וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך העורב אצל הזרזיר

זאב אברהמי

14.1.2010 / 9:39

ליין קיפין הוא טיפוס סליזי, את דרום קליפורניה לא מעניינים אתיקה ומוסר. השידוך בין הצדדים לא מפתיע את זאב אברהמי

מה שבאמת נהדר מבחינתי באומה האמריקאית ובספורט המשוחק בה היא העובדה שלעולם, לעולם, הם לא יפסיקו להפתיע אותך. עשינו לינצ'ים בשחורים? תוך שמונים שנה יהיה לנו נשיא שחור. חשבת ששלושת המטוסים ימוטטו אותנו? תגיד, אתה עושה צחוק, אלו הם דווקא לווייני הפגיעה שמאיימים למוטט את האימפריה. חשבת שהם יתנו לך איזה יומיים לנשום אחרי הבומבה של מרק מקגווייר? אדוני, זאת אמריקה. הכל כאן פרוגרסיבי, נייד, דינמי. מי שנשאר מאחור נעטף עם הדגים בעיתון.

אני כותב את זה, כי יום אחרי שכתבתי על וושינגטון וסיאטל ואיך הם עשו צחוק מחוק מונומנטלי כמו "חוק רוני", החליטה אוניברסיטת דרום קליפורניה להחתים את ליין קיפין כמאמן הראשי של קבוצת הפוטבול במקום פיט קרול שנטש לאותה סיאטל. זה הסיפור, בקצרה: קיפין פוטר לפני שנתיים על ידי אל דייויס ממשרת האימון באוקלנד, דייויס כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת וכינה את קיפין "שקרן", אוניברסיטת טנסי הושיטה לקיפין (שהרזומה שלו כולל שש שנות אימון תחת קרול בדרום קליפורניה, שבהם גייס מחזור אחרי מחזור של שחקנים משובחים) גלגל הצלה מרופד בשני מיליון דולר ואת התקציב הגבוה ביותר בעולם המכללות לגיוס עוזרי מאמנים. טנסי שתקה והגנה על קיפין, אחרי שהתגלה שהוא עבר שש עבירות (לא משמעותיות) על מספר חוקים של ליגת המכללות. קיפין האשים את אורבן מאייר מפלורידה בעבירות גיוס, וכעת מתנהלת חקירה של ליגת המכללות לגבי שיטות הגיוס של קיפין, שכללו שליחה של מעודדות של האוניברסיטה לתיכונים במרחק של 300 קילומטר מהאוניברסיטה כדי שתשפענה על התיכוניסטים לבחור בטנסי. התגובה של קיפין לכל הבלגן הזה: מאזן עלוב של שבעה ניצחונות ואמירה לפיה "הוא גאה בחקירות נגד האוניברסיטה".

בינתיים, בדרום קליפורניה, מתחוללת חקירה בת שלוש שנים, לפיה, על פי החשד, בני משפחתו של כוכב העבר רג'י בוש קיבלו מאות אלפי דולרים שלא כדין. האוניברסיטה מסתבכת בשתי חקירות נוספות לפיהן שחקנים בהווה נוהגים ברכב לא שלהם, וקבוצת הכדורסל של האוניברסיטה הטילה על עצמה עונש לאחר עבירות חמורות על חוקת ליגת המכללות בגיוס של כוכב העבר או.ג'יי מאיו. קרול, המאמן האגדי של קבוצת הפוטבול, עובר לאמן בסיאטל, שלושה שבועות לפני היום שבו כוכבי התיכונים מחליטים איפה לחתום.

עכשיו מתחיל החיבור המעניין: האוניברסיטה פונה לשניים או שלושה מאמנים שנענים לה בשלילה - איזה מטומטם יכניס את הראש שלו למיטה שיכולה להיות מאוד חולה? מתברר שלא צריך להיות מטומטם, אלא רק חולה בעצמך. דרום קליפורניה הייתה צריכה להחליט: האם היא מביאה מאמן שיבהיר לסטודנטים שלה ולליגת המכללות איזה סטנדרטיים אתיים יש לה ואיזו חשיבות משנית יש לניצחונות לעומת בגרות והבשלה לליגה האמיתית, לקבוצת פוטבול שלא מככבת בעמודי הפלילים. הבחירה של האוניברסיטה בקיפין מבהירה בדיוק מה סדר העדיפויות שלה. ב-14 החודשים של קיפין בטנסי נעצרו שלושה משחקניו בחשד לשוד מזוין.

קיפין, בעיניי, הוא אדם מתועב (ומי שרוצה להבין עד כמה מתועב יכול לקרוא על גסות הרוח והשרלטנות שלו בלינק המצורף). הוא ירק לשחקנים שגייס בפנים, הוא ירק על האוניברסיטה שנתנה לו הכל. אלוהים, הוא הצליח לעשות מאל דייויס קדוש, והוא חסר כל אתיקה פנימית. מבחינה מסוימת, הזיווג הזה דווקא די מתאים. לדרום קליפורניה ולליין קיפין הרי לא אכפת משום דבר חוץ מניצחונות.

עוד שני דברים: מהם בדיוק הקריטריונים לפיהן בוחרים מאמנים באמריקה? ליין קיפין העמיד מאזנים זוועתיים ושדות חרוכים באוקלנד וטנסי, וכל נפילה כזו רק הקפיצה אותו למשרה רמה יותר. ובימים שקיפין ומאמנים אחרים קופצים כמו פוטנות מאוניברסיטה לאוניברסיטה, זהו בדיוק הזמן להעריך מחדש, בכל יום וכל השנה, את מה שעושה ג'ו פטרנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully