וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה - הפועל ת"א: לוי הזהיר מבן דיין וורמוט

המאמן שם דגש על צמד האדומים באסיפה המסכמת לקראת משחק העונה. גוטמן, לעומתו, חושש מקטן. (20:00, ערוץ 1)

במכבי חיפה ממשיכים להגביר את המאמצים לצירוף שחקן זר בחלק הקדמי, אבל מה שיעסיק בעיקר את ראשי המועדון הוא המשחק מול הפועל תל אביב (שני, 20:00, שידור ישיר בערוץ 1) במסגרת המחזור ה-19 של ליגת העל.

מאמן מכבי חיפה אלישע לוי ערך אסיפה מסכמת בבוקר המשחק, זאת במהלך שהותה של הקבוצה במלון בחיפה שם היא מתכנסת. לוי הקרין קלטת של הפועל תל אביב, והזהיר בעיקר משני שחקנים. "צריך להישמר בעיקר מדדי בן דיין וגילי ורמוט", אמר המאמן. "הם מסוכנים וצריך לקחת אותם חזק. אנחנו צריכים להיזהר ממצבים נייחים. יש פער נקודות בינינו וביניהם והם יבואו ללחוץ. יש עליהם יותר לחץ מאשר עלינו".

לוי, שגם תרגל מצבים נייחים באימון, מעדיף לפתוח עם חמישה קשרים כולל מוחמד גדיר וזה גם מה שהוא תרגל באימון המסכם בראשון. במצב הזה, החלוץ שלומי ארבייטמן שוב יפתח על הספסל בתקווה שימשיך לעלות ממנו ולעזור לקבוצה לנצח.

ולדימיר דבאלשיווילי יעלה בחוד כשליאור רפאלוב וגדיר יתמכו מאחור. בירם כיאל וג'ון קולמה ישחקו מעט מאחור, כשבהגנה צפוי שינוי אחד במסגרתו עלי עוסמאן ייכלל בהרכב במקום אייל משומר המורחק. ז'ורז'ה טשיירה יפתח כבלם ושי מימון ימשיך לחכות על הספסל. יעקב שחר, שהגיע לאימון, אמר לשחקנים: "אני לא צריך להסביר לכם את חשיבות המשחק והנקודות. אנחנו צריכים לבוא, לתת הכול על המגרש ולקרוא אותם. אני הרבה זמן במועדון וגיליתי בשנתיים האחרונות שיש אווירה טובה בקבוצה. רק ככה אפשר לנצח".

שחקן בקבוצה אמר לאחר האימון: "יש כאן אווירה מחשמלת, כולם דרוכים. זה המשחק הכי גדול שלנו העונה ואנחנו מאוד רוצים לנצח". שחקן אחר הוסיף: "אסור שהשיטה של אבי לוזון לקיזוז הנקודות תכריע את האליפות. אנחנו צריכים לנצח כדי לא לתת לזה לקרות".

כפי שפורסם אתמול, הסקאוט אלון חרזי המליץ לצוות המקצועי לבחון אפשרות להחתים את קשר נבחרת דרום קוריאה, יאון קי הון, בו צפה במשחק הידידות מול נבחרת פינלנד. בצוות המקצועי לא פוסלים את ההצעה וייתכן שהשחקן יצטרף במקרה שהחלוץ ההונגרי לאסלו לנצ'ה לא יגיע. גורם בקבצה אמר: "קי הון הוצע לנו והוא אחד המועמדים הבכירים, אבל זה תלוי בעסקת לנצ'ה".
כזכור, פרטי העסקה מול סוכנו הקרואטי של לנצ'ה סוכמו מול יעקב שחר בפגישה שנערכה באמצע השבוע בארץ.

כבר לאחר המשחק צפוי אלישע לוי להחליט סופית בנוגע לעסקת לנצ'ה. ההתלבטות של המאמן נובעת מהעבודה שהחלוצים דבאלישווילי וארבייטמן (28 שערים יחד) נמצאים בכושר מעולה וייתכן שהקבוצה זקוקה דווקא לחיזוק בחוליית הקישור, גם לאור העובדה שאייל גולסה פצוע.

בתוך כך, מנכ"ל מכבי חיפה איתמר צ'יזיק נפגש בבוקר המשחק עם יו"ר הפועל נצרת עילית רוני ליקוורניק בנוגע לחלוץ הצעיר מוחמד כליבאת, שעשוי לעבור למכבי חיפה.

במועדון גינו אתמול את הקומץ שהשמיע קריאות גנאי נגד הפועל תל אביב באימון, אך מעודדים מרמת ההתעניינות במשחק. כזכור, כבר בשבוע שעבר הודיע המועדון כי האצטדיון יהיה מלא עד אפס מקום לאחר שכל הכרטיסים אזלו.

הרכב משוער: ניר דוידוביץ'; עלי עוסמאן, דקל קינן, ז'ורז'ה טשיירה, פיטר מסיללה; בירם כיאל, ג'ון קולמה, ליאור רפאלוב, מוחמד גדיר, יניב קטן; ולדימיר דבאלישווילי.

הפעם, גוטמן שם דגש מיוחד על יניב קטן

הפועל תל אביב סיימה ביום ראשון בערב את הכנותיה לקראת משחק העונה. מעבר לעובדה שהמשחק אולי יספק פיתרון לוויכוח מי הקבוצה הטובה בארץ, האדומים חייבים ניצחון, ולא, תואר האליפות יתרחק ממשית, שוב, מבלומפילד. ב-22 השנים האחרונות ניצחו האדומים רק פעמיים בקרית אליעזר, והפועל, שניצחה את כל משחקי החוץ שלה העונה פרט לשניים, מקווה לשפר את המאזן המביך, למרות שחיפה טרם הפסידה במבצרה. כדי לדרבן את שחקניו, תלה המאמן אלי גוטמן בחדר ההלבשה של האדומים גזיר מהמקומון החיפאי 'כלבו' שכותרתו הייתה "הפועל עושה במכנסיים בקרית אליעזר".

לאחר שהחזיק את העיתון בידיו והראה לשחקנים, החל גוטמן את אסיפת הקבוצה. המאמן הראה וידאו מהמשחק הקודם (2:1), ביקש משחקניו לחזור לעמדות המוצא במגרש ודרש בעיקר משמעת טקטית שאפיינה אותם לאורך העונה. מעבר לכך, נראה שגוטמן למד לקח מאשתקד, אז איפשר חופש פעולה רב מדי ליניב קטן ושילם על כך ביוקר. הפעם שם המאמן דגש מיוחד על הקפטן הירוק, ודרש משחקניו: "ברגע שהוא מקבל את הכדור מאחורי הקשרים האחוריים, אני רוצה שאחד הבלמים יצא וייצמד אליו".

למרות שביום שבת תורגל מיגל הויוס בהרכב הראשון, הרי שכצפוי, המגן הבוליביאני לא יעלה בהרכב. הויוס ודניאל דה רידר, שעברו היום בבקרת התקציבים, אמורים להתחיל את המשחק על הספסל ואולי ישולבו במהלכו. המשמעות היא שהפועל תפתח בהרכבה הרגיל עם דני בונדר בעמדת המגן הימני וללא וינסנט אניימה, כמובן, שנמצא באליפות אפריקה עם נבחרת ניגריה.

לאחר המשחק תשוב הקבוצה ותתעסק בניסיונות נוספים להתחזק. אם האדומים ינצחו, הם ינסו לסיים את המשא ומתן עם סאדאת בוקארי. כרגע קיימת סחבת במגעים עם החלוץ הגנאי ונראה שהדרך לחתימה ארוכה מאוד. במידה שבוקארי או חלוץ זר אחר יוחתמו, מי שישלם את המחיר הוא הקשר הגיאורגי זוראב מנטשאשוילי, לו סעיף שחרור ללא תמורה עד סוף חודש ינואר. אם הפועל לא תנצח, הסבירות שהיא תחתים חלוץ זר תקטן בצורה משמעותית, לאחר שהתברר כי דה רידר לא מוכן לוותר על אזרחתו ההולנדית וייחשב כזר.

הפועל חכרה מטוס לקאזאן, למשחקה בשלב 1/32 בליגה האירופית, והיא מציעה דיל לאוהדים המעוניינים להצטרף אליה. האדומים יצאו ב-15 לפברואר וישובו ארבעה ימים לאחר מכן, כאשר עלות הטיסה נאמדת ב-650 דולר בעוד דיל הכולל טיסה ומלון יסתכמו ב-890 דולר.

הרכב משוער: ניל אברבנל, דני בונדר, וואליד באדיר, דגלאס דה סילבה, דדי בן דיין, ביברס נאתכו, אביחי ידין, גילי ורמוט, ערן זהבי, איתי שכטר, מהראן לאלה.

עדכון ראשון 12:33 24/1
עדכון אחרון 14:08 25/1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully