וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכין את התחת

לירן שבתאי

12.1.2010 / 13:46

לירן שבתאי סוקר את מצבן של קבוצות התחתית בפרמייר ליג ומגיע למסקנה שגרנט ופורטסמות יצטרכו הרבה מאוד מזל

וולבס

מה יציל אותם?

ימב"כ - יחידת מלחמה במגרש כדורגל. שחקניו של מיק מקארתי, האיש שהעיף את רוי קין מנבחרת אירלנד ערב מונדיאל 2002, מגובשים, לוחמים והכי חשוב - מודעים לקרבות שלהם. מול מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד, המלחמה הייתה אבודה מראש. מקארתי שיחק עם הרכב שני מובהק על מנת לתת מנוחה לשחקניו. את הפרות קצר חמישה ימים אחרי בניצחון 0:2 על ברנלי. וולבס קבוצה שמודעת למעמדה ולעצמה - בעלת אופי, אגרסיביות ופאסון של זאבי קרבות תחתית ותיקים. למרות שכעת היא מדורגת מעל לקו האדום, בוולברהמפטון שומרים את הכוחות לקרבות האמיתיים בסיום.

מה יגמור אותם?

לזאבים יש בהתקפה חתלתולים. וולבס כבשה הכי מעט בליגה, 17 שערים בלבד. פרט לקווין דויל חביב הקהל, אף שחקן התקפה לא כבש יותר משער אחד. כך לא נשארים בפרמייר ליג. מיק מקארתי מוכרח לקנות חלוץ שיכבוש לו לפחות עשרה שערים עד תום העונה. אלא מה, אין כסף לקנות חלוץ בסטנדרט הנחוץ והאל סיטי לא תוותר על סטיבן האנט. וישנה גם מסורת. בשנה שעברה מהעולות החדשות, זו שהעפילה ישירות מהצ'מפיונשיפ, ווסט ברומיץ', הייתה גם זו שירדה מהמקום האחרון. העונה וולבס עלתה ישירות מהצ'מפיונשיפ ואליה הצטרפו ברנלי ובירמינגהאם. האחרונה היא כרגע הפתעת העונה ולברנלי יש מבצר ביתי. לוולבס אין את הכלים לשנות את המסורת. לדעתי, למיק מקארתי יש את הסגל החלש בליגה.

וויגאן

מה יציל אותם?

בתחילת העונה רוברטו מרטינז, המאמן הצעיר בליגה שמודל החיקוי שלו הוא פפ גווארדיולה, הצהיר: "גם אם נפסיד, זה יהיה בסטייל". מרטינז לא מפחד לתקוף בכל מחיר. את צ'לסי וויגאן ניצחה כך וגם את אסטון וילה במחזור הראשון. מרטינז משריש את סגנונו שלו בקוקטייל של שחקנים/נגרים שנוגדים את אופיו (פרט לרודייגה האקזוטי), שמבינים שהמשימה היא להישאר בליגה. בדרך כלל, קבוצות תחתית מנסות להישאר בזכות הגנה. אצל מרטינז ההגנה היא התקפה. רק על זה מגיע ללטיקס להישאר עונה נוספת.

מה יגמור אותם?

הגנה הכי חלשה בליגה, עם 44 שערי חובה. כזו וויגאן - מיסטר הייד ודוקטור מרטינז – לצד ניצחון על צ'לסי מגיע ניסיון התאבדות ב"ווייט הארט ליין" וחזרה לחיים שבוע אחרי עם ניצחון על סנדרלנד. קבוצה שסופגת תשעה שערים במשחק לא אמורה לשרוד. סול קמפבל יכול להיות פשרה מצוינת, אולם יש לא מעט קבוצות שמעוניינות בשירותיו. בקיץ וויגאן הייתה בין הקבוצות שנפגעו קשה מנטישת שחקנים - קאטרמולי ופאלאסיוס היו העוגן בקישור וגם ולנסיה תרם להתקפה. הקבוצה לא התאוששה מזה ומרטינז, בעונתו הראשונה בליגה, לא הצליח להנחית רכש הולם. עם הגנה שיכולה לעלות מופע פותח לערב סטנד אפ של מונטי פייטון, לוויגאן אתלטיק אין מה למכור בפרמייר ליג.

ווסטהאם

מה יציל אותם?

ווסטהאם צריכה להשאיר את מה שיש לה, ויש לה. דרטניין הקטן של הכדורגל, זולה, חייב לשמור על האבירים שלו בקבוצה. סקוט פארקר פורח מחדש וקבוצות לוטשות עיניים לכיוונו, קרטון קול מחוזר על ידי קבוצות צמרת, גם אפסון וגרין, שחקני נבחרת מבוקשים, ודיאמנטי האיטלקי פורע שטרות. ביחד עם מארק נובלה וצעירים נוספים, לווסטהאם יש את הסגל הטוב ביותר מבין קבוצות התחתית. על אף בעיות פיננסיות, זולה חייב להשאיר את כוכביו באפטון פארק. איתם הסיכויים לשרוד משתפרים.

מה יגמור אותם?

נאיביות. מלבד איבוד שחקנים, לקבוצה כמו ווסטהאם ומאמן בדמות זולה, שהכדורגל היפה עומד נר לרגליהם, תמימות כמו בלא מעט משחקים העונה עלולה לעלות להם ביוקר. לפטישים, כאמור, יש את הסגל הטוב ביותר בתחתית, אך באותה נשימה גם צעיר ורך ביותר. איבוד יתרון כמו ב-3:3 מול האל סיטי היא תופעה די שכיחה בווסטהאם. השחקנים כמו מאמנם, לוחמים של הכדורגל היפה ולא של המלחמות. מה לעשות שכדי לשרוד צריך גם לשרוט ולהילחם.

בולטון

מה יציל אותם?

בצורה שלא משתמעת לשתי פנים – אואן קויל. מעבר לאפקט המאמן החדש שמעורר כל קבוצה, שחקן העבר בבולטון הוא האיש שהאוהדים, אלה שהשתלחו בגארי מגסון, התפללו לו. בריבוק סטדיום כמהים לכדורגל אטרקטיבי. בין כל עיתונאי הממלכה ישנה תמימות דעים שלקויל צפוי עתיד מזהיר ושיצליח להשאיר את בולטון בליגה. פיל מק'ארתי מה-BBC היה אופטימי במיוחד: "אחרי שצפיתי בקבוצה של קויל בפעולה אני משוכנע שהוא נועד לגדולה". יותר מבולטון?", שאל ומיד ענה: "אם להיות בוטה, כן!". עם קויל קשה להמר נגד בולטון.

מה יגמור אותם?


ארבעה מתוך שבעת המשחקים האחרונים של בולטון יהיו מול קבוצות צמרת – מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, וילה וטוטנהאם, שייאבקו על אליפות ומקום באירופה. בסיטואציה מסוימת, הוונדררס יכולים להגיע לישורת האחרונה בתוך הקלחת של התחתית, מה שיגרום ללחץ. בנוסף, הקבוצה תסתגל למאמן חדש, בעל אידיאולוגיה מנוגדת לחלוטין מזו שאליה הורגלו השחקנים. מאמן חדש מביא שחקנים, באופן אנושי הם יחששו למקומם והדבר יצור אינטריגות בחדר הלבשה, שבו, על פי רמזים, האווירה גם כך מתוחה. האוריינטציה בבולטון הגנתית. ביג סם ומגסון נתנו דגש על משחק ההגנה (ובכל זאת, בולטון היא היחידה שסופגת בכל משחק). כיוצא בזה, מלבד הסקורר איבן קלאסניץ' והצפון קוריאני המדהים לי יאנג בן ה-21, שבאמת נמצא רמה אחת מעל כל הקבוצה, רוב הסגל של בולטון מציג העונה יכולת חלשה, וכאשר הפציעות יגיעו, הסגל יהיה חייב להתעלות על עצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

האל סיטי

מה יציל אותם?

שלושת החכמים הזקנים: סטיבן האנט, בולארד, וג'ובאני. האנט הוא לוחם הוביט קטן, קשר אגרסיבי שכל מאמן בקבוצת תחתית היה חפץ בשירותו - כבש חמישה שערים, שיחק ברוב המשחקים, ואף מוביל בספיגת הצהובים. ג'ימי בולארד בן ה-31 שותף בחמישה משחקים בלבד, אך האימפקט שלו עצום. כאשר בולארד משחק, יש להאל בעל בית יצירתי ומגוון על המגרש. וכאמור, האל סיטי תזדקק לג'ובאני בן ה-30. אותו ג'ובאני ששיחק בברצלונה בתחילת המילניום, אותו ג'ובאני שבגיל צעיר צפו לו גדולות. לברזילאי, מלך השערים של הקבוצה, אין סנטימנטים וקבוצת קטנה חייבת סוציומט גדול בהתקפה שחושב רק על עצמו. פיל בראון יצטרך לשמור על מועצת החכמים שלו בצמר גפן.

מה יגמור אותם?

אשתקד הפכה האל סיטי, אז העולה הטרייה, ללהיט של הליגה עד אמצע העונה. בדצמבר השחור הגיעה המפלה, מופע היחיד של פיל בראון על שחקניו מול הסיטי עדיין מהדהד. בראון יצר אנטגוניזם סביבו מצד הקהל, השחקנים והתקשורת. בקיץ בראון ניסה לקפוץ מעל לפופיק כשניסה להביא שחקנים בדמותם של מייקל אואן ובובי זמורה, במקום להתמקד בשחקנים זולים יותר שיעזרו לו לחפות על פצועים כמו בולארד הנפלא, שכרגע נח עקב פציעה. בנוסף, לא הובא מחליף ראוי למייקל טרנר, לשעבר עמוד התווך של ההגנה, והעונה האל ספגה כבר 42 שערים. בעיתוני הממלכה נוהגים לדמות את האל סיטי לרכבת הרים – פתיחה/עלייה חדה ומרשימה אשתקד, לופים יפים באוויר, ומאז מאורעות דצמבר השחור, רכבת ההרים בירידה חדה ותלולה. את 2009 סיימה האל עם חמישה ניצחונות ליגה בלבד, פחות מכל קבוצה אחרת. הרכבת בדרך לצ'מפיונשיפ.

פורטסמות

מה יציל אותם?

השינוי שקיווה אברהם גרנט להביא כמעט שאינו מוכר, למרות הכל. פורטסמות היא אניגמה שלקוחה מספרי בלשים. היום תמכור חצי קבוצה, ומחר אל פראג' ינחית כוכב אורח. גרנט, אשף הדיפלומה, יתחפש לשרלוק הולמס וישתדל לפתור את החידה.

גרנט יצטרך לשמור ככל הניתן על הסגל הקיים ולגבש אותו עם סיסמאות אופייניות כמו "אין לנו מה לעשות עם המצב חוץ מלנצח משחקים". הישרדות תיחשב להישג הגדול בקריירה האירופית שלו ואולי בכלל. לפחות את המשחקים הקשים פורטסמות עברה בחודש שעבר, והניצחון על ליברפול הוא בונוס אדיר.

מה יגמור אותם?

סיבות לא חסרות - עיכוב במשכורות (דבר שיכול להוציא מהשלווה גם בודהיסט ביוגה), מכירת חיסול של השחקנים המובילים, בעלים מפוקפק שנמצא בצל. פומפי שברה שיאים שליליים העונה ולא נטשה את המקום האחרון לרגע, מאוימת להיתבע מצד מועדונים ונענשת על ידי התאחדות האנגלית. פורטסמות היא הנפגעת העיקרית מאליפות אפריקה, אליה שלחה ארבעה שחקנים שאין להם תחליף (בניגוד למצב בצ'לסי) - המגן המתקדם נאדיר בלהאג' וחסן יבדה האלג'יריים, ארונה דינדאן מחוף השנהב וקפטן ניגריה, קאנו.

השאלה בקונטקסט של פורטסמות היא לא אם תרד ליגה אלא מעבר לכך – כיצד היא תשרוד, האם תהיה לידס יונייטד במקרה הטוב או ווימבלדון בתרחיש הרע. פורטסמות כבר ירדה מחוץ למגרש, ונראה שאלה ימי פומפי האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully