וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה הבית הכי קשה בטופ 16"

איתן נוח

3.2.2010 / 13:00

דריוש לברינוביץ' רוצה לזכות בכל התארים עם ריאל מדריד. כדי לעשות זאת, הוא צריך לעבור את מכבי תל אביב ואת אחיו התאום

בזמן שבמכבי תל אביב ניסו להבין האם הבית אותו קיבלו בטופ 16 הוא טוב או רע ליהודים, במשפחת לברינוביץ' המורחבת חשבו על משהו אחר לגמרי. לראשונה בקריירת הבוגרים שלהם, יצטרכו הענקים לבית לברינוביץ', דריוש (ריאל מדריד) וקשישטוף (סיינה) להתמודד אחד מול השני. הסיפור של תאומי המגדל הליטאים כבר הפך למוכר יחסית; בתחילת שנות ה-2000 הואשמו השניים באונס קבוצתי של צעירה ונשלחו לחמש שנים בכלא. בהמשך המתלוננת עוד שינתה את עדותה, התחתנה במפתיעה עם דאריוש, והעונש קוצר לשנתיים.

בחזרה לכדורסל. שני האחים גדלו יחדיו באליטה הליטאית ועלו יחדיו לבוגרים. בהמשך הקריירה נפרדו דרכיהם, כשקשישטוף עבר לרוסיה ואילו דאריוש לז'אלגריס. הצמד עוד הספיק לשתף פעולה למשך עונה בקאזאן הרוסית ב-2006-2007, אלא שאז שוב נדדו האחים איש איש למחוזו הוא. למרות שהשניים לא שיחקו יותר מידי ביחד, ועל אף ששניהם חברים די קבועים בקבוצות צמרת ביבשת, לשחק אחד מול השני דווקא לא יצא להם הרבה. "אני בטוח שזה הולך להיות מיוחד", סיפר השבוע דאריוש לוואלה! ספורט. "אני מנסה שלא לחשוב על זה בינתיים, כי יש לנו עוד את המשחק מול מכבי ביום חמישי הקרוב וגם משחק מול מארוסיה בליגה".

שמו של דאריוש לברינוביץ' לא זר לאנשי מכבי תל אביב. הסנטר הליטאי היה מועמד להצטרף לסגל הצהובים בקיץ האחרון, אך הצדדים לא הגיעו לכדי מימוש של משא ומתן רציני, ועל פניו של לברינוביץ' הועדף מאצ'יי לאמפה, שהספיק לאכזב, להתייבש על הספסל, ולעזוב לקאזאן. לברינוביץ', מצידו, חתם בקבוצת החלומות של אטורה מסינה – ברירת מחדל לא רעה בכלל, לכל הדעות.

"לומד מהנסיון של מסינה כל יום"

"הייתה לי הצעה רצינית אחת הקיץ, והיא הייתה מריאל מדריד", מספר השחקן, ושולל את הספקולציה בצהוב. "בנוסף, רציתי לנסות להתמודד עם האתגר של הליגה הספרדית. הבחירה בריאל נעשתה גם בגלל ההיסטוריה של המועדון ובגלל אטורה מסינה".

- איך זה לשחק תחת מאמן כמוהו?

"מסינה הוא מאמן גדול ואתה לומד המון מהניסיון שלו בכל יום. הוא דורש הרבה מהשחקנים והוא מצליח להוציא את המקסימום מכל הקבוצה. הוא דוחף כל שחקן להביא את המקסימום שלו, והוא עצמו מביא את המקסימום שלו בכל רגע נתון. זו באמת חוויה לשחק תחת מאמן כזה".

- כמה שונה הליגה הספרדית מהרוסית?

"בספרד כל קבוצה יכולה לנצח קבוצה אחרת לעומת הליגה הרוסית, בה יש חמש או שש קבוצות שהן ממש טובות ויחסי הכוחות ברורים. המשחקים בספרד הם יותר קשים וצריך להגיע מרוכזים לכל משחק. מבחינתי זה ברור שהליגה הספרדית היא הטובה באירופה".

ההגעה של לברינוביץ' לריאל מדריד הלכה יד ביד עם ההזדמנות לשחק, לשם שינוי, ביורוליג. אחרי שלוש עונות בהן שיחק במפעל המשני של אירופה, והספיק להגיע פעמיים לרבע הגמר ופעם לחצי הגמר, חוזר לברינוביץ' לבמה הבכירה ביבשת. בפיינל פור הוא עוד לא זכה להיות, ונשמע כאילו הוא כבר לא יכול לחכות לטפס לפסגה. "המטרה שלנו היא להגיע לכל הגמרים האפשריים בסוף העונה. אני מקווה שתהיה לנו את ההזדמנות ונוכל לזכות באחד משלושת התארים שאנחנו משחקים עליהם. מבחינה אישית, אני מקווה שאני אוכל לעזור כמה שיותר לקבוצה שלי".

"קשה לחשוב שלמכבי אין סיכוי להעפיל"

את עונת היורוליג הנוכחית פתחה ריאל מדריד עם הפסד מפתיע לחימקי. עם זאת, בתשעת המשחקים הבאים ניצחה קבוצת החלומות של מסינה שמונה פעמים, כולל פעמיים את אלופת אירופה, פנאתינייקוס, על מנת להשתלט על פסגת הבית המוקדם. במשחק הראשון בטופ 16 הבלאנקוס אמנם לא הרשימו במיוחד, אך עדיין הצליחו לנצח 70:77 את אפס פילזן. מחר (חמישי) מחכה להם מכבי תל אביב ביד אליהו. ניצחון ספרדי עשוי להוציא את הצהובים מתמונת ההעפלה, ויעניק ללברינוביץ' וחבריו מקדמה גדולה לקראת העפלה אפשרית לשלב ההצלבה.

- מה המפתחות שלכם לניצחון מחר?

"נהיה חייבים לשחק טוב בהגנה, זה המפתח של המשחק מבחינתנו. יש למכבי מספר שחקנים שיכולים לייצר לעצמם מצבי קליעה ולקלוע בקלות. נהיה חייבים להיות מרוכזים בהגנה במשך 40 דקות ולשלוט על כמות איבודי הכדור שלנו".

- מה האיום הראשי מבחינתך במכבי?

"קשה לחשוב על שחקן אחד ספציפי שהייתי מסמן אותו כאיום המרכזי במכבי, במיוחד כשאתה משחק מול הסגל שלהם השנה. אם בכל זאת, אז כנראה שהשחקנים שהכי מפחידים הם ויז'נייבסקי, אנדרסון ואיידסון".

- מה דעתך על הבית שקיבלתם בטופ 16?

"זה הבית הקשה ביותר מבין ארבעת הבתים. לא קל לנחש מי שתי הקבוצות שהולכות להעפיל לשלב הבא. אני מקווה שנהיה שם ביחד עם סיינה, אבל גם למכבי יש את הפוטנציאל להיות שם".

- האם למכבי יש סיכוי אמיתי להעפיל לשלב הבא?

"אני חושב שיש להם. הם קבוצה מצויינת והם תמיד יהיו בין הקבוצות המובילות באירופה. יש להם שחקנים טובים, מאמן גדול, מסורת, היסטוריה ואוהדים נהדרים. עם כל זה, קשה לחשוב שאין להם סיכוי כלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully