וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: דגי רקק נשכניים

אמיר שהם, איגוד הראגבי הישראלי

1.2.2010 / 7:48

סקוטלנד ואיטליה יושבות בשקט בתקופה זו – הן לא יזכו בטורניר שש האומות. אבל מי שלא תיזהר מהן עשויה להצטער

את נבחרות איטליה וסקוטלנד ניתן להמשיל לדגי קוצים: אין שום סיכוי שהן יזכו בטורניר שש האומות השנה והן יושבות בשקט בצד. אבל נבחרת שתזלזל בהן עשויה להיפגע מכך קשות.

קשה להאמין שסקולטנד היא האלופה האחרונה של טורניר חמש האומות, שהתקיים עד שנת 99', לפני הצטרפותה של איטליה. כבר בטורניר שלאחר מכן הפסידה סקוטלנד לארבע מיריבותיה, לפני שהרסה לאנגליה את הגראנד-סלאם עם ניצחון עליה במחזור האחרון, וב-2001 הניצחון שלה על אירלנד הכריע את ההתמודדות בין זו לבין אנגליה על המקום הראשון. מאז היו לסקוטים כמה טורנירים סבירים, אך לא כאלו בהם איימו על האליפות. גם הפעם זה לא יקרה.

למי לשים לב בסקוטלנד?

כריס פטרסון – שיאן ההופעות (98) והנקודות (741) של הנבחרת הוא בעל אחוז ההצלחה הגבוה ביותר בבעיטות בעשור הראשון של המילניום. בעל שילוב נדיר של טכניקה ומהירות. בעבר שיחק בעיקר כשחקן כנף, כיום משמש בדרך כלל כמאסף, ומסוגל לאיש אף את עמדת הרכז. אם סקוטלנד תעשה משהו בטורניר הזה זה יהיה בזכותו.

נתן היינס – בגובה 201 ס"מ ובמשקל 119 ק"ג, השחקן המבוגר ביותר בנבחרתו (33) שימושי במצבים הניחים ונחשב גם לבעל כישורי פריצה ומסירה טובים.

צעירים ותמימים

איטליה הצליחה להשתחל לטורניר היוקרתי לאחר תקופה מצוינת בשנות ה-90' שהיום נראית כמו תוצאה של דור זהב מקרי. במסגרת הטורניר היא ניצחה עד היום רק את סקוטלנד ואת ווילס בתקופותיה הרעות. מענין כי בניגוד לנבחרת הכדורגל, ה"אזורי" של הראגבי הם דווקא נבחרת צעירה יחסית, עם ארבעה שחקנים בלבד (מתוך 30) שנמצאים כבר בעשור הרביעי לחייהם. לאיטלקים יש קו קדמי חזק מאוד וגם צמד קשרים טוב, אבל אין להם רכזים, ומשחק הקו האחורי שלהם מבולגן.

למי לשים לב באיטליה?

מאורו ומירקו ברגמאסקו – האחים לבית ברגמאסקו הם הדבק של הכחולים. שניהם מהירים מאוד ויכולים לשחק גם כשחקני כנף, אך מאורו (30, 79 הופעות) השרירי משחק כחלוץ כנף, ומירקו (27, 51) הזריז יותר משחק בקישור לצדו של גונסאלו קאנאלה, יליד ארגנטינה.

מרקו בורטולאמי – עם 196 ס"מ ו-112 ק"ג, מנהיג את חוליית החלוצים האגרסיבית של הנבחרת. בעל 77 הופעות בגיל 29, וצפוי לצבור עוד הרבה כאלה.

מרטין קאסטרוג'ובאני – האיש שנראה כמו גרסה מנופחת (119 ק"ג) של דינו באג'יו, ושכמו שם משפחתו הוא חצי ארגנטינאי וחצי איטלקי, שיחק כדורסל בצעירותו, אך נאלץ לפרוש מהענף לאחר שהעניק לשופט משהו שהוגדר על ידו כ"חצי דחיפה, חצי אגרוף". משחק כשחקן ציר, מה שלא הפריע לו להניח כבר 10 טריים במדי הנבחרת, כולל שלישיה מול יפן ב-2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully