וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הלחמי: "לא חושב שיכולנו לשחק יותר טוב"

איתן נוח

31.1.2010 / 21:49

מאמן אשקלון חגג את הניצחון שקטע 5 הפסדים רצופים. קטש: "איבדנו את הביטחון". אלפסי: "שמח שהתאוששנו מההאנגאובר"

בעירוני אשקלון עברו לא מעט העונה. הקבוצה בנתה את הסגל היקר ביותר בתולדותיה, אבל למרות זאת, הקבוצה כשלה בפתיחת העונה, ולא הצליחה להשיג ניצחון אחד בחמשת משחקיה האחרונים. אין פלא אם כן, שהניצחון המרשים שרשמה קבוצתו של אריאל בית הלחמי הערב (ראשון), דווקא על הפועל גלבוע/גליל (68:84) העלה לא מעט חיוכים ביציעים ומאחורי הקווים, ושיחרר הרבה מאוד לחץ, במיוחד מהמאמן. בתוך כך, באשקלון החליטו להאריך את חוזהו של אוויס ווייאט, שהיה על סף שחרור, ולא שותף הערב, בחודש נוסף.

"היה לחץ, ללא ספק", אמר בית הלחמי בסיום. "זה לא כל כך נעים להפסיד כמו שהפסדנו את המשחקים האחרונים. גם לשחקנים וגם לי היה את הניסיון והיכולת לבוא דווקא למשחק כזה בשקט ולשחק כמו ששיחקנו היום. אני לא חושב שיכולנו לשחק יותר טוב. כל מה שלא עשינו בשלושת המשחקים האחרונים, היום עשינו. אני מדבר בעיקר על החיבור בצד ההגנתי. עמדנו טוב מאוד ועצרנו קבוצה שקולעת תשעים ומשהו נקודות על סקור נמוך באחוזים נמוכים".

על הופעתו הנהדרת של עומר סניד, שהיה מהמצטיינים באשקלון, אמר בית הלחמי: "לעומאר היה משחק טוב היום. אני לא חושב שהוא היה חלש בשאר המשחקים. היום הוא בלט בצד של הנקודות. ידענו שתהיה עליו שמירה כפולה והוצאת הכדור שלו היום הייתה מהירה ומדוייקת. חוץ מהנקודות כל השחקנים באו נחושים".

סניד עצמו אמר בסיום: "עבדנו קשה, למרות שלא שיחקנו טוב בזמן האחרון. ניסינו לשנות את הדברים ולשחק נכון בניגוד למשחקים האחרונים שלנו. היה לנו קצב טוב היום, קלענו את השלשות ולקחנו את הריבאונדים". סניד אף חשף מה סייע לו הערב: "אמא שלי באה לפה ביום שבת, כשקשה לי אני תמיד מקבל טלפון מאמא שלי, בשבילי היא כמו מלאך".

מן העבר השני, עודד קטש צריך להיות מודאג במיוחד מההתפרקות של קבוצתו במחצית השניה. "לא נכנסו טוב למשחק", אמר קטש בסיום. "המשחק שלנו מבוסס על דברים מסויימים התקפית, וכל המשחק המרווח שלנו וכל היכולת האישית שלנו תלויה על קליעה מבחוץ. עשינו 0 מ-11 מהשלוש בחצי ואיבדנו ביטחון. היום הייתה קבוצה שהענישה אותנו על זה. הגנתית היה לנו מאוד קשה עם סניד. הייתה מין תחושה שאנחנו פייבוריטים, וזה ממש לא נכון, כי אשקלון ממש מחוברת והם משחקים טוב. היום כל פעם נענשו ממקום אחר".

קטש התייחס גם לעובדה שקבוצתו הפכה לפייבוריטית לאחרונה: "אנחנו בטח לא קבוצה שמנצחת עוד לפני שהמשחק מתחיל. המיקום שלנו בטבלה הוא בזכות הרבה עבודה קשה והרבה משחקים שבאנו והרגשנו עם הגב לקיר. אולי יכול להיות שככה אנחנו צריכים לבוא למשחקים. המשחק הבא שלנו הוא ירושלים בבית, ואולי ככה נבוא עם יותר אנרגיות. צריך להגיד גם כל הכבוד לאשקלון".

דיון דאוול, שהיה מהבודדים בגליל הערב שהגיע למשחק, אמר: "זה לא היה היום שלנו וכתוצאה מכך הפסדנו. היה להם משחק טוב, והם פשוט היו יותר טובים מאיתנו. אנחנו צריכים להתמקד במשחק הבא מול ירושלים. כולנו מאוכזבים אבל אנחנו חייבים להתעשת לקראת המשחק הבא. אם נשחק ככה מול ירושלים זה לא יהיה יפה. כל אחד צריך להסתכל על עצמו במראה ולראות מה הוא יכול לעשות יותר טוב בשביל הקבוצה".

"העיר כבר בטירוף"

בברק נתניה כבר ראו איך תסמין מכבי חל עליהם. לאחר שהדהימו את מכבי תל אביב במחזור הקודם, עמדה קבוצתו של אריק אלפסי בפני הפסד, דווקא לנהריה החלשה, אבל נתניה החזיקה מעמד וניצחה 76:81, למרות פיגור 14:0 בפתיחה. "ברור שזה היה מוקש", אמר אלפסי בסיום. "זה אולם קשה. אני שמח שהתאוששנו מהאנגאובר בהתחלה, ושהשחקנים שלי מגלים מחדש כל הזמן אופי. שיחקנו טוב, וזה ניצחון חשוב עבורנו. דברים שעבדנו עליהם במהלך השבוע, הראנו על המגרש".

אלפסי המשיך ואמר: "אני תמיד לוקח את הדברים הטובים. על הדברים הרעים אנחנו מדברים אחר כך ביחד. הלכנו פנימה בסוף המשחק, קיבלנו החלטות טובות, הלכנו לטבעת. אני מאוד שמח שהחבר'ה שלי מגיעים ומראים בגרות בכל משחק. אני שמח על המשחק שרוברט רות'בארט נתן היום, משחק שחיכינו לו הרבה זמן ואני מקווה שהוא ימשיך ככה". על ההמשך, והמשחק הקרוב של הקבוצה מול מכבי תל אביב במסגרת חצי גמר גביע המדינה, אמר המאמן: "יש לנו את רמת גן במשחק הבא בליגה ואנחנו לא מזלזלים באף קבוצה. נתכונן לחצי גמר הגביע. העיר כבר בטירוף, אבל יש עוד זמן. נבוא לנוקיה וניתן פייט לכל קבוצה". בנהריה דרך אגב, החתימו הערב את כריס מאסי, ששיחק בעבר בעירוני אשקלון.

במשחק נוסף שהתקיים היום, חזרה עירוני רמת גן לתצוגה הרגילה שלה, כשחטפה על הראש מבני השרון והובסה בבית 96:55. קוקי בלצ'ר, שהיה שחקנה המצטיין של בני השרון אמר בסיום: "שבוע שעבר היה לי משחק רע, ורק רציתי לחזור לפה ולעזור לחברים שלי". על הרבע השני, בו עצרה בני השרון את רמת גן על 5 נקודות בלבד לעומת 34 נקודות משלה, אמר בלצ'ר: "שיחקנו הגנה חזקה, עזרנו אחד לשני ועצרנו אותם". על כך שבמשחק הבא (במידה ויקלע יותר מ-4 נקודות) יהפוך לקלעי המוביל בהיסטוריה של בני השרון, אמר השחקן: "רק גיליתי את זה הערב אבל זה מראה שהשקעתי הרבה עבודה בשנים האחרונות, וזה נחמד מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully