וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: הם משלנו

אמיר שהם, איגוד הראגבי הישראלי

30.1.2010 / 16:24

הם טובים, חזקים ויש להם שחקן שנולד בטבריה. אם חיפשתם נבחרת לאהוד ב"שש האומות", אירלנד היא מועמדת לא רעה

הנבחרת שניצחה את כל יריבותיה בדרך לגראנד-סלאם בשנה שעברה, עיצבה את מדיה בהשראת אלו של קבוצת מועדון ראגבי חיפה הישראלית (למרות שיש הטוענים כי ההפך הוא הנכון). נבחרת אירלנד, שבאופן הזוי עדין לא עברה את שלב רבע הגמר בגביע העולם, נמצאת ככל הנראה בתקופה הטובה ביותר בתולדותיה. שיאני ההופעות, הנקודות והטריים של הנבחרת הם כוכביה כיום. יש לה כמה מהחלוצים החזקים ביותר באירופה, ואת הקו האחורי הטוב בחצי הכדור הצפוני אם לא בעולם. חולשותיה היחידות של הנבחרת הן בעמדות החלוצים החופשיים ובעמדת המאסף (Fullback), שם שחקניה חסרי ניסיון. מי שצפוי לפתוח כחלוץ סוגר – מספר 8 – הוא ג'יימי הייסליפ, שנולד בטבריה לאב ששירת באותה תקופה ביוניפי"ל, וזו רק עוד סיבה עבור הקהל הישראלי לאהוד את הנבחרת הזאת. בואו נכיר את שחקני המפתח של האירים.

ג'ון הייס – האיש הלוחמני ששוקל 128 קילוגרם ומכונה "השור" מסיבות ברורות הוא שיאן ההופעות (97) של הנבחרת האירית, שיא שצפוי להישבר בקרוב בידי לא פחות משלושה מהשחקנים המוזכרים מטה. בטורניר הקרוב הוא יעזור להחזיק את הסקראם האירי מול חלוצים חזקים כמו אלו של ווילס. גם כשהשיא שלו יישבר, שמו לא ישכח.

פול אוקונל – האיש הגבוה (198 ס"מ) והג'ינג'י של נבחרת הרפובליקה אשר שימש כקפטן "אריות בריטניה ואירלנד" במסע המשחקים שלה באפריל האחרון, נחשב לאחד הבלמים הטובים והמושלמים בעולם – בסקראם, בהוצאות החוץ ובמשחק השוטף.

פיטר סטרינגר – במעבר חד משני הטיטאנים לעיל: מעבר למסירות המדויקות בהתקפה, למסירות חסרת הפשרות בהגנה (כולל תרגיל תפיסת הקרסול היחודי שלו), ולקור הרוח, סטרינגר שוה איזכור בהיותו ההוכחה הניצחת לכך שהראגבי הוא משחק המיועד לאנשים מכל הגדלים והצורות, גם אם קל יותר למצוא את החברים הגדולים. רק 71 ק"ג שוקל השחקן המזכיר באופן חשוד את "מיני-מי" מסדרת סרטי "אוסטין פאוורס" לאחר שנים רבות של אימוני משקולות, ובכל זאת הופיע כבר 91 פעמים במדי נבחרתו.

רונאן אוגארה – מספר 10 של הנבחרת האירית משחק כבר 10 שנים לצדו של סטרינגר בנבחרת, ובקבוצתם האירית מאנסטר מאז שעלו מהנוער. סגן הקפטן הוא הסקורר הגדול בכל הזמנים הן של קבוצתו (1896) והן של נבחרתו (929). בעל 93 הופעות בנבחרת ושימש אף הוא כקפטן "האריות".

בריאן אודריסקול – הקפטן האירי הוא לדעת רבים שחקן העשור החולף בעולם. בעל הופעה אחת בלבד בנבחרת פחות מהייס, ומניח הטריים המצטין של הנבחרת בכל הזמנים עם 38. בעל שיתוף פעולה מפורסם עם גורדון דארסי בקישור הירוק. נחשב לבעל שילוב מושלם של טכניקה, פיזיות, ראית משחק, מנטליות ויצירתיות, וניתן לומר שהוא המקביל בטורניר ללורן פטריק מליגת הנשים הישראלית (ומי שמכיר את החתום מעלה יודע שהאירי הוא זה שצריך להיות מוחמא מההשוואה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully