וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: עמוד דום

15.1.2010 / 16:42

חצאי גמר ה-NFC ייערכו באולמות סגורים. דאלאס תתארח במטרודום של מינסוטה, אריזונה בסופרדום של ניו אורלינס

לפני שנתחיל בסקירת ה-NFC, הנה כמה רשמים ממה שראינו בשבוע שעבר.

1. חבל שגרין ביי עפה, חבל בעיקר על ארון רוג'רס המדהים.

2. טוב שגרין ביי עפה. קבוצה בלי הגנה לא ראויה לחיות בינואר.

3. טוב שגרין ביי עפה 2, מה שמבטיח לנו שגם אם ברט פארב ינצח השבוע, הוא לא יפגוש בגמר החטיבה את הפאקרס (זכויות יוצרים: אריאל גרייזס).

4. עד לעבר הלא רחוק, עבדכם הנאמן התלבט בשאלת מקומו של קורט וורנר בהיכל התהילה. ובכן, אין שאלה בכלל.

5. וואו, איזה סופשבוע של פוטבול עומד להיות לנו!

ברט פארב שחקן מינסוטה וייקינגס עם ארון רוג'רס שחקן גרין ביי פאקרס. Jim Prisching, AP
זו הפעם האחרונה שתראו את התמונה המאוסה הזו העונה, ואמרו אמן/AP, Jim Prisching

ניו אורלינס (3:13) - אריזונה (6:11)

לואיזיאנה סופרדום, ניו אורלינס, שבת, 23:30, METV

בעיקרון, קל לדעת מה נקבל במשחק הזה - טאצ'דאונים, טאצ'דאונים ועוד טאצ'דאונים. אחת הסיבות לקריסה של הגנת אריזונה בשבוע שעבר היא דווקא ההתקפה - קורט וורנר הניע את הכדור במהירות מול האין-הגנה של גרין ביי, וכשאתה לא מקבל זמן לנוח מול קוורטרבק בקליבר של ארון רוג'רס, אתה נענש. לא שהתוצאות היו בהכרח טובות יותר אילו היה לשחקנים חמצן, הכיסוי האווירי של מגני אריזונה לוקה גם כך, אבל העובדה שאריזונה היא לא קבוצה שאוכלת שעון מצד אחד והחוליה ההגנתית שלה לא הרמטית מהצד השני כמעט עקצה אותה בשבוע שעבר (ואל תשכחו את הסופרבול האחרון).

אלא שהבעיה הגדולה יותר במשחק הזה היא של הסיינטס, בגלל לא מעט אספקטים. המפגש עם דאלאס ב-20 בינואר היה המשחק האחרון שבו הקדושים שיחקו באינטנסיביות. ההפסד, כך נדמה, הוציא את הרוח מהמפרשים והוביל להפסד ביתי נוסף לטמפה ביי. המשחק מול קרוליינה פחות נחשב, כי שון פייטון הודיע מראש כי יתן לפותחים לנוח, אבל התוצאות פחות משנות, העובדה היא שניו אורלינס היא קבוצה הרבה פחות טובה מזו שהייתה באמצע אוקטובר משני עברי הכדור. בהתקפה הקדושים חיים מהכדורים הארוכים של דרו בריס בעיקר לפרטנר הבכיר החדש שלו, רוברט מיצ'ם, ובהגנה ממהלכים גדולים של דארן שארפר.

כל הרצים המובילים של הסיינטס נפצעו בשבועות המסיימים של העונה, כשפייר תומאס, הרץ הפותח, עדיין לא כשיר במאת האחוזים. גם מגני הפינה לא בקו הבריאות, ובאימונים האחרונים של הקבוצה נראו לפחות עשרה שחקנים מוגבלים בתנועותיהם. אבל לא הכל קודר בביג איזי. מגני הפינה ג'בארי גריר וטרייסי פורטר חוזרים כדי למלא מחדש את ההגנה המרוקנת, וההגנה של הקרדינלס עשויה להתאים בדיוק לרג'י בוש, שחי מכניסה מאחור לשטחים פתוחים. לשתי הקבוצות הגנת ריצה בינונית (אריזונה מקום 16, ניו אורלינס 20), אבל אל תצפו למלחמת חפירות גם במקרה של יתרון גדול לאחד הצדדים.

אז מה יהיה? מומנטום משתנה במהלך המשחק, אבל קשה למחוק את החודש וחצי הבינוניים מינוס של ניו אורלינס. הסיינטס לא מגיעים בפורמה הדרושה, בעוד הקרדינלס מפומפמים מהניצחון על גרין ביי. נקודות יהיו, וגם ניצחון לאריזונה.

דארן שארפר שחקן ניו אורלינס סיינטס. AP
לחזור לפורמה, ויפה שעה אחת קודם. דארן שארפר/AP

מינסוטה (4:12) - דאלאס (5:12)

המטרודום במינסוטה, ראשון, 20:00, FOX

למרות שלמפגש הזה יעלה לא סתם אקדוחן, אלא האיש שהמציא את הקשר האסוציאטיבי בין המילה לשימוש הפוטבול שלה, זה יהיה משחק שונה לחלוטין מזה שיתקיים בניו אורלינס. ראשית, מדובר בקבוצות מאוזנות יותר, שמאמינות שהכדור צריך לעבור גם על הקרקע. זאת, כמובן, אם ברט פארב לא יחליט בשלב מוקדם לקחת את המשחק על הכתפיים. הגנות הריצה של השתיים הן מהטובות בליגה - הווייקינגס במקום השני והקאובויס ברביעי, אבל מצד שני, לשתי הקבוצות יש נשקים שיכולים לפרוץ מערכי הגנה מעובים. במינסוטה אין צורך להציג את אדריאן פיטרסון, הבוקרים עובדים מצוין עם השילוש של מריון בארבר, פליקס ג'ונס וטשארד צ'ויס.

בשני הצדדים יש הרבה מאוד אנשים שיש להם מה להוכיח. טוני רומו והבויס הורידו את הקוף הגדול מהגב עם הניצחון על פילדלפיה, שהיה הראשון של דאלאס בפלייאוף ב-13 השנים האחרונות, אבל נשארו להם עוד כמה בבונים למגר, והם רוצים להראות שגם במטרודום הרועש הם מסוגלים לשחק את הפוטבול הדומיננטי שגילו מול ניו אורלינס ופילדלפיה.

שתיים משלוש הופעות הפלייאוף האחרונות של פארב כללו הפסדים בגלל איבודים אוויריים שלו, ומספר 4 רעב לטבעת נוספת שתצטרף לאחת היחידה שיש לו. בכלל, מינסוטה מגיעה במצב טוב יותר מניו אורלינס. הווייקינגס היו, אמנם, במשבר בדצמבר, אבל ידעו לשנות כיוון בדיוק בזמן, עם ניצחון ענק על הג'איינטס. זה היה ג'ק-פוט, כי הוא גם הבטיח את שבוע החופש וגם הכניס לגרוב הגנה שאיבדה הרבה מהביטחון שלה. בהתחשב בעובדה שמינסוטה לא הפסידה העונה בבית, המשימה של וייד פיליפס ושחקניו לא תהיה קלה.

אז מה יהיה? מבלי לזלזל בעונה של הווייקינגס, המומנטום של הקאובויס נראה יותר מדי טוב. ניצחון לדאלאס.

בריידי ג'יימס שחקן דאלאס קאובויס. Donna McWilliam, AP
בריידי ג'יימס והקאובויס עסוקים בלהוכיח. האם ירגישו את החובה הזו גם אחרי יום ראשון?/AP, Donna McWilliam

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully