינג נמצא בספירה אחרת, ובספירה הזו הוא חייב סופרבול שני. הפסד, ומאזן הפלייאוף שלו יורד לתשעה ניצחונות ותשעה הפסדים. זה לא מאזן למי שמשייט כבר עשר שנים אל עבר ההכרה בו כקוורטרבק הגדול בהיסטוריה. אינדיאנפוליס 34:38.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully