וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בנייה

18.1.2010 / 18:00

מכבי תל אביב מגיעה לטופ 16 כשרוחה שפופה ויכולתה המקצועית אינה מספקת. ריאל, סיינה ופילזן יהוו מבחן אמיתי, לא רק לעונה אלא גם לעונה הבאה: האם זהו הסגל שהצהובים רוצים להמשיך איתו הלאה? האם פיני גרשון צריך לעמוד בראשו גם בעונה הבאה?

במשך שנים, עם היוודע תוצאות האמת, שמעון מזרחי מקמט את מצחו, ומבשר לאומה בקול עגמומי כי לא יהיה קל. אלילת המזל שוב בגדה במכבי תל אביב וזימנה יריבות קשות ומאתגרות, הגורל שוב תעתע במועדונו וצופן בחובו מאבקים מרים במגרשים עוינים. שוב יעמדו השחקנים מעטים מול רבים, כדי להגן על שם הקבוצה ולייצג נאמנה את המדינה בעת קשה זאת. כן, העת תמיד קשה. הפעם, שלא במקרה, גם מזרחי יופתע לשמוע שיש בדבריו יותר משמץ של אמת. בניגוד לשנים בהן כל לוליו הוצגה כמשוכה גבוהה, וכל פרוקום סופוט צוירה כאימת אירופה, מכבי תל אביב, למרות האלטרנטיבה בדמות ברצלונה ופנאתינייקוס, קיבלה הגרלה קשה. הפעם למזרחי יש זכות להיות מודאג, הוא הרוויח אותה בצדק.

היריבות הן באמת ממיטב התוצרת האירופית. ריאל מדריד היא קבוצה שנבנתה למטרה אחת בלבד – זכייה בגביע, והיא מצוידת במאמן ששמו מדיר שינה מיושבי ההיכל; סיינה התחזקה הקיץ ומקווה שהשילוב בין הבסיס האיתן לפנים החדשות יספיק לפחות לפיינל-פור; אפס פילזן הגדילה בכרבע את תקציבה ורכשה מכל טוב היבשת כדי לחזור לטופ, וגם אם אינה מרשימה היא עדיין מסוכנת. אולם הבעיה העיקרית של מכבי תל אביב אינה ביכולת של ריאל או בחיבור של פילזן. הבעיה של מכבי תל אביב היא בעיקר מכבי תל אביב. כמו מכבי, גם ריאל מדריד ביצעה מהפכה הקיץ ומאמנה נאלץ לחבר את החלקים מחדש, כמו מכבי, גם פילזן עמדה תחת ציפיות גדולות והציגה יכולת רעה.

עד כאן הדומה, ועתה לשונה. כמו מכבי, הטורקים הגיעו למשחק האחרון של העונה הרגילה כשגורלם לא בידם והיו חייבים לנצח את אורליאן, כדי לעלות לשלב הבא. בניגוד למכבי, שכשלה מול מארוסי, אפס עמדה במבחן וניצחה. בניגוד לפיני גרשון, מסינה הצליח לחבר את כישרון שחקניו והוביל את קבוצתו למקום הראשון בבית קשה יותר מזה שחוותה מכבי. כשפיני גרשון התפלפל אחרי ההפסד למארוסי על תקציבי הקבוצה בהווה ובעבר וסיפר על הסיבות לשחרורו של לאמפה, הוא דיבר פוליטיקה ולא כדורסל. כשהסביר בנינוחות מרוחקת, כי הקבוצה מעולם לא סימנה את הפיינל-פור כמטרה, וסגל שחקניה הנוכחי אינו שווה פיינל-פור, נשבה מפיו רוח של תבוסתנות.

עם הרוח והגישה הללו מכבי תצטרך להתמודד ומהר, אחרת הבית הקשה יהיה קשה לצפייה. אחרי הבית המוקדם הקליל, מכבי תכיר קבוצות בעלות קו קדמי עב בשר וברוך כישרון, שידגישו עד כמה פישר, לאזמה וגרין מוגבלים; מכבי תלמד עד כמה האיזון בין הקו הקדמי לאחורי - איזון אותו לא השיגה שכן היא תלויה לחלוטין ביכולת הגארדים שלה - הוא קריטי כדי לאיים על אחד משני המקומות הראשונים; מכבי תחווה על בשרה שסגל רחב וספסל ארוך אינם ערובה להצלחה כשאין לקבוצה אופציה אמינה מבחוץ והיא חסרה שחקן פוסט-אפ אמיתי שיאפשר לה לבצע מהלכי פיק אנד רול; מכבי תבין שבהעדר שחקנים שלוקחים על גבם את הקבוצה, היא לא תגיע לשומקום. בשלב הזה צפויים להתגלות כל חוליי הקבוצה, כל ליקויי הבנייה וכל בעיות הסגל.

אולם הגרלת הטופ 16 זימנה למכבי תל אביב וראשיה הזדמנות בלתי חוזרת - מבחן כוח אמיתי למאמנה ושחקניו. לא רק לגבי העונה הזאת והשלב הזה, אלא בעיקר, וחשוב מכך, לגבי העונות הקרובות. רבות דובר במכבי תל אביב הקיץ על הריסה לצורך בנייה ארוכת טווח, וזהו רגע האמת מבחינה זאת. שלב הטופ 16 יגלה האם מכבי נבנית נכון ונמצאת בכיוון החיובי מבחינתה. הנהלת הקבוצה תוכל לבדוק האם לאיש העומד בראש המערכת המקצועית שלה, יש עדיין את הרעב והקסם שאפיינו אותו בעבר, והאם הוא האיש הנכון להמשיך איתו את התהליך בו נמצאת הקבוצה; גרשון יוכל לדעת האם אנדרו ויז'נייבסקי וצ'אק איידסון יכולים להוות בסיס ולסחוב אחריהם את הקבוצה גם בשנים הבאות; ריאל, סיינה ופילזן תחשופנה האם אלן אנדרסון מסוגל להתפתח לכוכב אמיתי או להיזכר כשחקן אנוכי בעל גישה יהירה; בטופ 16 יראו עד כמה פניני ולימונד מתאימים לרמה הגבוהה של אירופה; והאם בכוחם של לאזמה, פישר ופרקינס להפוך לשחקנים משלימים טובים שיהוו ספסל יציב בעתיד. במובן זה, יתכן שמזרחי של סוף הטופ 16 יהיה מודאג בהרבה מזה שצפה בהגרלה בברצלונה, ויתכן שלא, אולם הוא לבטח יהיה מזרחי שיודע היטב את מצב קבוצתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully