וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל רעננה ואחי נצרת נפרדו ב-1:1

דור בלך

31.1.2010 / 21:27

לוזון (54) כבש לאורחים, אבל סטיבן כהן (83) מנע הפסד ביתי מרעננה. גרגורי: "הצגנו יכולת שלא מביישת קבוצת פרמיירליג"

זה קרוב לוודאי המשחק הזניח ביותר בליגת העל מבחינת עניין לציבור הרחב, אך עבור שתי הקבוצות, הפועל רעננה ומכבי אחי נצרת, היה זה קרב קריטי מאין כמוהו במטרה להימלט מהקו האדום. הלחץ והרצון בעיקר לא להפסיד, הביאו לכך ששתי הקבוצות ניטרלו זו את זו ונאלצו להסתפק בנקודה אחרי 1:1 שמקדם את רעננה למקום ה-13 ומותיר את אחי נצרת מתחת לקו האדום, במקום ה-15. יניב לוזון הבקיע את שער היתרון של נצרת, אבל סטיבן כהן השווה שבע דקות לסיום וקבע חלוקת נקודות.

המשחק עצמו נפתח באיחור של מספר דקות, זאת בעקבות הפסקת חשמל באיזור איצטדיון לויטה שהשביתה את הזרקורים במגרש. לאחר טיפול קצר נפתרה הבעיה, כאשר הופעל הגנרטור שנמצא במקום. רמי דואני כנראה לא הבין שהמשחק התחיל, ובדקה השנייה ביצע עבירה גסה על כריסטיאנו דוס סנטוס, ראה אדום והפקיר את חבריו בעשרה שחקנים למשך 88 דקות. למרות זאת, דווקא נצרת הייתה מסוכנת יותר ותומר חמד רשם שתי החמצות גדולות במחצית הראשונה, כולל כדור לקורה.

רעננה, אחרי ארבעה משחקים ללא ניצחון והפסד בגמר גביע הטוטו לבית"ר ירושלים, לא הצליחה באותן דקות למצוא את הנוסחה כדי להכניע את ז'וסלאן מאייבי. בדקה ה-54 הגיעה העקיצה של נצרת, כשלוהאב כיאל בישל ליניב לוזון את שער היתרון. רעננה הגבירה את הלחץ עם חילופים התקפיים של אלי כהן, ובדקה ה-83 אחד המחליפים, מאור זוהר, בישל לסטיבן כהן המוכשר את השיוויון, שחק את הפועל עכו למקום האחרון.

מהלך המשחק

דקה 2: דואני ביצע עבירה מכוערת על דוס סנטוס, וראה כרטיס אדום ישיר שמשאיר את אחי נצרת בעשרה שחקנים כבר בשלב כל כך מוקדם של המשחק.

דקה 19: טוקורה השאיר את חמד מול שער ריק, אבל החלוץ הצליח איכשהו לבעוט לקורה.

דקה 35: סטיבן כהן בעט מחוץ לרחבה, אבל החטיא את המסגרת

דקה 38: חמד הגיע למצב טוב ברחבה, בעט כדור חלש שהכניע את סמדג'ה, אבל זלמיקאס הציל מהקו.

דקה 44: דיגמאלשווילי מסר מחצי מגרש לבניושיס בתוך הרחבה, והליטאי בעט הרחק ממסגרת שערו של מאייבי.

דקה 45: דוס סנטוס הגביה לבניושיס, שנגח מתיבת החמש ומאייבי הדף בקצות האצבעות לקרן.

דקה 52: עאמר הגביה לעבר לוזון, שנגח כדור שכמעט והכניע את סמדג'ה.

דקה 54: גול! כיאל העביר כדור רוחב שטוח ללוזון, שבנגיעה שלח כדור לפינה הרחוקה ופנימה. 0:1 לאחי נצרת.

דקה 83: גול! המחליף זוהר מצא את סטיבן כהן, שהקשית מקרוב מעל מאייבי ורץ לחגוג את השיוויון. 1:1.

דקה 88: עטיה פרץ בצד ימין והגביה לביטון, שמחמישה מטרים נגח לידיו של מאייבי.

הרכב הפועל רעננה: שאול סמדג'ה, עמרי עטיה, איתי טואף, אירמנטס זלמיקאס, רועי לוי, תמיר פור, דוד דיגמאלשווילי (מאור זוהר, 60), אבי כנפו, סטיבן כהן, כריסטיאנו דוס סנטוס (שניר שוקר, 70), ריקארדס בניושיס (דודו ביטון, 74).

הרכב מכבי אחי נצרת: ז'וסלן מאייבי, איסמעיל עמאר, מור דהאן, רמי דואני (הורחק, 2), מאג'ד יונס, שלומי חנוכה, מייקל טוקורה, לוהאב כיאל, יניב לוזון (טצ'ם נ'טויה, 71), גיא דיין, תומר חמד.

גרגורי: "פסיכולוגית כבר עשינו התקדמות"

מאמן מכבי אחי נצרת, ג'ון גרגורי, היה שבע רצון מהיכולת שגילו שחקניו, על אף ההרחקה המוקדמת של דואני. "זה לא פשוט לשחק בעשרה שחקנים מהדקה השנייה, אבל לא נתנו לזה להשפיע עלינו", אמר גרגורי בסיום. "נראינו מבריק ועצוב לי ששמטנו את היתרון. לפחות יצאנו מהמקום האחרון, כך שפסיכולוגית כבר עשינו התקדמות. לפני שבועיים עברנו תסריט דומה מול הפועל חיפה, כששיחקנו טוב למרות שהיינו בתשעה שחקנים. אני גאה בשחקנים שלי, שלא משנה מה זורקים עליהם הם עומדים בזה. הם מתגברים על כל הקשיים ומוכיחים קשיחות מנטלית, כך שכשנישאר בליגה זה יהיה מתוק".

המאמן האנגלי הוסיף: "הצגנו יכולת מבריקה ועם כל כך הרבה קסם וחן, שלא היה מבייש אף קבוצה בפרמיירליג. הנגיעה האחרונה בכדור של יניב לוזון הייתה קסומה. אני שמח שנאור פסר הצטרף, הוא שחקן טוב שראיתי כבר באולימפית. אני לא מבין איך מכבי פתח תקוה ויתרו עליו, אבל אנו נהנה מכך ותהיה לנו תחרות על ההרכב".

כובש השער, יניב לוזון, גילה מה אמר גרגורי באימונים במהלך השבוע: "באימונים גרגורי ביקש לא לגעת בשחקנים שלהם בדרך לשער כי עדיך להיות בפיגור מאשר עם עשרה שחקנים. חבל שלא הקשבנו לו, אבל אני שמח שהשגנו נקודה והצגנו יכולת טובה. יש בשבוע הבא משחק קשה מול הפועל רמת גן, אבל הוא אצלנו בבית ונקווה לנצח".

מאמן הפועל רעננה, אלי כהן, הסביר את הקושי של שחקניו לשחק כפייבוריטים: "זה אולי יישמע מצחיק, אבל דווקא בגלל האדום שלהם היה לנו יותר קשה. אנחנו לא במצב שאנחנו יכולים לבוא ולהרגש פייבוריטים. אנחנו צריכים לבוא כאנרדוג. הראש כבר במשחק מל מכבי תל אביב שנמצאת בפורמה מעולה, אבל אנו לא נוותר מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully