וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: צרפת מוכנה להסתער

אמיר שהם, איגוד הראגבי הישראלי

25.1.2010 / 23:44

ערב שש האומות, ל"לה בלו" אין שחקנים מהשורה הראשונה בעולם, אבל הזריזות המשולבת בבהמיות הופכת אותם לגורם

בעוד פחות משבועיים יפתח טורניר "שש האומות" השנתי: אליפות אירופה הלא רשמית בראגבי, בין שש הנבחרות שבאופן מובהק נמצאות ברמה שונה לגמרי משאר הנבחרות ביבשת (בעיקר ארבע מהן). אלופת 2007, אשר תמיד רואה עצמה כמועמדת לזכיה, היא צרפת. הראגבי פופולרי בצרפת כיום לא פחות מהכדורגל, עליו "השתלטו" המהגרים בעשור האחרון, בניגוד לראגבי אשר נותר "לבן". אירוע הספורט שלכבודו הגיעו הכי הרבה צרפתים לאיצטדיון אחד היה המשחק בין סטאד דה פראנס לטולוז ב-2007, שמשך קרוב ל-80 אלף צופים. יש אומרים כי לצרפת אין היום סופרסטאר אמיתי, מנהיג שיסחף את הקבוצה לזכיה בטורניר, אך לכחולים יש שחקנים מכל הסוגים: הרי אדם ואומני משחק זריזים, ואסור לזלזל בהם.

שובו של איש המערות

תיירי דוזטואה – "המשחית האפל", אשר קיבל את תפקיד הקפטן לפני שלושה חודשים בלבד, הוא חלוץ כנף (Flanker), דווקא שחום עור (בן למהגרת מחוף השנהב) ובעל תואר בהנדסה כימית. דוזטואה קנה את עולמו ברבע גמר גביע העולם האחרון, כאשר בנוסף לטריי החשוב שהניח מול פייבוריטית הטורניר ניו זילנד, היה אחראי גם לתצוגת הגנה גדולה עם 36 (!) תיקולים מוצלחים, יותר מכל האול-בלאקס יחדיו.

סבסטיאן שאבאל – במשקל 115 קילוגרם, החלוץ האתלטי אשר עקב מראהו וסגנון משחקו זכה לכינוי "איש המערות", הוא אחד השחקנים החזקים ביותר בטורניר. הוא אינו מפחד מדבר (גם לא מההאקה הניו-זילנדית) ומתקל באופן וירטואוזי. לרוע המזל, שאבאל נחשב לשחקן התקפה לא יעיל אשר מרבה להפיל את הכדור ומתקשה למסור, ועל כן מתנדנד בין ההרכב לספסל של "לה בלו" לאורך השנים. בכל מקרה, המשחק לעולם אינו משעמם כששאבאל על המגרש. לפעמים גם מבחינה מקצועית זה בדיוק מה שצריך.

אי אפשר בלי וינסנט

מאתיו באסטארו – בן דודו של הכדורגלן וויליאם גאלאס, אשר זהה לו בגובה (183 ס"מ) ובפנים אך שוקל לא פחות מ-50% יותר ממנו – 110 קילוגרם בסך הכל. בנוי כמו Prop, אך רץ במהירות ומשחק דוקא כקשר חיצוני (Outside Center), עמדה המשוייכת באופן מסורתי לשחקנים ששוקלים עשרות קילוגרמים פחות. הגודל, מבנה הראש (כולל הראסטות) וסגנון המשחק של באסטארו יוצרים תחושה של פרה המשתוללת על המגרש. כמו בן דודו, באסטארו הוא טראבלמייקר לא קטן: ביוני האחרון הוא בדה סיפור על תקיפה, לדבריו מאוחר יותר על מנת להסתיר את העובדה שהשתכר, נפל משולחן שעליו רקד במלון בו שהתה נבחרתו ונחתך בפניו. אם לא יסולק הביתה בגלל בעית משמעת דומה, אפילו הבריטים המגודלים יתקשו לעצור את הפרה המשוגעת הזאת.

וינסנט קלרק – הסקורר המרכזי של הצרפתים, אשר הניח לא פחות מ-22 טריים ב-39 הופעותיו בנבחרת. למרות שהוא שוקל "רק" 90 קילוגרם – משקל בינוני לשחקן בתפקידו בטורניר הקרוב, אין שחקן כנף שלא מפחד ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully