וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמרת את הקריירה על המגרש? בעיה שלך

20.1.2010 / 14:15

נסים אגברייה ניסה ליצור תקדים בתביעה נגד גדי ברומר ומכבי ת"א ונדחה ע"י השופטת: "המגע והחיכוך הינם מטבע המשחק"

"בחירה בכדורגל כמקצוע כוללת מידה לא מבוטלת של הסתכנות מרצון ומודעו?ת לכך שהגוף עלול לשאת בתוצאות הרגילות והטבעיות הנובעות מכך"– כך קבעה השבוע שופטת בית משפט השלום בבית שאן, עיריה מרדכי, כשדחתה תביעה שהגיש שחקן הפועל טייבה לשעבר נסים אגברייה נגד בלם מכבי תל אביב, גדי ברומר, מכבי תל אביב והפועל טייבה.

אגברייה הגיש לפני קרוב לשש שנים תביעת פיצויים נגד טייבה, מכבי תל אביב וגדי ברומר, לאחר שנפצע בברכו מתיקול של ברומר במהלך משחק בין שתי הקבוצות ב-1997. לטענת אגברייה, הנהלת קבוצתו לחצה עליו לשחק למרות שהיה פצוע בברכו, והוא עלה לשחק לאחר שקיבל זריקה והברך נחבשה. הוא טען כי במהלך המחצית השניה של המשחק, בזמן שחדר לרחבה, ברומר חסם אותו "בניגוד לכללי המשחק ושלא כדין", גלש לעברו במקום לעבר הכדור ופגע בברכו הימנית. הוא פונה מהמגרש על אלונקה והושבת לכמה חודשים. לטענתו, מדובר בפגיעה חריגה ובלתי לגיטימית שמצדיקה פיצוי.

הנתבעים דחו את הטענות, וברומר אף טען שהוא היה שחקן הגנה הגון ולא אלים, שבכל הקריירה שלו קיבל כרטיס אדום אחד בלבד בעקבות פגיעה בשחקן יריב. הם הוסיפו שכל שחקן מקצועני לוקח על עצמו את הסיכונים הטבעיים והמובנים במשחק וצריך להיות מודע גם לאפשרות של פגיעה. "האם יש צורך לבאר את הפעילות הספורטיבית של משחק הכדורגל?", תהתה השופטת בפסק הדין, "המדובר במשחק שבו ישנה שאיפה מתמדת מצד המשתתפים בו לזכות בהחזקת הכדור, לצורך הבקעת שערים. שאיפה זו באה לידי ביטוי, בין היתר, בניסיונותיהם של השחקנים להוצאת כדור המשחק מרגלי יריביהם. הריצה המהירה, המגע והחיכוך בין השחקנים בעת הניסיון להשתלט על הכדור, הינם מטבע המשחק". היא הוסיפה ש"משחק הכדורגל, גם בשעה שהוא מתנהל על פי כללים וחוקים מוסדרים ואף בשעה שהינו מפוקח על ידי שופט מרכזי, כששני קוונים ושופט רביעי מסייעים בידו, נועץ בחובו סיכונים, אשר המשתתפים בו נוטלים על עצמם".

השופטת מרדכי אף העבירה ביקורת על אגבארייה, טענה שעדותו נסתרת על ידי כל העדים האחרים במשפט, וחייבה אותו לשלם הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין בסכום כולל של 43 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully