וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוזון ניצח כצפוי. גם קופל

18.1.2010 / 21:36

מינויו לקדנציה שניה כיו"ר ההתאחדות יוכרז רשמית בשלישי לאחר הסרת צו איסור הפרסום. ארבעה מנדטים לקופל ובית"ר

יותם רונן

צפו בהתרחשויות בשפיים בטרם ספירת הקולות

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

ספירת הקולות בבחירות להנהלת ההתאחדות הסתיימה הערב (שני), כשצו איסור הפרסום שמונע את פרסום תוצאות הבחירות יוסר מחר ואז יוכרז רשמית מינויו של אבי לוזון לתפקיד יו"ר ההתאחדות. כזכור, מי שהוציא את הצו הוא יו"ר מרכז בית"ר, אבנר קופל, שעתר לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה באמצעות עורך הדין בועז בן צור, במטרה לשנות את שיטת הבחירות.

בינתיים, ההתאחדות אינה יכולה לפרסם את תוצאות הבחירות ודבר היבחרו של אבי לוזון לקדנצייה שנייה כיו"ר ההתאחדות בשל אותו צו איסור פרסום. יחד עם זאת, נודע כי מרכז בית"ר עבר את אחוז החסימה ורשם הישג מרשים. על פי ספירת הקולות שהסתיימה הלילה קיבל קופל ארבעה מנדטים מתוך 29 וזה אומר שארבעה נציגים מטעם מרכז בית"ר יכהנו כחברי הנהלת ההתאחדות לכדורגל. על פי ספירת הקולות קופל זכה ל-135 קולות מתוך 1260. כמו כן, 10 קולות נפסלו לרשימה שלו.

על קופל נאסר להתייחס למספרים מתוקף צו איסור הפרסום שהוא עצמו הטיל על תוצאות הבחירות. עם זאת, קופל התייחס לכך שעבר את אחוז החסימה ואמר: "זהו ניצחון למרכז בית"ר שיש לו אוהדים רבים בכדורגל. אני דוגל במקצועיות ושקיפות ובעד מיגור הצביעות. זה הזמן של הכדורגל הישראלי. במידה ולוזון אכן ייבחר לתפקיד היו"ר נעמוד מאחוריו". בעקבות קבלת ארבעת המנדטים, קופל יסיר את העתירה ביום שלישי.

במרכז מכבי אמרו כי גם אם מינוי לוזון לא יוכרז באופן רשמי הערב, הוא יוכרז במהלך השבוע לאחר שההנהלה החדשה של ההתאחדות לכדורגל תתכנס ותצביע בעד מינויו. גורם במרכז מכבי אמר: "לוזון הוא היו"ר החדש ואנחנו מאחלים לו הצלחה בתפקידו. ההודעה הרשמית אינה משנה דבר".

מתוך 1260 קולות, הגיעו מעל 1160 קולות, השווים ל-92 אחוזים. הבחירות היו חשאיות. בסך הכל, ההתאחדות מעניקה 198 זכויות בחירה למועדוני הכדורגל בישראל, אך אחוזי ההשפעה של הקולות אינם שווים. מפתח הקולות נקבע לפי הסדר הבא: הצעה של קבוצה בליגת העל או הלאומית שווה 20 קולות, קבוצה מליגה א' 10 קולות, ליגה ב' שני קולות וקבוצה בליגה ג' תקבל קול אחד. קבוצת נשים מהליגה הראשונה תקבל 10 קולות בלבד. כל נציג מועדון יצביע בשם הקבוצה אותה הוא מייצג. בניגוד לשנים עברו, לא ינתנו ייפוי כוח לנציגי הקבוצות, שייאלצו להגיע להצבעה בכוחות עצמם.

כאמור, לאחר כינוס האסיפה ייבחר יו"ר ההתאחדות וממלא מקומו (שטרן חלובה צפוי להמשיך). רשימת המועמדים מטעם מכבי (והפועל) כוללת 33 חברים והם: אבי לוזון, שטרן חלובה, מוני הראל, חיה יונה, אלונה ברקת, חזי מגן, וייצנר צבי, באסם סולימן, ירון קוריס, אביב בושינסקי, ויצמן ציון, קובי כדורי, גיל לב, חסן אבו סאלח, אריאל שיימן, אפרים גבאי, איציק קורנפיין, רחמים ריקי בכר, דודי גיל, מנדל דוידוביץ', נתן סלובטיק, רביב ספיר, פרוספר אזגי, ויקטור יונה, אריה זייף, מיכאל וייסמן, נמרוד ורד, מוטי אבוקסיס, אפי צפריר, אבי קאופמן, יוסי עזריאל, אשר אלון, הוכברגר יצחק.

רשימת המועמדים מטעם בית"ר כולל 17 חברים והם: אבנר קופל, שמואל שניצר, שמעון מימון, עו"ד קרן נהרי, אחמד אגבאריה, יואל לביא, יהושע וקסלר, מירי בללי, אבנר סרוסי, מריאן גריסרו, גבי פרץ, חיים פליגלטאוב, שי בללי, יוסי בן עמי, ג'קי שושן, ראובן מוסט, עו"ד קובי רז. מועמדי רשימת מכבי לוועדת הביקורת, שנציגיהם ייבחרו גם הם בהצבעה כולל חמישה חברים: יעקב שפי, שמואל אולפנר, פולדינגר אברהם, מרמור יעקב ויהודאי בן ציון. רשימת בית"ר שמשון תל אביב לועדת ביקורת, אשר כללה את רו"ח ועו"ד ליאור שחטר, נפסלה מכיוון שלא עמדה בתקנון ההתאחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully