וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש רק דרך אחת להשאיר את גווארדיולה

18.1.2010 / 14:15

כל עוד מאמן ברצלונה יראה את הנאמנות של חניכיו האחד לשני, לקבוצה ולדרך, הוא לא יבגוד בהם. תומר יצחק מסכם מחזור בספרד ונגעל מריאל

מדד הפנטסטיקוס

אם התוצאה המוחצת בה ניצחה ברצלונה את סביליה בקאמפ נואו במסגרת הליגה בשבת, 0:4, הייתה מושגת גם בגומלין בין השתיים בגביע שלושה ימים לפני כן, אף אחד לא יכול היה לבוא בטענות. בארסה איבדה תואר ראשון מבין השישה שלה, אבל עשתה זאת עם ניצחון חוץ ובראש מורם, כיאה לאלופה אמיתית. עם זאת, דווקא הרגעים שלאחר ההדחה היו אלה שענו על שתי השאלות המרכזיות: האם שחקני ברצלונה עדיין רעבים להצלחות והאם פפ גווארדיולה יאריך בכל זאת את חוזהו. התשובה בשני המקרים תהיה חיובית.

הדמעות האותנטיות של לאונל מסי בסיום המשחק ברמון סאנצ'ז פיחואן, כשהן מגיעות מהכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה ומכדורגלן שזכה בכל תואר אפשרי בשנה החולפת, היו רק הספתח למספר שעות גדושות בהתרגשות ופריקת עצבים מצד שחקני האלופה. ומי היה הראשון שניגש לנחם את מסי? כן, גווארדיולה. המאמן הבין באותו רגע את המחויבות של שחקניו למועדון, ועוד יותר מכך את המחויבות שלו אליהם. על המאמן מופעל לחץ משפחתי להישאר בברצלונה ולא לצאת להרפתקה במדינה אחרת וגם המועמדים לנשיאות לא מעלים על דעתם מינוי של אדם אחר לתפקיד, אולם מי שישאיר את פפ במועדון הם אך ורק השחקנים שלו. כל עוד גווארדיולה יראה את הנאמנות של חניכיו האחד לשני, לקבוצה ולדרך - גם הוא ישמור על הקו האחיד וימשיך להוביל את הפרויקט. מי כמוהו יודע מהי לויאליות.

מדד הגלקטיקוס

לאחר ההפסד של ריאל מדריד 1:0 בסן מאמס לאתלטיק בילבאו, הציגו ב'מארקה' את הנתון המקרי לפיו הבלאנקוס מפסידים כל שישה מחזורים. זה קרה במחזור השישי בסביליה, במחזור ה-12 בקאמפ נואו וכעת בבילבאו, מה שאומר שההפסד הבא אמור להגיע במחזור ה-24, במגרשה של טנריפה. "נראה כי ריאל מתנהלת בצורה רובוטית", נכתב בעיתון. השבוע הוכיחה הנהלת המועדון הלכה למעשה כי הכוונה היא לאו דווקא לשחקנים. דווקא בתקופה בה שחקני הבית, מלבד איקר קסיאס, לא ממש נספרים בהרכב – ראול, גוטי ואסטבן גראנרו עלו כמחליפים בשבת – ריאל מדריד עשתה צעד לקראת יריקה בפרצוף של תוצר מחלקת הנוער שלה, שלרוע מזלו סובל מבעיות לב שמשביתות אותו מאז אוקטובר 2008 וככל הנראה יביאו לסיום מוקדם של הקריירה שלו.

מדובר ברובן דה לה רד, אחד מאהובי הקהל בסנטיאגו בירנבאו, שבריאל עושים הכל על מנת להיפטר מהחוזה הסטנדרטי שלו לשנתיים הבאות ולהמירו בתשלום פנסיה של 1,500 יורו בחודש, כנדרש בספרד עבור עובד המוגדר כלא כשיר מבחינה רפואית. כן, המועדון ששבר את השוק והוציא 250 מיליון יורו על רכש, לא מסוגל לתת את הגב לבשר מבשרו והחליט לנטוש אותו לאנחות. לא מדובר כאן אך ורק בעניין כספי. השחקנים, בהנהגת הקפטן ראול, עומדים כולם מאחורי חברם לקבוצה, אך במועדון בחרו לנצל בצורה צינית את החוק, אנשי ההנהלה כלל לא מתעניינים במצבו של דה לה רד ומסתמן כי הצדדים ייפגשו בבית המשפט. לא זו הדרך לנהוג בשחקן בית, על אחת כמה וכמה כשמדובר במועדון פאר המהווה מודל ניהולי עבור רבים.

קו העוני

בעונה שעברה, אותה חילק בין ולנסיה לאתלטיקו מדריד, הוא הוגדר כפלופ מהדהד. למרות זאת, אונאי אמרי החזיר אותו לחיקו בוולנסיה, נתן לו הזדמנות להרשים במשחקי טרום העונה וכעת אבר באנגה נחשב לאחד הקשרים הטובים בליגה הספרדית ולקשר המרכזי הארגנטינאי הטוב בנמצא בתקופה זו. בניצחון 1:4 בדרבי על ויאריאל, חגג באנגה את שער הבכורה שלו במדי ולנסיה והשני בסך הכל בקריירה, ונתן עוד תזכורת לפוטנציאל הגדול שנצץ בבוקה ג'וניורס והשכיח את פרננדו גאגו תוך פחות משנה. באנגה העלה בדרגה נוספת את יכולת המסירה שגם כך הייתה נהדרת, התאים עצמו לסגנון האירופי ובעיקר הפסיק לעשות שטויות. הדרך למונדיאל נראית סלולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully