וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיכולוגיה הפוכה

1.2.2010 / 12:31

איך מצליחה ריאל במקום בו נכשלה 19 שנה, וממתי ברצלונה, סמל הקיפוח, נהנית מהשופטים? תומר יצחק סוגר מחזור בספרד

מדד הגלקטיקוס

תקראו לזה ג'ינקס, נאחס או קללה - ריאל מדריד הגיעה לריאזור בו לא ניצחה מאז 1991 והסירה זאת ממנה. בעל כורחו, עקב אילוצים כגון ההרחקה של כריסטיאנו רונאלדו וכן פציעות רבות, נאלץ מנואל פלגריני לפתוח עם גוטי וראול המקומיים בהרכב, ובסך הכל עם שמונה שחקנים תוצרת ספרד. אז, באותו ניצחון ב-2 בנובמבר 1991, ריאל מדריד גברה על לה קורוניה עם תשעה ספרדים בין ה-11. סגירת המעגל הושגה אך ורק בזכות החזרה למקורות, גם אם לא הייתה מכוונת. כדי לנצח במקום אליו הקבוצה מגיעה מפוחדת מבחינה פסיכולוגית וכשהיא נושאת על גבה את המטען ההיסטורי, צריך שחקנים שמכירים את המצב. כאלה המודעים להשפעה שיכול ליצור טיפוס על הר שכזה.

זה מה שעשו גוטי וראול. הם דאגו מהרגע הראשון להבהיר קודם כל לחבריהם לקבוצה ובהמשך גם לשחקני לה קורוניה, כי הפעם התסריט יהיה אחר לגמרי. כך, עם הרכב שבו הזרים חזרו לתפקידם המקורי - שחקני חיזוק - ריאל על טהרת הספרדים הציגה את המחצית הראשונה הטובה ביותר שלה העונה. אפילו קארים בנזמה, שבסביבתו דאגו לאחרונה לספר כי למרות שהוא מתחיל להתאקלם בספרד הוא אינו חש חלק מהמשחק הקבוצתי, קיבל בישול מהסרטים מגוטי שהכניס אותו לחבר'ה. עכשיו נותר לראות איך יפעל פלגריני, שחשש להעניק דקות לצעירים שחיכו בסבלנות על הספסל, כשיעמוד לרשותו סגל מלא. האם יבין שברגעי האמת הוא זקוק לעוד מספר שחקנים על המגרש, מלב איקר קסיאס, שבעורקיהם זורם דם לבן.

מדד הפנטסטיקוס

תחושות הקיפוח המובנות של אנשי קטלוניה גלשו במהרה לשטח הספורטיבי, ולאורך השנים הקפידו בברצלונה לציין כי השופטים, כמו כל גורם ממסדי, הולכים עם מדריד. בעונה שעברה, כשברצלונה קטפה תארים בסיטונות, תחושת הקיפוח נדדה לכיוונה של ריאל והעונה היא מקבלת ביסוס בלא מעט מקרים. האם יכול להיות, ככה בלי ששמנו לב, שהשופטים נוטים יותר ויותר לטובת ברצלונה? בהתחלה זה נראה מקרי, אך אם מעיפים מבט על מספר משחקים בהם התקשתה האלופה רואים שאנשי המשרוקית היו שם כדי למנוע אי נעימויות. וזאת אך ורק בזירה המקומית, מבלי להזכיר את הנורבגי אוברבו, שנוא נפשם של אוהדי צ'לסי מחצי גמר ליגת האלופות אשתקד.

ויאריאל, שחילצה נקודה בקאמפ נואו בתחילת החודש, אולי הייתה משיגה יותר אילו היה השופט פוסק על פנדל לזכותה כאשר קרלס פויול הכשיל ברחבה את נילמאר. לפני כן הייתה זו אספניול שסיימה את הדרבי עם תלונות על שיפוט מגמתי, ובניצחון 0:1 בשבת על ספורטינג חיחון ראינו שער של פדרו שהובקע מנבדל וכן טענות של המארחים לפנדל שצריך היה להישרק לזכותם. במדריד בטוחים כי מדובר בהחלטות שמכריעות אליפות, ואכן העונה הן נוטות בבירור לצד אחד. עכשיו, כשגם השופטים מעניקים לה עדיפות על פני ריאל מדריד, ברצלונה נותרה נטולת רגשות קיפוח. היא אמנם קטלאנית, אבל במיינסטרים.

קו העוני

טעויות למכביר עשתה סראגוסה עם חזרתה לליגה הבכירה. העולה החדשה הציבה מטרות חסרות בסיס, בנתה סגל לא מאוזן, מכרה את הסמל אלברטו זפאטר והימרה על שחקנים שהגיעו אחרי עונות נפל. שלל השגיאות הללו עלו לקבוצה בהפסדים רבים ובהסתבכות במאבקים נגד הירידה, אלא שאז התפטרו חברי ההנהלה ואלה שקיבלו את המפתחות ביצעו את הפעולה שיכולה להתברר כמכרעת. הם החתימו את הומברטו סואזו. החלוץ הצ'יליאני הגיע כמושאל עם רקורד מרשים של כיבושים ללא הפסקה בליגה במקסיקו. השבוע הוא עשה את הספתח שלו בסראגוסה, עם שער ראשון בפנדל, שהוביל למהפך וניצחון 1:3 בטנריפה - הראשון של הקבוצה זה שלושה חודשים. כדי לשרוד בליגה, במיוחד עם הגנת רפאים כמו שיש לה העונה, סראגוסה צריכה חלוץ שייתן תמורה באופן קבוע. "אל צ'ופטה" (סוכריה על המקל) הוא בדיוק האיש למשימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully