וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הספסל: ווין רוני

1.2.2010 / 14:26

נבחרת המחזור של ענבל מנור היא אולי הקבוצה היחידה שיכולה להרשות לעצמה לוותר על חלוץ מנצ'סטר יונייטד לטובת 11 מצטיינים אחרים. מי המאושרים שכן קיבלו את חולצת ההרכב?

בין פגישות מרתוניות, לחץ, ספקולציות ועסקאות של הרגע האחרון לפני סגירת חלון ההעברות, באירופה הקפואה מצאו גם זמן לכדורגל בסוף השבוע. וואלה! ספורט שוב אספה את מצטייני המחזור באנגליה, גרמניה, ספרד, איטליה וצרפת ומגישה את נבחרת המחזור. הנבחרת היחידה שלא מחפשת מציאות בינואר. עם שוער שבלם את בורדו, פורטוגלי וצרפתי שחזרו לחייך, הולנדי מעופף והאח של קנבארו, מי באמת צריך להתחזק? גם הכוכב האורח השבועי שלנו עבר קבוצה בחלון ההעברות, ורשם יופי של סיפתח בקבוצתו הטורקית החדשה.

שוער

ז'אן פרנסואה בדניק – בולון

הפער הגדול בצמרת וההצלחות בכל המסגרות גרמו לבורדו להתחיל לפנטז על עונה חלומית וזכייה בכל התארים. בולון מהתחתית הייתה אמורה להיות טרף קל לאלופה, אבל לשוער בן ה-31 היו תוכניות אחרות. בדניק רשם משחק נהדר, הציל את קבוצתו מספיגה מספר פעמים והשאיר את פרננדו קבנאגי ומרואן שמאק מתוסכלים בדרך ל-0:0. בורדו שילמה אולי את מחיר השאננות, אבל הודות ליריבותיה האנמיות היא עדיין מוליכה את הטבלה בשש נקודות. מבחינת לורן בלאן, הסטירה המעוררת הגיעה בזמן, שבועיים לפני חזרתה של ליגת האלופות.

הגנה

קרלס פויול – ברצלונה

בהיעדרו של דני אלבס הפצוע, הקפטן עבר הסבה לעמדת המגן הימני ומילא את התפקיד המוכר לו בהצלחה יתרה. פויול נכנס היטב לנעליים של הברזילאי גם מהבחינה ההתקפית, חרש את האגף וסידר מצבי הבקעה לחברים, שעשו את העבודה עם 0:1 בחיחון. ברצלונה ממשיכה בשלה עם כדורגל יעיל עד כדי שלמות. זו אולי לא הקבוצה הדורסנית של העונה שעברה, אבל 20 משחקים ללא הפסד במאזן שערים 10:50, מדברים בעד עצמם. חטאפה, זו שסחטה תיקו בקאמפ נואו אשתקד, תנסה לעצור את הקטר במחזור הקרוב.

ז'וליאן אסקודה – סביליה

המשחק המרכזי של יום ראשון בלה ליגה הציג את מה שיכול היה להיות דו קרב האלטרנטיבות בין שתי הקבוצות הטובות בשאר הליגה. ולנסיה הגיעה לרמון סאנצ'ז פיחואן לקרב על המקום השלישי מול האנדלוסים וספגה הפסד ראשון בשנת 2010. אלברו נגרדו כבש את שני השערים (1:2), אבל האיש המרכזי במשחק היה הבלם הצרפתי. אסקודה הנהיג את הרביעייה האחורית, הציג משחק אגרסיבי ונקי מטעויות, היה מעורב בכיבוש השער הראשון ובעיקר שיתק לחלוטין את דויד וייה. אחרי תקופה רעה, סביליה חוזרת לעצמה עם ניצחון שני ברציפות, עלייה למקום הרביעי ומקום בחצי גמר גביע המלך.

פאולו קנבארו – נאפולי

הרצף של נאפולי מדהים. 15 משחקים רצופים ללא הפסד מאז החליף וולטר מזארי את רוברטו דונאדוני בעמדת המאמן. דווקא בשבת, הפרטנופי אכזבו בבית מול גנואה, אחת מהיריבות הרבות שלהם בקרב על המקום הרביעי המוביל למוקדמות ליגת האלופות. האורחים תקפו ולחצו ונתקלו בחומה בצורה. פאולו קנבארו במשחק נהדר שלא היה מבייש את האח הגדול, פאביו. הקפטן הנהיג, שלט במשחק ובלם פעם אחר פעם את התקפות גנואה. לקנבארו ניתנה הזדמנות להפוך לגיבור גדול עוד יותר, אך הוא מצא רק את המשקוף והתוצאה נשארה מאופסת.

אמיליאנו אינסואה – ליברפול

אחת מנקודות האור הבודדות בעונה האפורה של ליברפול, היא דקות המשחק שמקבלים מספר צעירים ובראשם המגן השמאלי הארגנטינאי. בגלל הפציעות ושחרורו של אנדראה דוסנה המאכזב, אינסואה תפס את מקומו בהרכב ומראה ניצוצות של כדורגל טוב. היכולת ההתקפית תמיד באה לידי ביטוי, אבל במשחקים האחרונים רואים ממנו גם הגנה. בשבת, אינסואה סגר נהדר את הקו כשהרדס עשו את העבודה באנפילד עם 0:2 על בולטון. הארגנטינאי הצעיר קינח גם בחלק ההתקפי כשבעיטה שלו הפכה לשער עצמי של קווין דייויס. בניטז, רגע לפני העזיבה, שוב נוגע במקום הרביעי הנחשק.

קישור

אנגלו פאלומבו – סמפדוריה

בניגוד גמור לנאפולי, סמפ, שפתחה את העונה נפלא, הידרדרה בחודשים האחרונים לתחתית ולא הזכירה במאום את הקבוצה המלהיבה של המחזורים הראשונים. המאמן ג'יג'י דל נרי מצא כנראה את הפתרון. אנטוניו קסאנו נזרק מהסגל ובהיעדרו, הקבוצה השיגה בשבועיים האחרונים שני ניצחונות. מי שלקח פיקוד הוא הקפטן פאלומבו. הקשר הנהדר רשם משחק מצוין, כבש שער טיפוסי בבעיטה ממרחק ועזר לבלוצ'רקיאטי לנצח 0:2 את אטאלנטה בדרך למקום השביעי. כבר אמרנו שחצי מקבוצות הסריה A חלומות על הכרטיס לצ'מפיונס?

אריאן רובן – באיירן מינכן

יושבי האליאנץ ארנה עסוקים לאחרונה בשתי שאלות: לאן יעבור בקיץ פרנק ריברי ומי ייכנס לנעליו הגדולות? הצרפתי חזר בשבועיים האחרונים בהדרגה למגרשים לאחר שלושה חודשי היעדרות ובינתיים, מי שהופך למנהיג האמיתי של הבווארים הוא אריאן רובן. ההולנדי השברירי מציג מאז שהתאושש מעוד פציעה כושר מדהים. הוא מנווט את המשחק השוטף של באיירן, מפרגן (וזה לא הולך ברגל) במסירות אומן וכוב ללא הפסקה בבעיטות חופשיות. באיירן טיילה בשלג עם 0:3 על מיינץ כשרובן בנה שער אחד, בישל שער אחר וכבש בעצמו. למזלו הרע של ואן חאל, גם לברקוזן והיינקס לא מפסיקים לנצח.

נאני – מנצ'סטר יונייטד

הסטטיסטיקה אומרת ששום אדם שביקר בפומבי את אלכס פרגוסון לא שרד באולד טראפורד לאורך זמן. תשאלו את יאפ סתאם, ואן ניסטלרוי וגם את דייויד בקהאם. אלא שסטטיסטיקות נועדו להישבר. אף אחד במנצ'סטר לא האמין שנאני ישרוד את המתקפה על פרגוסון בחודש נובמבר, אבל הסקוטי, אחרי סדרת חינוך ארוכה, החזיר את הפורטוגלי לעניינים וזה מחזיר לו בגדול. "המאמן נותן לי בביטחון וזה עוזר לי", נשמע נאני אחרת בשבוע שעבר והיכולת הנהדרת שלו הגיעה לשיאה באמירייטס. נאני כבש שער לאחר מבצע אישי מדהים והוסיף בישול עוד יותר גדול לרוני. בתפקיד החדש שלו באגף הימני, נאני פשוט פורח, אך בעיקר נראה שהוא השתחרר מהצל הגדול: "אני נאני ולא כריסטיאנו רונאלדו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

התקפה

ראול בובאדיז'ה – מנשנגלאדבך

עד השבת האחרונה, כבש ראול בובאדיז'ה, חלוץ הרכש שהגיע ברעש וצלצולים מגראסהופרס, שער אחד בבונדסליגה. שמו נקשר בעיקר למשחק אנוכי והחמצות מזעזעות, אבל מול ורדר ברמן, הכל השתנה. בובאדיז'ה בן ה-22 רשם משחק מלהיב, כבש שני שערים ובישל את השניים הנוספים ב-3:4 של גלאדבך. הקבוצה של מיכאל פרונצק ממשיכה לאגור נקודות ליום סגריר וכנראה תזכה לסיום עונה שקט ונטול דרמות. ברמן ממשיכה להידרדר עם הפסד חמישי ברציפות.

אלברט בוניאקו – נירנברג

אחד הסיפורים המעניינים בבונדסליגה השנה שייך לבוניאקו. החלוץ בן ה-26, יליד קוסובו שמייצג את נבחרת שוויץ, נהנה מעונת בכורה נהדרת בבונדסליגה. אחרי שקרע את רשתות הליגות הנמוכות, הוחתם החלוץ בנירנברג בינואר 2009, אך התקשה למצוא מקום בהרכב וכבש פעם אחת בעונת העלייה של הקבוצה. אלא שהעונה, הכל מתחבר לבוניאקו. בשבת, הרשית החלוץ שלושער ב-1:3 הגדול של נירנברג על האנובר במשחק הלוהט של התחתית. אוטמר היצפלד, חובב בונדסליגה ידוע, לא יכול היה להתעלם מיכולתו של בוניאקו וצירף אותו לסגל נבחרת שוויץ. ניפגש במונדיאל.

קארים בנזמה – ריאל מדריד

בכדורגל, צריך לפעמים קצת מזל ולא אחת אתה נהנה מהמזל הזה על חשבונם של אחרים. בנזמה קיבל את המקום בהרכב הבלאנקוס הודות להרחקתו של רונאלדו ופציעתו של גונזאלו היגוואין. הצרפתי ידע לנצל את ההזדמנות, כבש פעמיים, שיחק נהדר ונכנס להיסטוריה כאיש ששבר את מנחוז הריאזור, כשריאל ניצחה לראשונה בלה קורוניה מאז 1991. בנזמה, שסבל מאה הגעתו מביקורות נוקבות ודיווחים על מצבו החברתי בקבוצה, היה צריך משחק טוב שישתיק את המבקרים וימנע ממנו להיות מתויג כרכש הכושל של ריאל הקיץ.

כוכב אורח

ז'ו – גלאטסראיי

רק לפני כשבוע וחצי סיים ז'ו את הסיוט האנגלי ומצא בית חדש אצל פרנק רייקארד באיסטנבול. 18 מיליון לישט שילמה עליו הסיטי לפני שנה וחצי, אך השחקן לא מצא את מקומו. שנת השאלה באברטון הסתיימה בהשעיה וטונים צורמים והחלוץ, שהפך לאחד הפלופים הגדולים באנגליה, נדד שוב. רייקארד אימץ את השחקן בחום ובהופעתו השניה, היה חתום ז'ו על שער ניצחון ב-1:2 של גלא על דניזליספור. הצמרת הטורקית צפופה מתמיד כאשר רק חמש נקודות (ומשחק עודף) מפרידות בין פנר המוליכה לבורסאספור הרביעית. רייקארד וגלא שבמקום השני רוצים להחזיר את האליפות הביתה לאחר שנתיים.

שווים אזכור:

רוברט גרין (ווסטהאם) – גנב נקודה בקרב תחתית חשוב

קרלוס קוויאר (אסטון וילה) – באנקר במרכז ההגנה

סילבן מארבו (ראן) – ממצטייני העונה בצרפת

צ'ו יאנג פארק (מונאקו) – מונאקו חוזרת לעצמה

אלברו נגרדו (סביליה) – לא ברור למה הוא לא בריאל

פדרו (ברצלונה) – איזה שחקן

ווין רוני (מנצ'סטר יונייטד) – מדהים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully