וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שופט לא נקי לא יהיה בכדורסל הישראלי"

איתן נוח

12.1.2010 / 12:06

יו"ר איגוד הכדורסל, שי שני, הקים רשות לאתיקה מקצועית ואמר: "אנחנו לא באים לטייח, אלא לתת לאיגוד את הכלים"

ברני ארדוב

וידאו: נועם אשל. עריכה: גדי וינסטוק

ראשי איגוד הכדורסל התכנסו היום (שלישי) במשרדי האיגוד, כדי לדון בהתפתחויות האחרונות בפרשת חקירותיהם של השופטים סמי בכר וירון זריף. בסיום הישיבה הדחופה, הודיע האיגוד על הקמת רשות לאתיקה מקצועית, בראשה יעמוד ניצב בדימוס אריה עמית. כזכור, בכר וזריף נחשדים כמי שהעלימו כספי מס, והשתמשו בהם לצורך השקעה בבנק של מוני פנאן - במקביל הם שפטו את משחקיה של מכבי תל אביב.

יושב ראש האיגוד, שי שני, אמר בתום הדיון: "המטרה של הרשות תהיה לרשום קוד אתי מאוד ברור לכל העוסקים בענף, לרשות יהיו גם את הסמכויות לבדוק ולחקור שאלות אתיות שעלו במהלך הזמן. שאלות של מה מותר ומה אסור יקבלו סימני קריאה ולא סימני שאלה. מי שלא יפעל על פי הקוד האתי לא יהיה בכדורסל. אנחנו לא באים לטייח, אלא לתת את הכלים שהאיגוד יעבוד כמו שצריך.

"לגבי השופטים והחקירות האחרונות, אנחנו הודענו ששופט כדורסל צריך להיות ללא רבב, אנחנו לא מתכוונים לעל יד וכאילו, שופט שלא יהיה נקי מכל רבב לא ישפוט בכדורסל הישראלי. הזכירו את סמי בכר, הוא כרגע לא שופט בכדורסל הישראלי וזו החלטה שהתקבלה פה, אבל צריך לזכור שעדיין אין נגדו כתב אישום. אני חש שהאווירה לא טובה, נעשה את כל הפעולות כמה שיותר מהר על מנת לטהר את האווירה ולהסיר כל עננה קיימת".

אריה עמית, שיעמוד בראש הרשות לאתיקה מקצועית: "לא באתי להיות ראש מח"ש של הכדורסל הישראלי. מה שאני הולך לעשות זה ללמוד היטב את האיגוד, להכיר את נושא הכדורסל בישראל ובעולם, וביחד לכתוב קוד אתי שיהיה מסמך ברור ויבהיר מה נכון ומה לא. אני אבחר את האנשים שיהיו איתי בהתייעצות עם איגוד הכדורסל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully