וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני ורונאלדו שוב ביחד

25.1.2010 / 15:49

צמד החלוצים חוזרים לשתף פעולה, הפעם בנבחרת המחזור האירופאית, שחוגגת את הניצחון של אינטר בעוד סוף שבוע סוער

בשל מחזור הגביע באנגליה ובצרפת, נבחרת המחזור של וואלה! ספורט כוללת השבוע רק מצטייני סוף השבוע מהבונדסליגה, הלה ליגה והסרייה A, אבל עם שמות כמו אלו שהשתחלו להרכב, לא תרגישו בהבדל. ה-11 כוללים שלושה ברזילאים נהדרים, ספרדי-ברזילאי וחלוץ פורטוגלי שחוזר להרכב לאחר תקופה ממושכת. וכמובן שלא הזנחנו גם את ווין רוני, שהפציץ רביעייה במשחק ההשלמה של היונייטד נגד האל. הכוכב האורח מגיע אלינו השבוע ממוליכת הליגה ההולנדית.

שוער

ז'וליו סזאר – אינטר

איטליה עצרה נשימה לקראת הדרבי דלה מדונינה. לראשונה זה למעלה מעשור, אינטר ומילאן נפגשו לקרב ראש בראש על הסקודטו, משחק עונה אמיתי. הסרייה A המנומנמת התעוררה בשבועות האחרונים לחיים בזכות היכולת הסוחפת של הרוסונרי, אלא שדווקא בדרבי הריצה הנפלאה נעצרה. אינטר, שהגיעה שקטה יותר לפני המשחק, ניצחה בצדק והתרחקה למרחק ביטחון של תשע נקודות. השוער הברזילאי גילה יכולת שיא, במיוחד במחצית השנייה בה עצר פנדל, אבל ההבדל האמיתי היה על הקווים. ז'וזה מוריניו, שסופר את הדקות עד לחזרה לפרמיירליג, עשה זאת שוב בעזרת עליונות טקטית, ותאמינו או לא, שקט תעשייתי נדיר שעזר לשחקניו להיות קרי רוח גם בחיסרון מספרי. ללאונרדו יש הרבה מה ללמוד.

הגנה

מגן ימני: דני אלבס – ברצלונה

אחת הסיבות לכך שברצלונה נראית לעתים פחות דורסנית העונה לעומת אשתקד נעוצה בכושרו של המגן הימני. משחק ההתקפה של הבלאוגרנה בנוי גם על העליות של אלבס קדימה, השטחים שהוא פותח לחברים וההגבהות המדויקות. לאלבס של העונה היו יותר מדי משחקים בינוניים בהם הוא לא היה מעורב, אבל ה-0:3 בויאדוליד בשבת בהחלט לא היה אחד מהם. המגן היה בלתי ניתן לעצירה באגף, בישל שער אחד, הוסיף בעצמו עוד אחד (אולי קצת במקרה) והטריד ללא הפסקה את המארחים האומללים, שלא הזילו דמעה על כך שהמשחק הסתיים עם שלושה שערי חובה בלבד.

בלם: סימון קיאר – פאלרמו

מאז החליף דליו רוסי את וולטר זנגה על הקווים באצטדיון רנצו בארברה, הרוסאנרי השיגו חמישה ניצחונות משמונה משחקים והעפילו למקום החמישי, עם עמדת זינוק טובה לעבר הכרטיס למוקדמות הצ'מפיונס. פארלמו חגגה השבוע עם 0:3 מבריק על פיורנטינה, והציגה שוב לראווה את הבלם הצעיר הכי חם בחלון ההעברות. הדני בן ה-20, שמבוקש על ידי גדולות היבשת, שיתק את אלברטו ג'ילארדינו ואדריאן מוטו בהופעה הגנתית בוגרת ושקטה שסחטה מחמאות מעיתונאי ארץ המגף. גם הנשיא מאוריציו זמפאריני כבר מבין שעכשיו, הכל עניין של מחיר.

בלם: ג'ורג' נידרמאייר – שטוטגארט

כשהיא במומנטום חיובי, התייצבה ביום שישי שטוטגארט לדרבי תחתית חם במגרשה של פרייבורג ויצאה ממנו כשידה על העליונה (0:1). אחרי פתיחת עונה קטסטרופלית שהביאה לפיטוריו של מרקוס באבל, השוואבים יכולים לחייך ולהסתכל לעבר המאבק על הכרטיס לאירופה. צ'יפריאן מאריקה הרומני כבש את שער הניצחון, אבל האיש של המשחק היה הבלם בן ה-24. נידרמאייר, המושאל מבאיירן מינכן, בהופעה שביעית בהרכב, רשם משחק נקי מטעויות, זכה בכל תיקול ולא ביצע אפילו עבירה אחת במשך כל 90 הדקות.

מגן שמאלי: ג'ון ארנה ריסה – רומא

המגן הנורבגי נחשב בעונה שעברה לאחד משחקני הרכש המגוחכים שהגיעו לסרייה A. היכולת לא הזכירה בכלום את המגן הקשוח של ליברפול, וריסה התקשה להסתגל לכדורגל האיטלקי. אלא שדווקא תחת קלאודיו ראניירי, ריסה פורח העונה, ובשבת הנורבגי היה האיש של המשחק בניצחון הג'אלורוסי על יובנטוס. ריסה, שלא הפסיק לעלות להתקפה, סחט כרטיס אדום מבופון וכמובן כבש את שער הניצחון בתוספת הזמן. ראניירי, הלוזר הגדול של הכדורגל האיטלקי, צחק אחרון מול האקסית. ועכשיו נשאלת השאלה המתבקשת: מתי לעזאזל יפוטר צ'ירו פרארה?

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

קישור

מרכוס סנה – ויאריאל

הלה ליגה סגרה בסוף השבוע סיבוב, והצוללת הצהובה התמקמה לה במקום התשיעי – הרחק מהציפיות של הקיץ, אבל טוב בהרבה לאור הפתיחה השערורייתית של העונה. הסיבוב במדריגאל נגמר בטעם טוב עם 2:4 לרשת של סראגוסה האומללה, כאשר על התזמורת מנצח המאסטרו סנה. קשר נבחרת ספרד הוביל את כל מהלכי ההתקפה, חילץ כדורים, בישל שער נהדר והוביל את המארחים ל-0:3 מהיר תוך 25 דקות. כשנאלץ לצאת בגלל פציעה קלה רבע שעה לסיום, ספגה ויאריאל פעמיים והמשחק נכנס לדקות ספורות של דרמה. ובכל זאת, ארנסטו ואלוורדה יכול להיות מסופק לקראת הסיבוב השני. הקבוצה שלו לא איחרה את הרכבת לאחד הכרטיסים לאירופה.

טוני קרוס – באייר לברקוזן

הילד בן ה-20, עוד שחקן שמושאל מבאיירן מינכן, הופיע במדור הזה לא פעם ולא פעמיים בשבועות האחרונים הודות לכושרו הפנומנלי. היכולת סידרה לקרוס, כצפוי, זימון לנבחרת של יוגי לאו, אבל קרוס של השבועות האחרונים לא יודע שובע. לברקוזן שיחקה בראשון אחרי יריבותיה לצמרת, אבל לא התרגשה וחזרה מהופנהיים עם 0:3 ענק בדרך חזרה לפסגה. לקרוס היה עוד ערב סטנדרטי עם שער ושני בישולים שרק חיזקו את מה שכולם יודעים – יש יורש לפרנק ריברי באליאנץ ארנה.

ג'וקה – לה קורוניה

בקיץ 2007, כשהוא בן 28, עזב ג'וקה לראשונה את ברזיל והצטרף לפרטיזן בלגרד. שנתיים מצוינות בסרביה סידרו לו חוזה לשנתיים בדפור, ועכשיו כל הצדדים מרוצים. בחמש העונות האחרונות לא סיימה דפור מעל המקום השביעי, אבל העונה החבורה של מיגל לוטינה מוצאת עצמה חזק במאבק על הכרטיס לליגת האלופות. ג'וקה, שהשתלב נהדר בחוליית הקישור, כבש והצטיין ב-1:3 על בילבאו בריאזור. על הניצחון הגדול העיבה רק העובדה כי המגן השמאלי פליפה שבר את רגלו, גמר את העונה ונמצא בספק למונדיאל. בלעדיו, ג'וקה והחברים מחכים בסוף השבוע לריאל מדריד, שלא ניצחה בריאזור מ-1991.

התקפה

כריסטיאנו רונאלדו – ריאל מדריד

שנה טובה לרונאלדו. אחרי ששבת חודש מכיבושים, פתח הפורטוגלי את 2010 עם צמד שניצח לבלאנקוס 0:2 את מלאגה. אחרי ההפסד בבילבאו והניצחון של בארסה בשבת, מנואל פלגריני חיפש שלוש נקודות בכל מחיר ורונאלדו היה האיש שלו. זו לא הייתה תצוגה מרהיבה של הפורטוגלי, אבל הוא עשה את מה שמצופה ממנו וניצח את המשחק. אלא שרונאלדו, כמו רונאלדו, חייב לקלקל. הלחץ משפיע עליו והמרפק ששלח לפניו של דאנה הוביל להרחקה שנייה העונה. הפורטוגלי עלה על שולחן הניתוחים של פרשני הכדורגל בספרד בעוד המאמן שלו נמצא ששוב בבעיה – מי ישבור את קללת הריאזור?

גוראן פאנדב – אינטר

אין ראוי מהחלוץ המקדוני לצאת כמנצח הגדול של הדרבי. סכסוך על הארכת חוזה הפך אותו בקיץ לפרסונה נון גראטה בלאציו. הנשיא קלאודיו לוטיטו הורה לייבשו ביציע ובעוד לאציו הידרדרה לתהום, המקדוני נלחם והשיג שחרור ללא תמורה מחוזהו בבית המשפט. למרות שלא שיחק מתחילת העונה, פאנדב נכנס בסערה לעניינים בנראזורי. רעב להוכיח עצמו מחדש ולראשונה בקבוצת צמרת אמיתית, המקדוני פורח, ובדרבי פאנדב כבר היה הטוב בשדה, עם בישול לדייגו מיליטו, שער נהדר בבעיטה חופשית ועבודה בלתי פוסקת. ההתנהלות השערורייתית של לאציו בנושא השאירה את המועדון בלי הכוכב שלו ובלי כסף תמורת העברתו בדרך למאבקי הישרדות. פאנדב מצדו צוחק כל הדרך לסקודטו.

ווין רוני – מנצ'סטר יונייטד

סוף ינואר הוא זמן מספיק טוב כדי לקבוע נחרצות – זו העונה של רוני. גם אם היונייטד לא תזכה באליפות או בליגת האלופות, המלך החדש של אולד טראפורד, שחגג השבוע רביעייה לרשת האל, הוא הנהנה הגדול מהעזיבה של רונאלדו. רוני, שאשתקד תופקד כשחקן קו בצד שמאל, הפך העונה לשחקן חופשי ועושה ככל העולה על רוחו במגרש. פרגוסון מאוהב, הכדורים לא מפסיקים להיכנס ופתאום אף אחד באנגליה כבר לא מדבר על הילד האקסצנטרי והאימפולסיבי שלא שולט בעצביו. פחות מחצי שנה לפני המונדיאל רוני, חביבו של קאפלו, הוא קונצנזוס. לאיטלקי נותר רק לבחור מי יפתח לצדו בחוד.

כוכב אורח

אולה טויבונן – פ.ס.וו איינדהובן

עם פתיחת הסיבוב השני בהולנד, נמשך המרוץ הדו ראשי בין טוונטה לאלופת פ.ס.וו, כאשר שתיהן עדיין ללא הפסד העונה. בסוף השבוע פתחה האלופה פער של שתי נקודות בפסגה לאחר ניצחון ביתי 0:3 על ניימיכן. כוכב הניצחון היה הקשר ההתקפי השבדי הנפלא (23) שכבש פעמיים והעלה את מאזנו ל-10 כיבושים העונה. טויבונן, מלך השערים של פ.ס.וו ואחד הכישרונות המבטיחים של הכדורגל השבדי, כבש את הראשון בנגיחה והשלים צמד עם מבצע אישי טיפוסי ומבריק. אומרים שהוא גם אהוב הבנות, אבל זה כבר עניין לכתבה אחרת.

שווים אזכור:

סזאר סאנצ'ז (ולנסיה) – הנקודה חתומה על שמו

סמי היפיה (לברקוזן) – בליברפול מתגעגעים

פיליפ להאם (באיירן מינכן) – שיתוף פעולה נהדר עם רובן

כריסטיאנו מאג'ו (נאפולי) – שער א-לה ואן באסטן

חבייר זאנטי (אינטר) – משחק מדהים

אבל הרננדז (פאלרמו) – עוד ילד פלא

ליאו מסי (ברצלונה) – שחרר קצת לאחרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully