וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחויב המציאות

18.1.2010 / 14:42

נבחרת המחזור של אירופה כוללת הפעם שוער שניצח את ריאל, בלם שכבש צמד ורונאלדיניו אחד שלא מפסיק לחייך ולהדהים עם קאמבק מרגש

אחרי למעלה מחודש חוזרת נבחרת המחזור של וואלה! ספורט במתכונתה המלאה. הבונדסליגה והליג 1 בצרפת חזרו מהפגרה, בפרמיירליג הצליחו להתגבר על השלג ולשחק כדורגל במזג האוויר המקפיא וה-11 שלנו שוב כוללים את מצטייני סוף השבוע מכל הליגות הבכירות של אירופה. הנבחרת היחידה שלא מתלוננת על אליפות אפריקה עולה בהרכב הכולל את השוער שניצח את ריאל מדריד, בלם שכבש צמד ורונאלדיניו אחד שלא מפסיק לכבוש ולחייך. הכוכב האורח השבועי מגיע מהמשחק המטורף של אומוניה ניקוסיה הקפריסאית.

שוער

גורקה איראייזוז – בילבאו

מאז ערב שבת, לתקשורת המקומית בקטאלוניה ובחבל הבאסקים יש גיבור אחד, השוער יליד פמפלונה, שזכה לאינספור מחמאות ואף כונה "התמנון", האיש שניצח את ריאל מדריד. הופעת ענק של איראייזוז הנחילה לבלאנקוס הפסד שלישי העונה (1:0). השוער בן ה-28 היה בכל מקום ובלם פעם אחר פעם את בנזמה, קאקה ורונאלדו שנותרו מתוסכלים. "נהניתי לשחק תחת לחץ, שלוש הנקודות חשובות יותר כי הן הושגו מול ריאל מדריד", עקץ השוער. בילבאו שנמצאת בעונה פנטסטית יכולה להרשות לעצמה לפנטז על המקום הרביעי, מנואל פלגריני צריך לשאול את עצמו מדוע דווקא בהרכב מלא, הקבוצה שלו נעצרה אחרי מספר תוצאות טובות.

הגנה

מגן ימני: ג'נארו סרדו – קייבו

ב-31 באוגוסט, רגע לפני שחלון ההעברות נסגר, נשלח המגן הימני בן ה-30 מקטאניה לקייבו בהשאלה. ביום ראשון הוא נכנס להיסטוריה כשסידר לחמורים המעופפים ניצחון ראשון אי פעם על יובנטוס. סרדו, שסגר נפלא את האגף והסתדר עם פאביו גרוסו ופאולו דה צ'לייה, נעזר בטעות חמורה של ג'אנואיג'י בופון כדי לקבוע 0:1 גדול לקייבו והפסד רביעי מחמשת משחקי הליגה האחרונים ליובה. בואו נראה אותך חומק עכשיו מפיטורים, פרארה.

בלם: מאטס האמלס – בורוסיה דורטמונד

דורטמונד יצאה לפגרה עם ארבעה ניצחונות רצופים וכמו יריבותיה לצמרת, המשיכה במומנטום וחזרה הביתה עם ניצחון 2:3 בקלן. האמלס הצעיר (21), בהופעה ראשונה אחרי שלושה חודשים של פציעה, עלה לעזרת ההתקפה ונגח פעמיים לרשת לאחר מצבים נייחים וכשבלם כובש צמד, סולחים לו על שני השערים שקבוצתו ספגה. דורטמונד שמרה על מקומה כצלע החמישית במאבק האליפות בגרמניה. במחזור הקרוב מחכה לה משחק עונה ראשון מול המבורג.

בלם: ג'יימס טומקינס – ווסטהאם

אפטון פארק הוא חממה מצוינת לבלמים צעירים. ריו פרדיננד, אנטון פרדיננד, קאלום דבנפורט ואחרים קיבלו את חולצת ההרכב כבר בגיל צעיר ולא אכזבו ובמועדון עובדים כבר על פרויקט חדש. ג'אנפרנקו זולה שם את מבטחו בג'יימס טומקינס, 20, וזה מחזיר לו בגדול. טומקה היה האיש של המשחק כשהפטישים חילצו 0:0 מכובד בוילה פארק ועלו מעל הקו האדום. הבלם גבה הקומה, שמככב גם בנבחרת אנגליה הצעירה, מנע מחלוצי והוילה מצבים וגרף שבחים על הופעה פנטסטית בעיתוני הממלכה.

מגן שמאלי: אריק אבידל – ברצלונה

לפפ גווארדיולה היו מעט מאוד עמדות לחזק בקיץ שאחרי העונה המושלמת של 2009, אחת מהן הייתה עמדת המגן השמאלי, לשם הובא מקסוול. אלא שהברזילאי שהגיע מאינטר נותר שבוע אחרי שבוע על הספסל בגלל יכולת טובה של הצרפתי. אבידל נראה נהדר העונה ובשבת רשם את אחד ממשחקיו הטובים בקאמפ נואו. הצרפתי סגר נהדר את חסוס נבאס, אחד הקיצוניים הטובים באירופה, ולא הפסיק לתמוך בהתקפה. את הערב הוא קינח בבישול שסגר עוד תצוגה נהדרת של הבלאוגרנה עם 0:4 ונקמה מתוקה מול סביליה.

קישור

לודוביק אוברניאק – ליל

גם עם ליל הפגרה לא עשתה שום רושם. הקבוצה של רודי גרסיה סיימה את 2009 עם שישה ניצחונות רצופים בהם כבשה 23 שערי זכות ופתחה את 2010 עם עוד שלישייה לרשת של פ.ס.ז' (1:3). בהיעדרו של ז'רביניו, שנמצא באליפות אפריקה, לקח הקשר הצרפתי-פולני את המושכות, כבש את הראשון, הוסיף בישול והיה השחקן הטוב על המגרש. אוברניאק, שחקן נבחרת פולין, חגג שער בכורה העונה והפער מהאלופה בורדו קוזז לשבע נקודות בלבד.

כריסטיאנו דוני – אטאלנטה

בורטולו מוטי, שחקן העבר של הקבוצה מברגמו, חזר לקדנציה שנייה כמאמן הקבוצה ופתח אותה בסערה. שמונה דקות לקח לכריסטיאנו דוני, הסמל הבלתי מעורער של הנראזורי, לכבוש צמד ולהמם את לאציו שהגיעה לאחר מספר תוצאות טובות בליגה ובגביע. הקפטן, שנושק לגיל 37, אך לא מגלה שום סימני עייפות, קינח עם בישול שקבע 0:3 מדהים. אטאלנטה עדיין שקועה מתחת לקו האדום, אבל במועדון שמים את מבטחם במושיע שיציל אותם מירידה.

טוני קרוס – באייר לברקוזן

ביום שישי, ערב חזרת הבונדסליגה מהפגרה, הצהיר קרל היינץ רומיניגה, מראשי באיירן מינכן, שטוני קרוס יחזור בקיץ לאליאנץ ארנה. מעבר למלחמה הפסיכולוגית עם לברקוזן, היריבה במרוץ לאליפות, בבאיירן פשוט לא יכולים להתעלם מהדבר הבא בכדורגל הגרמני. בגיל 20, קרוס מנהיג את הקישור של לברקוזן, סוחט השוואות מחמיאות לפרנק למפארד ומיכאל באלאק ומסומן כיורש של פרנק ריברי. המלחמה, אגב, לא עזרה. קרוס שוב הצטיין ב-2:4 על מיינץ ותרם בישול ושער נפלא. יוגי לאו שוקל לתת לו מקום מרכזי בסגל לדרום אפריקה וגם בבאיירן מבינים – הקבוצה בעונה הבאה תיבנה סביב היהלום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

התקפה

רונאלדיניו – מילאן

שחקן העשור של וואלה! ספורט רושם הופעה שנייה ברציפות במדור אחרי שלושער מרהיב לרשת סיינה (0:4). הפנומן כבש אחד מהנקודה הלבנה, אחד בנגיחה והוסיף שער מרהיב בבעיטה לחיבורים. בין חגיגה לחגיגה, הוא דאג לספק ליושבי הסן סירו הנאה עם שלל מבצעים ולהטוטים מרהיבים שלא הסתיימו בשערים נוספים. מילאן, וזו כבר עובדה מוגמרת, היא הקבוצה החמה באיטליה ולז'וזה מוריניו יש הרבה סיבות לדאגה לקראת הדרבי ביום ראשון הבא.

ניקולא אנלקה – צ'לסי

בששת המשחקים האחרונים מאז ה-0:3 על ארסנל, צ'לסי ניצחה בקושי רק פעמיים את פומפי ופולהאם ונראתה רע. קרלו אנצ'לוטי לא התרגש מהדיבורים על משבר, מצמצום הפער ומאליפות אפריקה. הוא ידע שתצוגה אחת טובה תשתיק את המבקרים. וכמה טוב שיש את סנדרלנד, אחת מקבוצות החוץ העלובות בפרמיירליג, שהתפרקה בסטמפורד ברידג'. צ'לסי הציגה כדורגל מושלם בניצוחו של החלוץ הצרפתי. אנלקה עשה ככל העולה על רוחו במגרש, כבש פעמיים, בישל, היה מעורב בכל מהלך התקפי וקיבל ציון 10 ב"'סקיי". לשעתיים, שכחו בצ'לסי את חסרונו של דרוגבה, אבל הם בהחלט יכולים להיות מודאגים מהפציעה החדשה של מייקל אסיין. בכל זאת, לא בכל שבוע יפגשו שם את סנדרלנד.

דויד וייה – ולנסיה

ה-1:4 הנפלא של ולנסיה על ויאריאל ביסס את הלוס צ'ה במקום השלישי והכרטיס לליגת האלופות זה בדיוק מה שצריכים במסטאייה כדי לקבל קצת שקט כלכלי. אחרי קיץ סוער ומלא שמועות, וייה נשאר בולנסיה והוא מספק מדי שבוע את הסחורה. הצמד שכבש מול הצוללת הצהובה העלה את מאזנו ל-14 כיבושים והוא מוליך את רשימת המבקיעים בלה ליגה. בקיץ הבא נראה את וייה מככב במדי הנבחרת, אותה הוא ינסה להוביל לזכייה בגביע העולם. אחר כך הוא שוב יתפנה לנהל מו"מ עם ברצלונה וריאל מדריד.

כוכב אורח

מיכאליס קונסטנטינו – אומוניה ניקוסיה

20 דקות בתוך המשחק ב-GSP, פיגרה אומוניה ניקוסיה, סגנית אלופת קפריסין, 3:0 מול APEP מהתחתית והקהל השתולל ודרש את פיטוריו של המאמן היווני טאקיס למוניס. רגע לפני שחלומות האליפות מתמוגגים הגיע החלוץ הוותיק בן ה-32, אקס אולימפיאקוס ופנאתינייקוס, כבש שלושער והוביל מהפך מדהים שהסתיים בניצחון 3:4. אומוניה שמרה על מקומה הרביעי והיא סוגרת את אחת הצמרות הצפופות באירופה – כאשר רק שלוש נקודות מפרידות בינה לבין המוליכה והיריבה העירונית השנואה, אפואל ניקוסיה.

שווים אזכור

בועז מייהיל (האל סיטי) – גנב נקודה בווייט הארט ליין

מיקאל סיאני (בורדו) – רק נקודה מול מארסיי

שארל נ'זוגביה (וויגאן) – אחת ההעברות הטובות של הקיץ

מרואן פלאיני (אברטון) – הפסד ראשון למאנצ'יני

לוקה טוני (רומא) – ברוכים השבים

ווין רוני (מנצ'סטר יונייטד) – ברוכים הנמצאים

ליאו מסי (ברצלונה) – 101 והיד עוד נטויה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully