וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גומא אגייאר אושפז בכפייה בבי"ח פסיכיאטרי

דור בלך

14.1.2010 / 11:20

ספונסר בית"ר ירושלים גומא אגייאר נלקח לאשפוז כפוי בבי"ח פסיכיאטרי לפי בקשת משפחתו, זאת בעקבות טענותיו כי ביקר בעזה את גלעד שליט. ישהה לפחות שבועיים באברבנאל, משפחתו: "הוא היה תחת לחצים אינטנסיביים"

מגד גוזני

צפו בגומא אגייאר מראה לאדם במלחה את מה שצילם בעזה, ובשמעון גרשון מגיב לאחר חצי גמר גביע הטוטו להתפתחות האחרונה עם הספונסר.

צילום ועריכה: נועם אשל

מה"סיור" בעזה ועד האשפוז הכפוי

הספונסר של בית"ר ירושלים, גומא אגייאר, נלקח הלילה (חמישי) לאשפוז כפוי בבית החולים הפסיכיאטרי על שם אברבנאל, על פי צו בית משפט ופסיכיאטר מחוזי, על פי בקשת משפחתו. האשפוז הכפוי מגיע לאחר שבכלי תקשורת שונים דווח בימים האחרונים כי משפחתו מודאגת ממצבו הנפשי, וזאת בשל טענות של אגייאר כי נפגש שלשום עם החייל החטוף גלעד שליט במקום שוביו בעזה.

כבר בשעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי ביקשה אשתו של אגייאר, ג'יימי, ממשטרת ירושלים, לאשפז את אגייאר בכפייה, לאחר שזה שב לטענתו מרצועת עזה, שם על פי דבריו ניסה להציל את גלעד שליט. משטרת ירושלים הסבירה לגברת אגייאר כי אין הם יכולים להתערב בנושאים שכאלה, אלא בהוראת בית המשפט. אז פנתה ג'יימי אגייאר לבית משפט השלום בירושלים בבקשה להוציא צו אשפוז בכפייה, עקב הידרדרותו הנפשית של בעלה. בשעות הערב אישר בית המשפט את הבקשה, פסיכיאטר מחוזי הוציא צו, ואז החליט אגייאר לעזוב את ביתו בטענה שהוא שפוי וכי משפחתו אינה מבינה אותו, ונסע לביתם של חברים בצפון תל אביב. משטרת תל אביב, באמצעות אמבולנס פרטי ומספר ניידות, הגיעו לדירת החברים וביקשו מאגייאר להתלוות אליהם. על פי אנשים שנכחו במקום, אגייאר הסביר לשוטרים כי איננו משוגע, והציג להם תמונות המוכיחות כי היה בעזה. לאחר שצפו בתמונות, השוטרים שוב ביקשו ממנו להתלוות אליהם, אגייאר סירב בתוקף, ואלה כפו עליו את האשפוז. עדיין לא ברור מה מצבו הנפשי של אגייאר, או מתי ישתחרר מבית החולים הפסיכיאטרי. ממשפחתו נמסרו לו איחולי החלמה מהירים.

סימנים ראשונים על העתיד לקרות צצו ביום רביעי בערב, בזמן שבית"ר שיחקה בחצי גמר גביע הטוטו וניצחה את מכבי תל אביב 0:1. לאחר שהבטיח לבנות את בית המקדש השלישי, להביא את בית"ר להתמודדות שוות כוחות עם ברצלונה ועוד, טען פתאום גומא אגייאר כי נפגש שלשום (שלישי) עם החייל החטוף גלעד שליט במקום בו הוא מוחזק ברצועת עזה וכי יביא לשחרורו. "נפגשתי עם גלעד שליט ואמרתי לו שאני מקווה לראות אותו בבית בתוך כמה ימים", סיפר הספונסר הראשי של בית"ר ירושלים. "גלעד ביקש ממני שאמסור למשפחתו שהוא אוהב אותם ואת ישראל".

לטענתו, נסע אגייאר בלוויית אשתו ג'יימי לגבול ישראל עזה וניסה לשכנע את שוטרי הגבולות לעבור לרצועת עזה על מנת להציל את גלעד שליט. בסופו של דבר, הוא טען, הצליח למצוא דרך לחצות את הגבול, שם נפגש עם שוביו של החייל החטוף ועם החייל עצמו והגיע עמם להבנות. "אני מעדיף לא להגיד עם מי דיברתי כי זה מסוכן, אבל דיברתי עם מי שצריך והצלתי אלפי אנשים אתמול, לא רק את גלעד שליט", סיפר לפני האשפוז.

כאשר שב לביתו, הוזעקה לשם משטרת ישראל בטענה כי ניסו להתנקש באגייאר. כשהגיעו השוטרים סיפר להם אגייאר את מעלליו ברשות הפלסטינאית וכי הוא יכול להביא לחילוצו של גלעד שליט. בסופו של דבר, כאמור, ביקשה המשפחה לאשפזו בכפייה.

המשפחה: "הוא היה נתון ללחצים עקב תביעות בבתי משפט בארה"ב"

"אגייאר היה נתון תחת לחצים אינטנסיביים בלתי פוסקים עקב תביעות מרושעות בבתי משפט בארה"ב בקשר עם עסקיו מהעבר שבהם מעורב דודו", הסבירה משפחתו של אגייאר את הסיבה לאשפוזו. "הוא היה קורבן לקמפיין של מעקבים חודרניים והאשמות שגויות שהתחברו יחדיו לטרור פסיכולוגי. הדרישות האמוציונליות שנגרמו עקב המשפטים הצטברו יחד עם לחצים אחרים".

מהמשפחה נמסר כי בשבועיים הקרובים לפחות יעבור אגייאר הסתכלות מקרוב על מנת לעזור לספונסר של בית"ר להתייצב. "המשפחה קוראת לאלפי חבריו ותומכיו של גומא ואוהדי בית"ר ירושלים והפועל ירושלים בכדורסל להצטרף אליהם באיחולי החלמה מהירה לגומא וחזרה מהירה שלו לתפקידו כ"אוהד מס' אחד" של הקבוצות".

עדכון ראשון 21:56
עדכון אחרון: 11:20

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully