וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תרגיע", גרסת מצרים ואלג'יריה

27.1.2010 / 10:40

המפגש בחצי גמר אליפות אפריקה (ה', 21:30, יורוספורט) מלחיץ מנהיגים משתי המדינות, שקוראים להימנע מאלימות

חודשיים לאחר הקרבות הסוערים בין נבחרות הכדורגל של אלג'יריה ומצרים ויממה לפני חצי גמר אליפות אפריקה בין שתי הנבחרות (חמישי, 21:30, יורוספורט), בשני הצדדים מנסים לצנן את הרוחות. שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט ועמיתו האלג'יראי מוראד מדלסי שוחחו אמש (שלישי) וקבעו כי יש "להתנהל בחוכמה" לקראת המשחק הטעון "ולהמשיך לשתף פעולה".

כזכור, לפני כחודשיים הנחילה נבחרת הכדורגל אלג'יריה הפסד צורב 0:1 לנבחרת המצרית במשחק ההעפלה לגביע העולם בדרום אפריקה. בתום הניצחון פרצו עימותים קשים בין אוהדי שתי הנבחרות, עשרות נפצעו, והיחסים הדיפלומטים בין שתי המדינות הידרדרו לשפל חסר תקדים, שכלל אף סילוק הדדי של השגרירים.

לקראת המפגש מחר, הרוחות ברחוב המצרי והאלג'יראי סוערות מאד. מאמן נבחרת מצרים, חסן שחאטה, ניסה להרגיע את רגשות הנקמה של אוהדי הפרעונים: "המשחק נגד אלג'יריה הוא פגישה בין אחים. אני מקווה שתהיה במשחק אווירה ספורטיבית וששתי הנבחרות יציגו משחק ראוי".

גם שר ההסברה המצרי, אנס אל-פקי, שמע ודאי את הקולות ברחוב הקוראים לנקמה ואת דבריו של כוכב הנבחרת המצרית מוחמד זידאן שאמר שהמשחק הוא "מלחמה לכל דבר ועניין". לפיכך הוא נאלץ לקרוא לכלי התקשורת במצרים ובאלג'יריה להנמיך את הלהבות. "סקרו את המשחק בצורה אובייקטיבית והגונה", ביקש.

העיתון המצרי "אל-מסריון" הגדיל לעשות כשציטט הבוקר אינטלקטואלים ואנשי דת מצרים הקוראים לשתי הנבחרות לנצל את המשחק ביניהן מחר לצורך התפייסות. "המשחק מחר הוא הזדמנות היסטורית להתפייס", אמרו לעיתון. "היכנסו למגרש שלובי-ידיים ונצלו את המשחק כדי לטהר את האווירה בין העמים. המשחק הוא הזדמנות פז להוכיח כמה יחסי האחווה בין העמים הם חזקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully