וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניני: "אחרי שננצח, נבדוק מה קורה במוסקבה"

איתן נוח

13.1.2010 / 20:20

בצל חקירות המסים, מכבי ת"א מתכוננת ביוון למשחק החשוב מול מארוסי (ה', 20:00, ספורט 5). הומאן: "אנחנו לא מפחדים"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

מכבי תל אביב קיימה הערב (רביעי) באתונה את האימון המסכם לקראת משחקה ביום חמישי נגד מארוסי (ספורט 5, 20:00) במסגרת המחזור האחרון בבית המוקדם ביורוליג. הצהובים יקוו לניצחון על היוונים, וימהרו לשמוע את התוצאה במשחק המקביל בבית, בין צסק"א מוסקבה לקאחה ויטוריה, על מנת לראות אם יש להם סיכוי לסיים במקום השני בבית.

כדי לסיים במקום השני בבית, מכבי תל אביב תצטרך לנצח ביוון, ולקוות לניצחון של קאחה ויטוריה על צסק"א. מארוסי חייבת ניצחון על מכבי תל אביב כדי לעלות לשלב הבא, בלי קשר למשחקה של לובליאנה מול רומא.

המשחק הקודם בין מכבי תל אביב למארוסי, שנערך ביד אליהו, לא היה באמת כוחות. מכבי ניצחה 67:75, אבל שלטה לאורך כל המשחק כשהשחקן המצטיין היה לא אחר ממאצ'יי לאמפה, שקלע 19 נקודות והוסיף תשעה ריבאונדים. מאז אותו משחק הצליחה מארוסי להשתקם קלות, להגיע למצב של התמודדות על העלייה לשלב הבא ובעיקר להציג יכולת טובה בליגה היוונית, בה היא הפסידה רק פעמיים לאולימפיאקוס ופנאתינייקוס.

גרשון מצטער שלא נשאר ביוון?

עם היציאה ליוון, דיבר מאמן הקבוצה, פיני גרשון, שרק אתמול נחקר ברשות המסים, על מה שעובר על קבוצתו ובכלל על הכדורסל הישראלי: "יכול להיות שהיה עדיף אם הייתי שם מיליון שקל אצל מוני ומפסיד ולא היו חוקרים אותי, מאשר התרומות שאני נותן עם חשבוניות ואז קוראים לי להיחקר. אולי בכלל היה עדיף לי להישאר ביוון והייתי מפרנס שם כמה משפחות, כי אני משלם כאן שניים וחצי מיליון שקל מס. זה כמו 800 משפחות וזה מפרנס הרבה מאוד משפחות.

"אמרתי כבר ברגע שחזרתי שאני חוזר מחופשה ויכול להיות שאפסיד מזה. אם צריך לשלם משהו, אני אשלם. יכול להיות שאנשים יחשבו פעמיים לפני שהם יצליחו בחו"ל ואז יחזרו לכאן. אני סומך על עורך הדין שלי שהיה נציב מס הכנסה כי הוא יודע את החוק. אני גם מקווה שרואי החשבון שלי עשו הכל כמו שצריך כי כמו שאתם מבינים, אני לא מדפיס לעצמי חשבוניות. אני בקושי יודע לכתוב, בטח שלא להדפיס".

"החשיבות של המשחק למארוסי עלולה להפעיל עליהם לחץ, לגרום לעצבים בצד שלהם ואני מקווה שזה ישפיע על המשחק שלהם", הוסיף גרשון לקראת המשחק. "יותר קל לבוא למשחק כאנדרדוג, אבל עכשיו כשמופעל עליהם לחץ, יכול להיות זה יפעל לטובתנו. בכל מקרה, קל זה לא הולך להיות בגלל שמארוסי היא קבוצה קשוחה שלא מאפשרת סלים קלים ליריבה שלה. הם חייבים לנצח והם יעשו הכול בשביל לנצח. אני בטוח שהם ישתמשו בכל טריק שיש בספר בשביל זה ואנחנו צריכים לבוא מוכנים".

פניני: "כמעט כל קבוצה ששיחקה מול מארוסי התקשתה"

ברוח קצת יותר רצינית ממאמנו, רכז הקבוצה רביב לימונד יודע שחבריו יצטרכו להתעשת מהר ולחזור מהר למסלול. "אני חושב שאנחנו צריכים להתרכז במשחק שלנו", יודע לימונד, שעלה בחמישייה במהלך הניצחון האחרון ביורוליג על רומא, "יהיה מאוד קשה, אבל אם ניצמד לקצב שאנחנו רוצים להכתיב ונשלוט בריבאונד, אני מאמין שננצח".

גם לימונד יודע שמכבי מתקשה להרשים עד עתה. "היו הרבה משחקים מכוערים השנה, אבל מה שחשוב זה שאנחנו מנצחים", אומר הגארד הישראלי, "בסוף גם המשחק היפה יותר יבוא, אבל עכשיו הכי חשוב זה הניצחונות". לסיום נשאל לימונד על החקירה ברשות המס. "אני לא יכול לדבר על זה, אבל זה לא קשור אליי בכלל", אמר, "זה לא המגרש הביתי שלי, אבל צריך לעשות מה שצריך, ולעזור במה שמבקשים".

גיא פניני התייחס גם כן למשחק, ואמר: "אנחנו רוצים לסיים את שלב הבתים עם ניצחון, אפילו אם זה לא הולך להשפיע על המיקום שלנו. אנחנו נביא את ה-100 אחוז שלנו ביוון ואחרי שננצח, נבדוק מה קורה במשחק במוסקבה. כמעט כל קבוצה ששיחקה מול מארוסי התקשתה, וזה לא היה במקרה. אפילו אם הם לא הקבוצה עם הכי הרבה כישרון ביורוליג, הם גורמים לך לעבוד קשה ולהזיע בשביל לנצח אותם. זה היה המקרה עבורנו בתל אביב, ואני בטוח שביוון זה לא יהיה שונה. הם חזקים מנטאלית ולעולם לא מתפרקים, אז גם אם נפתח טוב את המשחק, נצטרך להיות מרוכזים לכל אורכו בשביל לחגוג בסיומו"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הומאן: "אנחנו לא מפחדים ממכבי"

"מדובר ברגע היסטורי עבור מארוסי", סיפר מאמן הקבוצה היוונית, ג'ורג'יוס ברצ'וקס. "בתחילת העונה אף אחד מאיתנו לא ציפה להתמודד על המקום בשלב הטופ 16. בלי קשר לתוצאת המשחק הקרוב, אני חושב שהראינו שאנחנו יכולים להתמודד ברמה הזאת ובכל מקרה נעשה הכול בשביל לעלות לשלב הבא. מכבי היא אגדת כדורסל, עם מסורת ארוכה והמון ניסיון, אבל מצד שני הראנו שאנחנו יכולים לשחק נגד כולם. המפתח שלנו למשחק הוא לשלוט בקצב המשחק ולא לתת להם לרוץ ולשלוט עלינו באתלטיות".

ג'ארד הומאן, הסנטר של מארוסי, הוסיף: "אנחנו עומדים בפני אתגר גדול ויש לנו הזדמנות לעשות היסטוריה עבורנו ועבור המועדון שלנו. אנחנו רוחשים הרבה כבוד למכבי, אבל אנחנו לא מפחדים מהם ונעשה הכול בשביל להעפיל לטופ 16. הדבר הכי חשוב עבורנו במשחק הוא לבוא מרוכזים ולשחק את המשחק הרגיל שלנו. אני גם מקווה שהאוהדים שלנו יבואו לתמוך בנו".

עדכון ראשון: 12:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully