וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: האנגלים באים. אז מה?

אמיר שהם, איגוד הראגבי הישראלי

28.1.2010 / 13:14

לקראת שש האומות, אנגליה הפצועה שוב מתפללת לשלומו של ג'וני ווילקינסון ומצטערת שווין רוני הגיע דווקא לכדורגל

לטורניר שש האומות שיתחיל בשבוע הבא תגיע המדינה שהמציאה את הראגבי עם סגל הסובל מכמות מגוחכת של פציעות: רק מאז ההכרזה על הסגל לטורניר הוחלפו כבר חמישה שחקנים מסיבה זו, כשהמשמעותיים שבהם הם אנדרו שרידן וג'וליאן וויט, שהיו אמורים להיות שני שחקני הציר הפותחים בהיעדרו של פיל ויקרי הפצוע גם כן. במקום הפצועים זומנו חמישה שחקנים חדשים, כשלכולם הופעה אחת בנבחרת. ביחד.

השחקן שבאורח פלא בריא נכון לרגע כתיבת שורות אלה הוא הסופרסטאר הפצוע כרונית ג'וני ווילקינסון. את התואר האחרון בו זכתה, גביע העולם 2003, הביא הרכז לאנגליה במו רגלו באופן הוליוודי, ולאחר שבגביע העולם האחרון הובסה אנגליה 36:0 על ידי דרום אפריקה בשלב הבתים כאשר היה פצוע, סחב אותה בשובו עד הגמר דרך אוסטרליה וצרפת החזקות. לפני טורנירים חשובים הממלכה כולה עוסקת בשלומו של ווילקינסון, קצת כמו יוסי בניון אצלנו (פרט לעובדה שהנבחרת של ווילקינסון אכן נראית טוב יותר כשהוא על המגרש). חוץ מווילקינסון, הקו האחורי האנגלי אפור וחסר ניסיון, ויש ודאי בממלכה כאלו המדמינים מה היה קורה אילו ווין רוני, שהיה יכול להיות שחקן קו אחורי נפלא, היה מגיע לראגבי במקום לכדורגל (וכמובן לא נפצע כמו שאר שחקני הנבחרת).

שימו לב

ג'וני ווילקינסון (שוב) – בנוסף לכתוב מעלה, ווילקינסון הוא גם הסקורר המוביל של אנגליה בכל הזמנים עם 1,041 (!) נקודות ב-73 ההופעות שלמרות הפציעות הספיק לצבור בנבחרת עד גיל 30. בנוסף, הוא גם שחקן הגנה מחויב שאינו נרתע מלתקל שחקנים ששוקלים עשרות קילוגרמים יותר ממנו (מה שוודאי לא מקטין את הסיכוי שייפצע).

סטיב בורתוויק – הבלם (Lock) אשר נבחר רק החודש באופן רשמי לקפטן הנבחרת לקראת הטורניר הוא איש גדול (112 ק"ג), גבוה (196 ס"מ) ואתלטי אשר משמש כנשק חשוב בהוצאות החוץ. הפעם הוא גם יצטרך לעזור בסקראמים לשחקני הציר, אשר רק אחד מהם זקוק לאצבעות כף יד שלמה על מנת לספור את הופעותיו בנבחרת.

סימון שו – שותפו של בורתוויק לשורה השניה של הסקראם הוא שחקן גדול אף יותר; כמעט גדול מכדי לשחק ראגבי – 203 ס"מ ו-122 ק"ג. למרות זאת, הוא משחק בנבחרת כבר 14 שנה. כנראה שיש משהו באיש המכונה "הענק העדין", שזוכה לאהדה רבה במדינתו.

מת'יו טייט – התקוה הגדולה לעתיד נבחרת אנגליה. יהיה בן 24 ביום בו תשחק נבחרתו את משחקה הראשון בטורניר מול ווילס, והספיק לצבור כבר 32 הופעות בינלאומיות. זכורה במיוחד הפריצה שלו במשחק גמר גביע העולם 2007 מול דרום אפריקה, שהובילה לטריי אשר נפסל בסופו של דבר באופן מעורר מחלוקת. צפוי להיות הנהנה העיקרי מהיצירתיות של ווילקינסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully