וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניני: "הם ראו לנו רק את הגב"

איתן נוח

17.1.2010 / 23:03

כוכב מכבי ת"א חגג את הניצחון על ירושלים. גודס: "כשמכבי מריחה דם, היא מענישה". אוהד ירושלים נעצר על השלכת אבוקה

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

ספק אם אפילו במכבי תל אביב האמינו שזה יילך כל כך חלק. אחרי שבוע לא פשוט, הפסד מביך אחד למארוסי ולא מעט לחץ במערכת, הדבר האחרון שהיו צריכים שחקניו של גרשון זה משחק עונה נגד הפועל ירושלים. כל זאת כמובן, אם ירושלים מופיעה אליו. שחקניו של גודס פתחו מצויין, אבל התפרקות ברבע השני והאחרון הובילו את הצהובים לניצחון ענק, 78:103, שככל הנראה ירגיע מאוד את כל המעורבים במועדון, לפחות עד המשחק הבא.

כמו כן, המשטרה עצרה אמש צעיר בן 18 מירושלים לאחר שעל פי החשד השליך אבוקה מהיציע לעבר המגרש בעת המשחק. החשוד יובא להארכת מעצר בבוקר בבית משפט השלום בת"א.

"ככה קבוצה צריכה לשחק"

הכוכב הבלתי מעורער של הצהובים הערב היה ללא ספק גיא פניני, שלא רק קלע 23 נקודות, אלא גם הוביל את קבוצתו ברגעים בהם ירושלים איימה לחזור. "היה לי משחק טוב", אמר פניני בסיום. "הרגשתי טוב מההתחלה. אני חושב שבאנו מוכנים למשחק הזה מבחינה טקטית ומבחינת אנרגיות. ידענו שאם לא נשחק ביחד לא ננצח את המשחק הזה".

פניני ניסה להסביר מה היתה הסיבה להתעוררות, ואמר: "ברבע השני כשרביב וסטפון נכנסו והביאו את האנרגיות, הם לא הצליחו לעמוד מולנו, משם ברחנו והם ראו רק את הגב שלנו". פניני המשיך ואמר: "שיחקנו ביחד בהתקפה ובהגנה, ככה קבוצה צריכה לשחק וככה נהנים יותר". על ההמשך, אמר פניני: "אני חושב ששבוע הבא המשחק מול נתניה יהיה לא פחות קל, ובעוד שבועיים מול חיפה יהיה גם לא קל".

מאמן מכבי, פיני גרשון אמר לאחר הניצחון: "שיחקנו טוב היום. ירושלים שיחקו טוב ברבע הראשון, או יותר נכון אנחנו לא שמרנו טוב ברבע הראשון. מהרגע שהתחלנו לשמור נכון דברים הלכו לכיוון שלנו. אני לא צריך כל כך לדאוג לקבוצות היריבות. הייתי צריך לדאוג היום שנהיה במצב שנוכל לנצל את המחצית השנייה של הליגה לקידום שחקנים, לתת להם יותר ביטחון". על יכולת הקבוצה הערב אמר גרשון: "כשמשחקים טוב ברור שתהיה התלהבות, צברנו ביטחון תוך כדי המשחק. אנחנו עם הראש מעל המים ומנסים לעשות את הדברים הכי טוב שאפשר, אנחנו מתמודדים כל יום".

על הביקורות שנזרקו על הקבוצה, בעיקר מהעיתונאים, אמר המאמן: "אני מקווה שזה הזמן שאלה שאוהבים אותנו, יתמכו בנו. אני לא אלך 40 שנה אחורה, אבל זו לא תקופה קלה. יש הרבה מאוד דברים שאנשים מנסים להוסיף. גם לא לקרוא את הדברים זו תהיה סוג של התעלמות. יש מספיק אמת לכתוב, שלא צריך לכתוב שקרים. לא תמיד נעים גם לשמוע דברים נכונים".

כשנשאל על הביקורת שהעביר על הקבוצה, אמר גרשון: "אני אמרתי דברים, וברור שזה לא צריך לשמח אותם, והם צודקים. יכול להיות שאם לא היו שואלים אותי זה היה נשמע אחרת. כוונת הדברים הייתה אחרת מאיך שהם נשמעו. הכי חשוב שמה שיקרה, שיקרה לטובת המועדון. אנחנו מנסים לבנות משהו קדימה, זה לא דבר קל. אנחנו משתדלים כל השנים לחפש שחקנים לא מתחת למנורה ולא בסכומים שאי אפשר לעמוד בהם".

גרשון אף התייחס לשנים עברו, ואמר: "כשהיו רק שני זרים בארץ, ב-50 אחוז לא תמיד פגעו. היום יש חמישה שישה זרים. תקחו בחשבון שגם שחקנים טובים לפעמים לא מתאקלמים". על המועמדים לחיזוק, אמר גרשון: "ראדוליצ'ה ומאברויאדיס אלה שני המועמדים שהגיעו לישורת האחרונה. אני וההנהלה היינו רוצים להביא שחקן שילך איתנו כמה שנים".

"אולי נתנו יותר מדי כבוד למכבי"

בירושלים התקשו לעכל את התוצאה בסיום. ברבע הראשון היו האדומים בתמונה, ונראה היה שהם עשויים להפתיע את המארחים ביד אליהו, אבל אז הגיעה ההתפרקות והקיפאון ההתקפי של שחקניו של גודס, והשאר היסטוריה. "אלה לא הבדלי הרמות", אמר מאמן הפועל ירושלים, גיא גודס. " אני חושב שהמפתח היום היה אגרסיביות, הם לקחו היום 14 ריבאונד התקפה ושילמנו על זה ביוקר. 5 דקות של הרבע השני שינו את המשחק. הם עשו בליץ גדול מאוד, עשינו מספר טעויות וגמרנו את הרבע השני בבור גדול. גם כשחזרנו עשינו טעויות ומכבי הענישו אותנו".

גודס המשיך ואמר: "מכבי רצו היום יותר. מבחינתי מדובר גם בריכוז, לסגור לריבאונד, זה הדברים הפשוטים. כשמכבי מריחה שאתה מדמם טיפה, היא מענישה אותך. יכול להיות שגם נתנו יותר מדי כבוד. הבעיה שלי הייתה יותר ההגנה שלנו מאשר ההתקפה של מכבי. אלה דברים שדיברנו עליהם לפני תחילת המשחק. היום שיחקנו מול קבוצה שקיבלה איזה בומבה במארוסי, ובאה אולי קצת מושפלת, ואני מכיר את מכבי, היא ברגעים כאלה תדרוס". על ההמשך, אמר המאמן: "יום שבת יש לנו משחק חשוב מאוד מול חיפה ואנחנו רוצים לחזור למסלול הניצחונות".

"ברבע הראשון שיחקנו טוב", אמר אורי קוקיה בסיום. "לדעתי הסקור היה גבוה מידי בשבילנו. ברבע השני עשינו כמה דקות טובות, אבל לא הגבנו טוב לכמה דברים שמכבי עשו. הם ניצלו את היתרונות שלהם עלינו. כשאתה חוטף 103 מול מכבי, אי אפשר לנצח".

על המשך הדרך של קבוצתו, אמר קוקיה: "המטרה שלנו היא להגיע לפיינל פור. אם היינו מנצחים זה היה עוד ניצחון, כמו שזה עוד הפסד. גם אם היינו מנצחים לא היינו אומרים שהיינו זוכים באליפות". על התחרות בליגה, אמר הפורוורד: "יש כמה קבוצות טובות השנה, ברור שאנחנו רוצים יותר תחרות ולשחק יותר טוב. כשאתה לא משחק מספיק טוב מול מכבי, אתה לא יכול לנצח אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully