וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תצפו ממנו להזיע

20.1.2010 / 21:20

הוא כובש שערים ותומך בהתקפה, אבל עצלן וחסר מוסר עבודה. האם סבסטיאן ואסקז יזכה לחיבת האוהדים דווקא בירושלים?

כאשר הוצג סבסטיאן ואסקז בפברואר 2007 כשחקנה החדש של אסטודיאנטס, ובחר את החולצה מספר 10, צחוק רועם נשמע בקרב אוהדי הכדורגל באורוגוואי. "הם לא יודעים שהוא רחוק שנות אור מהתפקיד הזה", תהו באורוגוואי והתקשו להבין כיצד חולצה מיתית השמורה בדרך כלל לכוכבים ופנטזיסטים בדרום אמריקה, הוענקה אצל אלופת ארגנטינה דווקא לואסקז.

האירוע הזה מסביר את סיפורו של סבסטיאן רודריגו ואסקז מאידנה לאורך כל הקריירה. הקשר שגדל ברנטיסאס הקטנה, ממנה קפץ לשנתיים במדי ליברפול דה מונטבידאו והשתדרג בהמשך לקבוצת הפאר נסיונאל, התקשה לכבוש את לב האוהדים בכל מקום בו שיחק.

בשנותיו היפות, אז היווה חלק חשוב משתי האליפויות של נסיונאל ואף זומן להופעה אחת ויחידה במדי הנבחרת, הוא נחשב לאחד הקשרים המבקיעים הטובים בליגה, אך גם הסטטיסטיקה המרשימה - 11 שערים בשנתיים במדי ליברפול, 13 בשנתיים בנסיונאל - לא סייעה לו ללכת בדרכם של הכדורגלנים האורוגוואים הבולטים ולמצוא מקום באירופה.

לא אוהב לעבוד קשה

באורוגוואי מעניקים חשיבות רבה להשקעה של שחקן על המגרש. שערים ובישולים זה טוב ויפה, אך רצון ותשוקה עושים לפעמים את ההבדל בתדמית שיוצרים לעצמם הכדורגלנים במדינה. ואסקז מעולם לא נכנס לנישת המשקיען. "נדמה כי במקום לב יש לו קוביית קרח", טענו אוהדי נסיונאל כשלבש את מדי הקבוצה וביקרו את חוסר המוכנות של ואסקז לעבוד קשה. "אי אפשר לעמוד במשך 90 דקות, צריך גם לרוץ קצת".

למרות היחס הקריר אליו מצד האוהדים, הגורם שהביא לעזיבתו את נסיונאל היה סכסוך עם המאמן מרטין לסארטה. ואסקז התעמת עם מאמנו, שידוע בהתנצחויות חוזרות ונשנות שלו עם שחקניו, ונענש כאשר הושאר מחוץ לסגל משחק גביע הליברטדורס מול אינטרנסיונאל הברזילאית. "זו הייתה טעות שלי, כי בכל מקרה דברים כאלה לא צריכים לקרות", אמר ואסקז לאחר האירוע. "ביקשתי סליחה והמאמן קיבל את התנצלותי".

לסארטה אכן סלח, אך מאז חל פיחות במעמד השחקן והוא שקל מעבר (שלא יצא בסופו של דבר אל הפועל) לאליאנזה לימה מפרו. "הוא שחקן טוב מאוד שמסוגל לשחק במספר עמדות בקישור", פירגן העיתונאי לואיס אינסורלדה מ'אל אובסרבדור' לואסקז בפני התקשורת הפרואנית. "יש לו הרבה כישרון ובעיטות מצוינות מטווחים בינוניים. הוא שיחק כאחד משני קשרים אחוריים, נוסה בצד ימין וגם כקשר מרכזי".

אוהב לצאת קדימה

כאמור, ב-2007 החליט ואסקז לצאת לראשונה את גבולות אורוגוואי והצטרף בהשאלה לאסטודיאנטס. הקשר רשם 11 הופעות במדי הפינצ'רטאס, אך לא ממש שיכנע והאלופה לא ניצלה את אופציית הרכישה בה החזיקה. מי שעטה על המציאה הייתה צ'רנומורץ אודסה האוקראינית, שצירפה את השחקן ובנתה עליו שיוביל את החלק הקדמי. התקשורת האוקראינית לא ידעה באיזו עמדה בדיוק משחק האורוגוואי שהוצב תחילה ממש כחלוץ שני, ולכן פנתה אליו כדי לדעת. "באופן אישי אני מעדיף לשחק כשחקן חופשי או בצד ימין", הסביר ואסקז. "אני אוהב לתמוך בהתקפה, אבל בכל מקרה אשחק בכל עמדה בה יציבו אותי".

כפי שקורה ללא מעט דרום אמריקאים המגיעים לרוסיה ואוקראינה, ואסקז חווה קשיי התאקלמות למזג האוויר הקודר והביע את רצונו לשוב הביתה. בסופו של דבר החזיק ואסקז מעמד יותר משנה, עד שקיבל הזדמנות לחזור לליברפול כמושאל, לשמחתם של אוהדי אודסה שלא החזיקו ממנו ומשאר הדרום אמריקאים. החזרה למונטבידאו עשתה לואסקז רק טוב. הוא סייע להתאוששות של ליברפול, הפגין יכולת טובה וכבש פעמיים כדי לסדר לקבוצתו מקום בפלייאוף.

חזרתו לכושר של ואסקז העלתה שוב את מניותיו בקרב מועדוני הצמרת באורוגוואי, וכשסיים את תקופת ההשאלה הקצרה בליברפול הוזכר כמועמד לעבור לפניארול. "שמעתי על זה, אבל אף אחד לא דיבר איתי כך שאין לי סיבה להתייחס", הגיב ואסקז לשמועות בעניין. "יש לי חוזה לעוד שנה וארבעה חודשים באודסה ואני חייב כרגע לחזור לאוקראינה כי הם בעלי הכרטיס שלי".

באודסה, שם שיחק לסירוגין וכבש את שערו האחרון ביולי 2009, החליטו לבצע שידוד מערכת בסגל, בהוראת המאמן אנדריי באל, שחקן העבר של נבחרת ברית המועצות ששיחק ואימן בישראל, ובין היתר בחרו לשחרר את ואסקז מחוזהו. בימים האחרונים התאמן ואסקז בקבוצת סנטרל אספניול מהליגה הראשונה בארצו, אך הקבוצה טרם החליטה אם ברצונה לצרפו. עכשיו תורה של בית"ר ירושלים לחכוך בדעתה לגביו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully